Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران نخستین جلسه کمیته بانوان ستاد گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس با حضور نمایندگان امور بانوان دستگاه‌های اجرایی و مشاوران امور بانوان فرمانداری‌های سراسر استان برگزار شد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری مازندران در این نشست ضمن عرض تسلیت ایام ماه صفر و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران دفاع مقدس گفت: نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس، برجسته و محوری بود و ما نباید بگذاریم گذر ایام، موجب کمرنگ شدن این نقش برای نسل‌های جدید شود و جامعه در هیاهوی زندگی روزمره این نقش را از یاد ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به ‌همزمانی هفته دفاع مقدس سال 1400 با ایام عزاداری ماه صفر اشاره و خاطرنشان کرد: دفاع مقدس، ریشه در مقاومت عاشورایی داشت و هر سال نیز این رویکرد، در برنامه‌های هفته دفاع مقدس وجود داشت اما امسال و به‌مناسبت این همزمانی،  فرهنگ عاشورا و اربعین سرور و سالار شهیدان، در کانون برنامه‌ها خواهد بود.

 قاسمی طوسی با اشاره به این‌که ایثارگری‌های زنان ما در پشتیبانی جنگ، امدادگری و همچنین تشویق همسران و جوانان خود به جنگ و جهاد تحت فرمان بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) در پیروزی سپاه اسلام در دفاع مقدس بر هیچ‌کس پوشیده نیست و تداوم آن را در برنامه‌های اجتماع‌محور، کمک‌های مردمی به مناطق سیل‌زده و زلزله‌زده و همچنین د بیست ماه گذشته در شیوع ویرووس کرونا نیز شاهد بودیم و زنان بسیاری در این بخش، جان‌فشانی کردند.

وی همچنین تأکید کرد: آن روز زنان، سهم و نقش خود را ادا کردند اما امروز وظیفه همه ما این است که به‌درستی رشادت‌های زنان و مادران دوران حماسه را به نسل جدید انتقال دهیم و صبر و استقامت آنان را که میراث فرهنگی بزرگی است، به دختران جوان برسانیم.

 مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری مازندران همچنین گفت:  نگذاریم رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان در آن ایام به فراموشی سپرده شود و برای این مهم دفتر امور زنان و خانواده استانداری مازندران با همکاری و همراهی مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌ها با هم‌افزایی و تعامل، برنامه‌های برجسته و شاخصی را تدوین کردند.

وی در ادامه به نمایشگاه هنرهای تجسمی رفت که آثاری از هنرمندان زن و مرد در پارک موزه دفاع مقدس نمایش می‌داد و گفت:  تهیه و اکران فیلم کوتاه «من در کنار تو هستم»،  طرح آموزشی «خورشید خانه‌ات باش» ویژه خانواده‌ها با محوریت زندگی جهادگرانه مبتنی بر سبک زندگی ایرانی اسلامی، «همایش و تجمع بانوان عاشورایی»، اختصاص یکی از ویژه‌برنامه‌های صدا وسیما به موضوع زنان و دفاع مقدس با حضور بانوی ایثارگر، «رونمایی از مجموعه تصویرگری‌های رویدادهای مهم دفاع مقدس توسط هنرمند بانو»، «برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی سراسری ویژه دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه دوم سراسر استان»،  ویژه‌برنامه‌هایی نظیرتئاتر خیابانی، پرده‌خوانی و نقالی و گروه سرود دختران، غبارروبی و گلباران مزار شهدا در یکی از شهرستان‌های استان، تماس تصویری با بانوان رزمنده و ایثارگر دفاع مقدس جهت تجلیل و تقدیر از آنها و... ازجمله برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس امسال است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دفاع مقدس استانی سیاسی هفته دفاع مقدس برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۰۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت بر اساس راهبردها، مسیر رشد بانوان را فراهم می‌کند

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه در تمامی حوزه‌ها گام‌هایی که بر اساس راهبردهای مشخص و شفاف برداشته می شود، همیشه کارساز است، افزود: این اصل در حوزه بانوان نیز صحت دارد به طوری که حرکت بر اساس راهبردها، مسیر رشد بانوان را فراهم و هموار تر می‌کند.

زهرا کوهی در نخستین جلسه هم اندیشی حوزه زنان و خانواده دستگاه‌های اجرایی استان در سال جاری اظهار کرد: ایجاد گفتمان اثرگذار و قدرتمند توسط مشاور امور بانوان و خانواده دستگاه‌های اجرایی و مشارکت فعال تشکل‌های مردم نهاد سهم بسزایی در تحول سازی در حوزه خانواده دارد.

کوهی با تشریح سه کارگروه تخصصی در حوزه بانوان و خانواده تصریح کرد: بر اساس قانون، همه دستگاه‌ها موظف به اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هستند، به طوری که مشاور بانوان مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز باید پیگیر اجرای آن شده و آخرین وضعیت را در کارگروه خانواده و جوانی جمعیت گزارش دهند تا قانون بی کم و کاست در تمامی دستگاه‌ها اجرایی شود.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی بر ضرورت اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تاکید کرد و گفت: باید رویکرد خانواده محور دولت سیزدهم در عملکرد تمامی دستگاهی اجرای نمود داشته باشد. 

وی با بیان اینکه اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری در مقام سیاست‌گذار، تسهیل گری و نظارت، به امور رسیدگی می‌کند، خاطر نشان کرد: مشاوران امور بانوان دستگاه‌ها هم در کسوت بازوی اجرایی امور این مشغول به کار هستند.

وی به اجرای برنامه‌های خلاقانه باهدف معرفت افزایی، افزایش نشاط و ارتقای آموزشی تاکید کرد و گفت: تحکیم بنیاد خانواده و زیست عفیفانه و کسب و کار خانواده محور دو کارگروه‌ فعال این حوزه هستند که نیازمند توجه ویژه مشاوران و متولیان حوزه بانوان قرار گیرد.

 کوهی با بیان اینکه نگاه دولت سیزدهم خانواده محور است، تصریح کرد: رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در هفته پایانی اردیبهشت ماه در بخش‌های هفتگانه خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اجرا خواهد شد و تمامی دستگاه‌های اجرایی می‌توانند، اقدامات خود را به این رویداد ارسال کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خانواده شهید نسیم افغانی پس از سال‌ها شناسایی شدند
  • بانوان نماد خودباوری و مسؤولیت پذیری در جامعه
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود
  • حرکت بر اساس راهبردها، مسیر رشد بانوان را فراهم می‌کند
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم
  • تجلیل از ۲۹ زوج دهه شصتی در قزوین