Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-05@14:25:13 GMT

آغاز رسمی واکسیناسیون کرونایی متولدین سال 1363

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۹۹۹۹۲

آغاز رسمی واکسیناسیون کرونایی متولدین سال 1363

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: واکسیناسیون متولدین سال ۱۳۶۳ در استان مرکزی از روز بیست و دوم شهریورماه جاری آغاز شد.

به گزارش برنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک دکتر سید «محمد جمالیان» افزود: گروه سنی ۳۷ سال به بالا می‌توانند نسبت به تزریق واکسن کرونا در استان اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: با انجام واکسیناسیون میزان فوتی‌ها کاهش می‌یابد اما خطر رفع نخواهد شد و مصونیت کامل ایجاد نمی‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: انجام واکسیناسیون کرونا به معنای پایان کرونا نیست و شهروندان همچنان باید استفاده صحیح از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، فیزیکی و شستن دست‌ها را جدی بگیرند.

جمالیان عنوان کرد: با توجه به سرعت تأمین واکسن، کاهش سن واکسیناسیون کرونا نیز دور از انتظار نیست و امیدواریم هر چه سریعتر جمعیت بیشتری را واکسینه و این بیماری را کنترل کنیم.

وی یادآور شد: افراد ۳۷ سال به بالا در استان مرکزی (متولدین ۱۳۶۳ به قبل) می‌توانند بعد از ثبت نام در سامانه سلامت جهت دریافت واکسن به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: در تلاش هستیم با افزایش سرعت واکسیناسیون مجموع جمعیت استان را تحت پوشش قرار دهیم تا ایمنی افزایش و میزان مرگ‌ و میر ناشی از کرونا کاهش پیدا کند.

جمالیان گفت: در راستای رفع نگرانی مردم و پاسخ به این سوالات که آیا در برخی از موارد واکسیناسیون عوارض دیده می شود، سامانه‌ای به همین منظور راه اندازی خواهد شد و افراد در صورت نیاز به مراکز درمانی عودت داده می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: تبلیغات سویی که در فضای مجازی و جامعه در مورد عوارض واکسن کرونا شکل گرفته، بی پایه و اساس است و گزارشات و مشاهدات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نشان می‌دهد، تزریق واکسن کاملا اثربخش بوده به گونه‌ای که سن مرگ و میر به شدت کاهش یافته است

جمالیان ادامه داد: بررسی‌ها مهم نشان می‌دهد افرادی که واکسن را تزریق کردند، در صورت ابتلا از مرگ نجات پیدا می‌کنند.

شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال ۹۸ آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا دانشگاه علوم پزشکی واکسیناسیون علوم پزشکی استان مرکزی سلامت پوشش مراکز درمانی تبلیغات فضای مجازی جامعه مرگ ویروس قم واکسن کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۹۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان نیایش به ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین، بهرام دلفان اظهار کرد: بیمارستان نیایش سال ۹۲ تحویل مسکن و شهرسازی و مصوبه اولین سفر احمدی‌نژاد به لرستان تحت عنوان بیمارستان جایگزین شهدای عشایر بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این بیمارستان به نام نیایش تغییر یافته که امیدواریم همین اسم بماند، افزود: بیمارستان شهدای عشایر به قوت خود باقی خواهد ماند و ردیف و اعتبار جداگانه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: این پروژه سال ۹۵ به خاتم‌الانبیا واگذار شده که ۶ و نیم الی ۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

دلفان بیان کرد: از سال ۹۵ تا دولت جدید یعنی ۱۴۰۰، ۲۵ درصد پیشرفت داشته که ۵۱۵ تخت بوده و ۴۹۴ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و در حال حاضر ۶۵ درصد پیشرفت فیزیک دارد که بالغ بر ۴۰۴ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و به ۶۱۱ تختخوابی ارتقا یافته است.

وی با اشاره به اینکه به یک ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد و یکی از بزرگترین بیمارستان‌های غرب کشور است، گفت: درصورتی‌که منابع مالی آن تأمین شود سال آینده تحویل داده خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: بیشتر از آنچه تعیین شده بود اعتبار به آن تخصیص داده شده و از ماده ۵۶ نیز ۲۷۲ میلیارد وام گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بیمارستان نیایش به ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد
  • رقابت تجاری روسیه با چین در آسیای مرکزی داغ شد
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • آغاز فاز مطالعاتی روی جلبک‌های دارویی
  • آغاز فاز مطالعاتی جلبک‌های دارویی در چابهار
  • آغاز نخستین دوره برداشت جلبک‌های دارویی در چابهار
  • واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند
  • عملکرد دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر خوب بوده است
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد