Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@06:50:14 GMT

سهم مردم البرز از سد کرج و طالقان ناچیز است

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۰۱۱۴۸

سهم مردم البرز از سد کرج و طالقان ناچیز است

ایسنا/البرز نماینده عالی دولت در استان البرز از طرح مشکلات و مطالبات مردم البرز در خصوص ارتقا زیرساخت‌های تامین آب و برق استان در دیدار با وزیر نیرو خبر داد.

عزیزاله شهبازی روز دوشنبه ۲۲ شهریور با حضور در وزارت نیرو و در حاشیه دیدار با محرابیان وزیر نیرو، گفت: دو سد بزرگ طالقان و امیرکبیر که بخش بزرگی از آب شرب پایتخت را تامین می‌کند در البرز مستقر است ولی سهم مردم این استان از این منابع بزرگ بسیار ناچیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر این اساس با پیگیری‌های مجدانه در خصوص دو برابر شدن سهم حق آبه البرز از محل سدها توفیق یافتیم ولی زیر ساخت لازم برای بهره‌برداری از این امکان مهیا نبود.

شهبازی گفت: طی پیگیری‌های مجدد برای ایجاد تصفیه خانه اقدام شد و این پروژه روند خوبی را طی می‌کند ولی همچنان نیازمند توجه وزارت نیرو برای سرعت بخشیدن به این امر هستیم.

وی افزود: با توجه به نیاز استان، موافقت وزارت نیرو را برای ایجاد اولین پست برق ۴۰۰ کیلوولت جلب کردیم و این پروژه نیز پیشرفت بالایی داشته از این رو درصدد آغاز عملیات اجرایی دومین پست برق ۴۰۰ کیلوولت استان در زکی آباد هستیم که مستلزم همراهی وزارت نیرو است.

استاندار البرز گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی استان می‌توانند از پساب برای تامین آب مورد نیاز خود بهره برداری کنند از این رو تقاضای افزایش سهم استان از محل پساب نیز هستیم.

وی افزود: زیرساخت‌های تامین آب و برق و ساماندهی فاضلاب استان البرز با توجه به تراکم جمعیت و وسعت، نیازمند ارتقاء کیفیت و یا نوسازی هستند که تحقق این مهم نیز توجه ویژه وزارت نیرو را می‌طلبد.

شهبازی گفت: همچنین در این دیدار از وزیر محترم نیرو دعوت به عمل آمد تا برای بررسی میدانی وضعیت استان در حوزه نیرو در البرز حضور یابند. وزیر نیرو نیز با اشراف به مسائل استان آمادگی خود را جهت همراهی جهت تحول در زیرساخت‌های نیرو در البرز اعلام کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی عزیزاله شهبازی سد کرج وزارت نيرو استان البرز وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۱۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح نور در جامعه دینی نور امید ایجاد کرده است

آیت الله حسینی بوشهری،رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار با سردار رادان فرمانده فراجا گفت: اجرای طرح نور امید‌هایی در جامعه دینی ایجاد کرده است و تمام تلاش‌ها باید در جامعه، معطوف به پیاده سازی احکام نورانی دین باشد.

وی افزود: سردار رادان و نیرو‌های فراجا به عنوان سربازان اسلام در میدان و صحنه اجتماع حاضر هستند و تامین امنیت جامعه را تا دور‌ترین نقاط کشور تامین می‌کنند.

سردار رادان گفت: در عرصه جدیدی که دشمنان حیازدایی را طراحی کرده اند و توسط عوامل آنان در جامعه اجرایی و مدیریت می‌شود نیرو‌های فراجا باعزم و اراده‌ای راسخ برای اجرایی کردن منویات رهبر انقلاب و احکام دین تلاش می‌کنند.

منبع :خبرگزاری صدا و سیما

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • صخره‌نوردی بی‌نظیر بز‌های کوهی در طالقان (فیلم)
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • در بزرگداشت روز میمند خاستگاه گل و گلاب جهان چه گذشت؟
  • اجرای طرح نور در جامعه دینی نور امید ایجاد کرده است
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • سیاست‌های صنعتی باید تعیین تکلیف شود/ سهم اندک تولید از اعتبارات بانکی
  • کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند
  • ضرورت تامین روشنایی محله های بی دفاع شهری