Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه روسیه سریع‌ترین راه برای احیای توافق هسته‌ای را بازگشت آمریکا و ایران به تعهدات خودشان دانست.

به گزارش مشرق به نقل از ریا نووستی، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد کوتاه‌ترین راه برای احیای توافق هسته‌ای بازگشتن آمریکا و ایران به چارچوب تعهدات خود در برنامه جامعه اقدام مشترک (برجام) و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل بدون هیچ کم و کاستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زاخارووا در ادامه اضافه کرد: روسیه صادقانه قصد دارد از این موضوع حمایت کند، و از همه شرکای خود اعم از ایرانی‌ها و آمریکایی‌ها می‌خواهد در اسرع وقت به میز مذاکرات بازگردند و براساس تفاهمات به توافق برسند.

پیش از این رافائل گروسی، دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بعد از سفری که به ایران داشت و توافقی که با مسئولان کشورمان کرد به وین بازگشته و اعلام کرد توافق با تهران امکان نظارت منظم بر برنامه (هسته‌ای) ایران را فراهم می‌کند همچنین او در ادامه به رسانه‌ها اطلاع داد دوباره به تهران باز خواهد گشت تا درخصوص مسائل مهم با مسئولان ایرانی گفتگو کند.

در همین حال، لارنس نورمن خبرنگار وال استریت ژورنال در توئیتر خود نوشت: یک منبع به نقل از طرف اروپایی تایید کرده است که این هفته هیچ قطعنامه انتقادی در شورای حکام علیه ایران وجود نخواهد داشت، مشروط بر اینکه ایران {روند مذاکره و تعامل} را ادامه دهد.

راستی‌آزمایی و نظارت بر ایران در پرتو قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و همچنین توافق پادمانی «ان‌پی‌تی» با ایران از محورهای نشست شورای حکام خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان آژانس انرژی اتمی ماریا زاخارووا آژانس بین المللی انرژی اتمی شورای امنیت سازمان ملل وزارت خارجه روسیه برجام برنامه هسته ای هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۱۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل

هم‌زمان با سالگرد فاجعه هسته‌ای چرنوبیل در سال ۱۹۸۶، رئیس‌جمهور اوکراین مدعی «تکرار» این فاجعه شد.

به گزارش ایسنا، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در پیام‌رسان تلگرام نوشت: «بزرگترین نیروگاه اتمی اروپا در حوالی زاپوریژیا برای هفتصد و هشتاد و پنجمین روز تحت کنترل روسیه است.»

طبق این پیامی که در تلگرام منتشر شده است، رئیس‌جمهور اوکراین مجددا از جامعه جهانی خواست تا فشاری علیه روسیه اعمال کند و این نیروگاه را به کنترل اوکراین دربیاورند.

ولودیمیر زلنسکی ادعا کرد: «تمامی ابزارهای هسته‌ای در اوکراین از حملات روسیه در امان هستند و این مسئله خود به تنهایی جهان را از یک فاجعه هسته‌ای جدید نجات می‌دهد.»

او در ادامه با اشاره به فاجعه چرنوبیل در ۳۸ سال پیش، نوشت: «ده‌ها هزار نفر به بهای سلامت و جان خود، از گسترش فاجعه چرنوبیل جلوگیری کردند و به زدودن پیامدهای وحشتناک آن در سال ۱۹۸۶ و در سال‌های پس از آن کمک کردند.»

فاجعه اتمی چرنوبیل، حادثه‌ای هسته‌ای بود که در ۲۶ آوریل ۱۹۸۶ اتفاق افتاد؛ حادثه‌ای که در رآکتور هسته‌ای شماره ۴ نیروگاه چرنوبیل، در نزدیکی شهر پریپیات در شمال جمهوری سوسیالیستی اوکراین از اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی رخ داد.

روسیه و اوکراین مدتهاست یکدیگر را به حمله به نیروگاه اتمی زاپوریژیا متهم می‌کنند. برخلاف آنچه زلنسکی ادعا می‌کند، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز جمعه تاکید کرد ادامه حملات نیروهای مسلح اوکراین به نیروگاه اتمی زاپوریژیا می‌تواند منجر به «عواقب فاجعه‌بار» شود و هم‌چنین حملات مداوم نیروهای مسلح اوکراین به این نیروگاه هسته‌ای را «نگران‌کننده» خواند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • عربستان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را به سازمان ملل می‌برد
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • سیل انتقادها به رئیس دانشگاه کلمبیا به دلیل سرکوب معترضان
  • شکست‌خوردگان،پشت نقاب تحریم