Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سجاد رستمی گفت: از ابتدای امسال تاکنون صادرکنندگان چهارمحال وبختیاری در زمینه اجرای تعهدات ارزی حاصل از صادرات موفق به تحقق ۷۳ درصدی نسبت به کل تعهدات خود شده اند.

رستمی افزود: در مجموع ۱۸۳ میلیون دلار تعهد ارزی داشته اند که ۱۳۳ میلیون دلار آن رفع تعهد شده است که از این تعداد بیش از ۴۶ درصد از طریق فروش ارز در سامانه نیما و ۲۳ درصد آن از طریق واردات در مقابل صادرات محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: صادرکنندگان استان در زمینه میزان تعهدات ایفا شده در جایگاه یازدهم کشور قرار دارند.

وی تصریح کرد: دراین مدت بیش از ۴۲ میلیون یورو ارز پروانه های صادراتی واگذار شده بوده که معادل ۳۲ درصد تعهد این شاخص محقق شده است.

صادرکنندگان موظف به برگرداندن ارز ناشی از صادرات هستند

رییس اداره بازرگانی خارجی صمت چهارمحال و بختیاری هم گفت: همه صادرکنندگان کالا به خارج از کشور مطابق مصوبات هیأت وزیران و شورای عالی هماهنگی اقتصادی، موظف به برگرداندن ارز ناشی از صادرات به چرخه اقتصادی کشور هستند.

مهراب جمالپور افزود: ارز حاصل از صادرات کالا به صورت «فروش ارز به صورت حواله در سامانه نیما»، «واردات در مقابل صادرات خود»، «واگذاری ارز حاصل از صادرات به غیر»، «بازپرداخت بدهی تسهیلات ارزی دریافتی از شبکه بانکی، صندوق توسعه ملی، حساب ذخیره ارزی و فاینانس» و «فروش ارز به صورت اسکناس به بانک‌ها و صرافی‌های مجاز با رعایت مقررات مربوطه» به کشور بازگردانده می شود.

جمالپور تصریح کرد: در غیر این صورت صادر کننده متهم به قاچاق ارز کالا، تحت تعقیب و پیگرد قانونی از سوی دادگاه قرار می گیرد.

کد خبر 5303991

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان صنعت معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری سجاد رستمی رفع تعهد ارزی شهرکرد ویروس کرونا واکسن کرونا بوشهر آمار کرونا واکسیناسیون کرونا کرمانشاه شیوع کرونا گرگان خطبه های نماز جمعه اردبیل زلزله اربعین حسینی خراسان رضوی بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۰۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران

به گزارش خبرنگار هر، امیر جمشیدی عصر یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی فروردین ماه سال‌جاری، ۵۸۲ هزار و ۶۴۶ تن انواع کالا به ارزش ۱۷۹ میلیون و۳۲۹ هزار دلار بین گمرکات مازندران و شرکای تجاری آن مبادله شد.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات بیش از ۷۰ قلم کالا نظیر فرآورده‌های لبنی، بستنی، سیمان، مصنوعات معدنی، چوب واشیای چوبی و…گفت: فروردین امسال ۱۴۷ هزار و۴۱۷ تن کالا به ارزش ۲۳ میلیون و ۷۰۵ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران در نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنارو آمل به نقاط مختلف دنیا صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ از نظر وزنی ۷۰ درصد و ازنظر ارزشی ۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی در مورد مهم‌ترین مقاصد صادراتی گمرکات مازندران گفت: عراق با واردات هفت هزار تن کالا به ارزش هشت میلیون و ۵۳۶ هزار دلا اولین مقصد صادرات کالاهای مازندران، روسیه با ۱۰۸ هزار تن به ارزش ۶ میلیون و ۴۱۶ هزار دلار، ترکمنستان با ۷ هزار تن به ارزش یک میلیون، قزاقستان با ۱۴ هزارتن به ارزش یک میلیون و ازبکستان با هزارتن به ارزش ۹۸۹ هزار دلار پنج کشوری بودند که در مجموع بیش از ۱۳۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۸ میلیون دلار از گمرکات مازندران وارد کردند.

وی گفت: صادرات به کشورهای فوق ۹۴ درصد وزن و ۷۷ درصد ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 6091313

دیگر خبرها

  • ثبت ۷.۸ میلیارد دلار صادرات صنعت فولاد کشور طی سال گذشته
  • احداث ۱۳ مجتمع دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان