Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، بانک مرکزی چین امروز ارزش یوآن در برابر دلار را 69 واحد افزایش داد. با این حساب ارزش یوآن در برابر دلار هم اکنون به بالاترین میزان در 3 ماه گذشته رسیده است.

هم اکنون برابری یوآن-دلار به 6.4497 یوآن در برابر دلار رسیده که از اواسط ماه ژوئن تا کنون بیشترین سطح به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته روز جمعه هم ارزش یوآن در برابر دلار رشد کرده بود.

به طور کلی طی 3 هفته گذشته ارزش یوآن به صورت پیاپی در برابر دلار رشد کرده است که عاملی که در روزهای اخیر بیشترین تأثیر را در این زمینه داشته نخستین گفتگوی تلفنی بین رؤسای جمهور چین و آمریکا از زمان ورود جو بایدن به کاخ سفید بوده است.

گوآن تائو، مدیر بخش پرداخت های بین المللی سازمان مبادلات ارزی چین در این باره می گوید: در 6 ماه نخست امسال ارزش یوآن در برابر دلار روندی W شکل را طی کرده است.

پیشتر نیز مدیر بخش سیاست های پولی بانک مرکزی چین نیز هشدار داده بود که برای سال جاری شاهد نوسانات ارزش در برابری یوآن-دلار خواهیم بود. وی البته گفته بود که پکن تلاش خواهد کرد تا ارزش یوآن را در یک محدوده منطقی و متعادل نگهدارد.

طی سال گذشته و به خاطر بحران کرونا، ارزش یوآن در برابر دلار برای ماه های متوالی کاهش یافته بود و کار تا جایی پیش رفت که بانک مرکزی چین ارزش رسمی یوآن را تا 7.1316 یوآن در برابر دلار کاهش داد که از سال 2008 تا کنون بی سابقه بوده است.

انتهای پیام/

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: دلار یوآن بانک مرکزی چین ارزش یوآن در برابر دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۰۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید

محسن رشید فرخی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزارتن خرما تولید شد که ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزارتن از این میزان به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار به بازارهای هدف صادر شد.

او متوسط تولید سالانه خرما در کشور را یک میلیون و ۳۰۰ تا یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن اعلام کرد و افزود: پتانسیل تولید یک میلیون و ۵۰۰ تا یک میلیون و ۶۰۰ هزارتن خرما هم در کشور وجود دارد، اما به دلیل کشاورزی خرده مالکی و سنتی در باغات قدیمی، میزان فعلی تولید هم مطلوب است.

رشید فرخی ادامه داد: با افزایش بهره وری در واحد سطح می توان ارزآوری و درآمد کشاورزان را ارتقا داد، اما به هیچ عنوان به دنبال افزایش سطح زیرکشت باغات نیستیم چراکه با توسعه باغات این احتمال وجود دارد که داستان پسته و خشکیدگی برخی باغات برای نخیلات تکرار شود.

رئیس انجمن ملی خرما با بیان اینکه دومین تولیدکننده خرما در دنیا هستیم، گفت:  بنابر آمار در بحث صادرات رتبه چهارم و پنجم در دنیا را دارا هستیم که براین اساس با اعمال سیاست های حمایتی و سیاست گذاری های مناسب مبنی بر اجتناب از اتخاذ تصمیمات خلق الساعه و مدیریت های جزیره ای ظرف مدت زمان ۵ سال می توان میزان ارزآوری را با افزایش ۲ برابری به ۸۰۰ میلیون دلار رساند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد
  • درخواست محسن رضایی از جبهه انقلاب | در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ شدن برخی ارزش‌ها بوده‌ایم
  • کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان
  • ادامه رکوردزنی‌های دولت رئیسی؛ بالاترین تورم ۸۰ سال اخیر ایران ثبت شد
  • بافق دارای بالاترین میزان تراکم دانش آموزی در استان یزد
  • گرد وغبار شهر اهواز به ۸ و شوش به ۴ برابر حد مجاز رسید
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • این مرد ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک بود/ فروش ساعت مسافر تایتانیک با بالاترین قیمت در یک حراجی
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید