Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا به نقل از رادیو اربعین، احمد محمدی فر با بیان اینکه این افزایش سهمیه دیگر اختصاص به موکب‌ها ندارد و متقاضیان این سفر از امروز می‌توانند با مراجعه به سامانه سماح سازمان حج و زیارت برای اعزام به عراق ثبت‌نام کنند، تصریح کرد: کسانی که ثبت‌نام آنها قطعی و نهایی شود به‌صورت پیامک از این موضوع اطلاع خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول در ستاد مرکزی اربعین، با تاکید بر اینکه کسانی که دو دوز واکسن کرونا را زده‌اند و دارای بیماری زمینه‌ای نیستند برای انجام این سفر ثبت‌نام کنند، گفت: سامانه سماح سازمان حج و زیارت متصل به سامانه وزارت بهداشت است و بررسی می‌شود که آیا ثبت‌نام‌کنندگان واکسن دریافت کرده‌اند یا نه؟

محمدی فر با بیان اینکه زائران برای دریافت ویزا نیاز به پرداخت هزینه‌ای ندارند و دریافت ویزا مجانی خواهد بود، خاطرنشان کرد: این سفر به‌ صورت هوایی خواهد بود و زائران باید حتماً تست Pcr نیز داده باشند و هنگام سوار شدن به فرودگاه نتیجه این تست را همراه خود داشته باشند.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه باتوجه‌ به این که فرودگاه نجف یک فرودگاه خصوصی است و یکی از گران‌ترین فرودگاه‌ها محسوب می‌شود، تصریح کرد: ما در حال انجام مذاکرات هستیم که بتوانیم مقداری هزینه سفر هوایی زائران را کاهش دهیم و امید داریم که این رایزنی‌ها به نتیجه برسد.

محمدی فر با بیان اینکه کسانی که زودتر در سامانه سماح ثبت‌نام کنند و دارای شرایط ذکر شده باشند در اولویت پذیرش برای اعزام خواهند بود، افزود: ما تلاش خواهیم کرد که بحث‌های فنی در مورد افزایش سهمیه زائران ایرانی و عراقی را طی امروز و فردا به سرانجام برسانیم تا میزان دقیق سهمیه مشخص شود.

این مقام مسئول در ستاد مرکزی اربعین همچنین در مورد نتایج رایزنی‌ها با مقامات عراقی مبنی بر اینکه بازگشت زائران ایرانی از عراق به‌صورت زمینی باشد و آیا دولت عراق این درخواست را پذیرفته است یا نه، گفت: تا کنون عراقی با این پیشنهاد موافقت نکرده‌اند و تاکید داشته‌اند که رفت‌وبرگشت زائران به‌صورت هوایی انجام شود.

منبع: الف

کلیدواژه: ستاد مرکزی اربعین ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۰۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ایلام گذرگاه عتبات عالیات است که این میهمان‌نوازی و میزبانی افتخار بزرگی است و به عنوان یک مدال افتخار بر سینه مردم این استان نقش بسته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمدحسن نامی امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت‌_ در دیدار با استاندار ایلام با اشاره به تلاش‌های استاندار ایلام در کنگره اربعین‌حسینی اظهار کرد: با حضور میدانی استاندار و مسئولان استانی، خدمات خوبی به زائران در اربعین‌حسینی ارائه شد که قابل تقدیر است.

وی با اشاره به ظرفیت مرز مهران و وجود ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک استان ایلام با کشور عراق، افزود: استان ایلام، استانی راهبردی و شناخته شده در کشور است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به مقاومت مردم استان ایلام در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس مردم این دیار به خوبی در مقابل دشمن ایستادگی کردند و هیچ‌گاه منطقه و دیار خود را ترک نکردند.

نامی با اشاره به مشارکت بالای مردم استان ایلام در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، گفت: استان ایلام در این انتخابات، جزو استان‌های برتر کشور از نظر مشارکت مردم در انتخابات است که نشان دهنده روحیه ولایت‌مداری مردم استان است.

کد خبر 747872

دیگر خبرها

  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • مسمومیت ۵۳ نفر با قارچ وحشی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • مسمومیت ۵۳ نفر با قارچ وحشی/ اورژانس هشدار داد
  • سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا مشخص شد
  • سهمیه ایران در مسابقات باشگاهی آسیا مشخص شد
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است