Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-03@02:40:37 GMT

رفلاکس؛ شایعترین عارضه در نوزادان

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۰۱۱۳۳

یک فوق تخصص گوارش کودکان به بیان توضیحاتی در خصوص رفلاکس گوارشی در کودکان پرداخت. ناطقان: حسین علی مددی فوق تخصص گوارش کودکان با حضور در برنامه مادر، کودک، تندرستی با اشاره به رفلاکس در کودکان اظهار کرد: غذایی که خورده می‌شود پس از عبور از مری وارد معده می‌شود و در انتهای مری در اثر انقباض عضلانی دریچه‌ای آناتومیک به وجود می‌آید که مانع برگشت آن به سمت بالا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه در حالت معمول این دریچه بسته می‌شود و به محض ورود غذا به مری این دریچه باز می‌شود گفت: هنگام خوابیدن یا خم شدن عملکرد این حلقه مانع از بازگشت اسید معده و همچنین غذای موجود در معده به مری می‌شود اگر این ماهیچه ضعیف  یا به هر علتی دارای نقص در عملکرد باشد، اسید معده به مری برمی‌گردد و سبب سوزش مری خواهد شد که این وضعیت با ورود بسیار شدیدی در نوزادان همراه است.

علی مددی تصریح کرد: به چنین وضعیتی که موجب بازگشت محتویات معده به مری می‌شود رفلاکس گفته می‌شود، این عارضه از جمله بیماری‌های شایع در نوزادان است، رفلاکس شیرخوارگی نوعی از رفلاکس است که به صورت فیزیولوژیک و طبیعی در شیرخواران زیر دوسال مشاهده می‌شود.

این فوق تخصص گوارش کودکان با اشاره به اینکه از ماه اول تولد شروع و در چهار ماهگی به اوج می‌رسد و بیشتر تا پایان یک سالگی بهبود پیدا می‌کند اظهار کرد: گاهی علت ارثی و ژنتیک دارد و در کل خیلی نگران کننده نیست، علائم رفلاکس گوارشی در اطفال جدی‌تر از درد‌های معده معمولی یا دفع بزاق دهان است.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است که رفلاکس گوارشی به شکل بی اشتهایی کودک یا عدم وزن‌گیری، تجربه دشواری در تنفس، درد و سوزش در بخش‌های فوقانی، درد یا عدم راحتی در هنگام بلع در اطفال خود را نشان دهد.

علی مددی بیان کرد: تماس طولانی مدت و مزمن پوشش داخلی مری با اسید معده فرد را به سمت شرایط پیش از سرطان سوق می‌دهد لذا این مسئله حتی در صورت عدم درمان و کنترل موثر باعث سرطان مری نیز می‌شود اگرچه این عارضه در اطفال نادر است. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: رفلاکس ، شایعترین عوارض ، نوزادان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: رفلاکس شایعترین عوارض نوزادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۱۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی، امام جمعه سابق همدان به علت عارضه مغزی و کاهش هوشیاری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در قم بستری و تحت درمان است.

آیت‌الله طه‌محمدی در فروردین ماه امسال در راه بازگشت از سفر مشهد مقدس دچار سانحه رانندگی شد که در این حادثه همسر ایشان فوت کرد.

در آن زمان آیت‌الله محمدی با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شد، اما پس از مدتی، پزشکان متوجه وجود لخته خون در مغز وی شدند که منجر به انجام جراحی در بیمارستانی در تهران شد، پس از عمل جراحی وی از بیمارستان مرخص و حال ایشان رو به بهبودی رفت.

اما متاسفانه در هفته گذشته آیت‌الله محمدی دچار سکته و خونریزی مغزی شده که منجر به بستری ایشان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در استان قم شده است.

بنابر اعلام پزشکان، اکنون هوشیاری آیت‌الله محمدی در سطح پایین است و تغییری نسبت به روزهای قبل نداشته است.

با توجه به اوضاع امام‌ جمعه سابق همدان، از مردم تقاضا داریم برای سلامتی و بهبودی ایشان دعا کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902096

دیگر خبرها

  • نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد
  • درمان بیماری‌های صرع و تشنج کودکان در ایران
  • برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری برای بچه‌ها
  • شایع‌ترین علت پیوند کبد در ایران
  • اگر معده درد یا رفلاکس معده دارید، این مطلب را بخوانید
  • شایع ترین علت پیوند کبد در ایران/ زنگ خطر کبد چرب
  • شایع ترین علت نیاز به پیوند کبد در ایران
  • گلایه والدین از افزایش قیمت برخی برند‌های شیرخشک
  • تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان (عکس)
  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند