Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها-با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌غربی هم اکنون سه هزار و ۵۷۶ نفر بیمار بدحال در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه ، هر روز به آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌غربی افزوده می‌شود و با وجود اینکه پلدشت در شمال استان به وضعیت نارنجی کرونایی بازگشته است اما باز هم اوضاع سلامتی در آذربایجان‌غربی چندان مطلوب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزانه بیماران مشکوک به کرونا و یا بیماران بدحال بسیاری به مراکز درمانی برای مداوا مراجعه می‌کنند و این در حالی است که با کمبود تخت بیمارستانی مواجه بوده و ظرفیت برخی بیمارستان‌ها نیز پر شده است.

هم اکنون تعداد سه هزار و 576 نفر بیمار بدحال و بستری که از سندروم حاد تنفسی رنج برده و یا در بخش آی سی‌یو به سر می‌برند و یا به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند و یا بیماران مشکوک به کرونا، در استان ثبت شده است.

همچنین در شبانه روز گذشته نیز یک هزار و 500 نفر دیگر به بیماری کرونا آلوده شده‌اند و این خود وضعیت را نگران کننده کرده است.

این در حالی است که با وجود اینکه یکی از راه‌های کنترل بیماری و سرایت کرونا را استفاده از ماسک عنوان می‌کنند شاید 40 درصد مردم ارومیه به ویژه در مراکز پرتجمع و یا وسایل حمل و نقل عمومی از ماسک استفاده نمی‌کنند و با این حال در اجتماع حاضر می‌شوند.

حتی مراسم‌ها و جشن‌های تولد و یا نامزدی و یا حتی عزاداری با شرکت تعداد بسیاری از افراد برگزار شده و بیشتر هم استانی‌ها اهمیتی به شیوع بیش از پیش کرونا ندارند و باعث افزایش بیماری شده‌اند.

هم اکنون بیماری کرونا بین مردم به صورت عادی درآمده و به همین سبب استفاده از ماسک و دستکش و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانند سابق که به شدت از سوی مردم رعایت می‌شد، نادیده گرفته می شود و مردم با این بیماری«زندگی» می‌کنند.

از سوی دیگر روند واکسیناسیون نیز شدت گرفته تا درصد ایمنی افراد افزایش یابد و کمتر شاهد مرگ و میر عزیزان خود باشیم هر چند که واکسن ایرانی«برکت» کمتر از نوع دیگر واکسن‌ها در دسترس است و برخی هم استانی‌ها حتی از یک هفته گذشته که زمان واکسیناسیون آنها فرا رسیده و تنها قصد دریافت واکسن برکت را دارند اما هنوز نتوانسته‌اند به آن دسترسی داشته باشند.

جدید‌ترین اخبار کرونا در ایران|رشد 21 درصدی نرخ ابتلا / احتمال شکل‌گیری پیک ششم در آبان / تزریق دوز یادآور برای بیماران زمینه‌ای و کادر درمان + نقشه و نمودار جدیدترین اخبار کرونا در ایران| کاهش محسوس بستری در مراکز درمانی / محدودیت تردد جاده‌ای برقرار است / تردد شبانه درون شهری آزاد شد + نقشه و نمودار


هم اینک واکسیناسیون در آذربایجان‌غربی از مرز یک میلیون نفر گذشته و تقریباً تاکنون یک سوم مردم از جمعیت سه میلیون و 300 هزار نفری آذربایجان‌غربی واکسن دریافت کرده‌اند و امید است با افزایش واکسیناسیون شاهد کاهش بیماری و افزایش سلامت عمومی در جامعه باشیم.

انتهای پیام/7548/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۱۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته و ۸ زخمی در تصادف سه دستگاه خودروی سواری در بوکان

مدیر روابط عمومی اورژانس آذربایجان‌غربی از تصادف شدید سه دستگاه خودرو در محور سیمینه بوکان و جان باختن یک و مصدومیت ۸ نفر خبر داد.

توحید جوادی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایمنا در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: ظهر امروز سه دستگاه خودروی سواری شامل دو دستگاه پژو پرشیا و یک دستگاه پژو ۲۰۶ در محور سیمینه بوکان با هم برخورد و تصادف کردند.

وی افزود: در این سانحه ۹ نفر از سرنشینان خودروها مصدوم شدند.

مدیر روابط عمومی اورژانس آذربایجان‌غربی گفت: مصدومان توسط واحدهای عملیاتی اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان شهید قلی پور بوکان منتقل شدند.

جوادی ادامه داد: یکی از مصدومین این حادثه پس از انتقال به بیمارستان به دلیل وخامت حال در بیمارستان فوت کرد.

کد خبر 750352

دیگر خبرها

  • یک کشته و ۸ زخمی در تصادف سه دستگاه خودروی سواری در بوکان
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • حس خوب حمایت
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون