Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  شما می‌توانید هر روز در پادکست علمی پزشکی، آخرین خبر‌های سلامت، آموزش عالی، آموزش و پرورش، فضا و دانش بنیان‌ها را با ما بخوانید و شنوید.

آخرین آمار کرونا در ایران؛ شناسایی بیش از ۲۲ هزار مبتلای جدید

بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی در شبانه روز گذشته ۲۲ هزار و ۵۴۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آغاز مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن فخرا/ تحویل بیست میلیون دز واکسن تا پایان سال

آشتیانی گفت: ظرفیت تولید واکسن فخرا در پاییز به پنج میلیون دز در ماه خواهد رسید و تا پایان سال بیست میلیون دز واکسن را تحویل وزارت بهداشت می‌دهیم.

واکسیناسیون طبق برنامه زمانبندی سنی اجرا می‌شود

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بر اجرای واکسیناسیون کووید ۱۹ بر اساس زمانبندی سنی تاکید کرد.

واکسن کرونا خطر سقط جنین را در زنان باردار افزایش نمی‌دهد

نتایج تازه‌ترین بررسی‌های دانشمندان، نشان می‌دهد که واکسن کرونا موجب افزایش خطر سقط جنین در زنان باردار نمی‌شود.

شیوه نامه‌های بهداشتی به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است

صفاری نیا گفت: با آغاز سال تحصیلی جدید، شیوه نامه‌های بهداشتی بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش تنظیم و به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

آغاز سال تحصیلی جدید از سوم مهر با حضور رئیس جمهور

کاظمی از آغاز سال تحصیلی جدید در سوم مهر با حضور رئیس جمهور خبر داد.

واکسیناسیون دانش آموزان در دستور کار وزارتخانه‌های بهداشت و امور خارجه

کاظمی گفت: دانش آموزان پر خطر در اولویت واکسن قرار دادند و مکاتبه‌ای در حال انجام است تا یکی دو ماه آینده واکسیناسیون دانش آموزان انجام شود.

علائم سندروم بعد از کرونا چیست؟

یک پزشک روسی معتقد است سندروم بعد از کووید ۱۹ به اشکال مختلفی بروز می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس واکسیناسیون کرونا زنان باردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۹۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مراسم  آغاز ادغام تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان که در پایگاه ضمیمه مرکز خدمات جامع سلامت نجفی گل شهرستان بیرجند برگزار شد  با اشاره به اهمیت تزریق واکسن پنوموکوک در پیشگیری از عفونت‌های ناشی از باکتری پنوموکوک مثل عفونت مغز و ریه گفت: در استان خراسان جنوبی همزمان با استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، خوزستان، ایلام و بوشهر، در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت سراسر استان تزریق واکسن آغاز شد.

شایسته با بیان اینکه این واکسن از سن دو ماهگی و در سه نوبت دوماهگی، ۴ ماهگی و یک سالگی به کودکان استان تزریق خواهد شد.، افزود: بخش اول واکسن از وزارت بهداشت تحویل و در مراکز بهداشت سراسر استان توزیع شده است.
وی با بیان اینکه هر سال حدود ۴۰۰۰۰۰ کودک زیر ۵ سال در دنیا به علت ابتلا به بیماری پنوموکوک جان خود را از دست می‌دهند، گفت:  کودکانی که به انواع شدید بیماری مبتلا می‌شوند و زنده می‌مانند، اغلب مبتلا به عوارض فلج دائمی، ناشنوایی یا آسیب‌های مغزی می‌شوند و استرپتوکوک پنومونیه (پنوموکوک) سبب سینوزیت، مننژیت، اوتیت مدیا، پنومونی، عفونت خون و سایر بیماری‌ها می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: با واکسیناسیون کودکان از میزان بروز این عفونت‌ها در سنین بالاتر (سالمندان، بیماران قلبی ریوی مزمن، نقائص سیستم ایمنی) به علت کاهش مواجه شدن با بیماری کاسته خواهد شد همچنین واکسیناسیون با کاستن از بار بیماری سبب کاهش مصرف آنتی بیوتیک‌های وسیع  در مراکز درمانی کشور شده و از گسترش مقاومت دارویی در کشور نیز جلوگیری می‌کند.

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی