Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار عصر دوشنبه در دیدار مدیرکل بنیاد حفظ آثار ارزش های دفاع مقدس استان اظهار داشت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شرایط فعلی رسالت خیلی سنگینی بر عهده دارد چراکه قهرمانان تاریخ ساز ما در واقع شهدا، ایثارگران، رزمندگان و آزادگان بودند و باید کاری کنیم که این عزیزان به عنوان الگو برای نسل جوان امروز ما باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: زمانی که نسل جوان و نوجوان کشور آرزویشان این باشد که زندگی یک شهید، ایثارگر و یا رزمنده را سرمشق زندگی خود قرار دهند در واقع ما در این راستا به رسالت خود بخوبی عمل کردیم.

امام جمعه ایلام ادامه داد: امروز دستمان از شهدا کوتاه شده است، ولی ایثارگران را داریم که البته آنان هم به تدریج از بین ما می روند که خیلی از خاطرات دفاع مقدس و شاهکارهایی که انجام گرفت با رفتن آنان نیز از بین خواهد رفت.

حجت الاسلام کریمی تبار تاکید کرد: در بخش آثار مکتوب گزارش های خوبی در حوزه دفاع مقدس ارائه شده و روند بسیار مطلوبی را شاهد هستیم که امیدواریم که روند استمرار داشته باشد.

وی تصریح کرد: همچنین در بخش تولید فیلم و سریال هم باید بیشتر تلاش کنیم چرا که با وضعیت مطلوب خیلی فاصله داریم بدلیل اینکه زبانِ کتاب مخاطبش محدود است، هر چند کتابی مثل کتاب "دا" و کتاب های مختلف اگر ترجمه شوند، بسیار تاثیر گذار خواهند بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اضافه کرد: توجه به بحث فیلم و هنر در حوزه دافع مقدس و شهدا نیز بسیار تاثیرگذار است، فیلم "مستطیل قرمز" برنامه ای بود که در دنیا مطرح شد با این که سوژه های زیادی نیز برای نشان دادن وجود دارد، که استان ایلام از این لحاظ هنوز عقب است.

وی با اشاره به بحث موزه دفاع مقدس ایلام نیز عنوان داشت: برای این استان در بحث موزه باید رایزنی کنیم که اگر جای مناسب تری هست، جابجا شود و بتوانیم موزه جدیدی ایجاد کنیم.

امام‌جمعه ایلام افزود: با توجه به اینکه ایلام در مسیر اصلی زوار عتبات عالیات قرار دارد، اگر بتوانیم زائر سرا و موزه را به هم وصل کنیم باعث رونق موزه خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار اضافه کرد: اولویت موزه با شهر ایلام است، چرا که شهر مهران خود یک موزه است و نیازی به ایجاد موزه در آنجا نیست.

وی همچنین به بحث سرکشی از خانواده های شهدا اشاره کرد و گفت: مسوولان مربوطه در سرکشی از خانواده شهدا و ایثارگران عدالت را سرلوحه کار خود قرار دهند و اینکه در بازدیدها طوری رفتار کنند که مورد رضایت خداوند واقع شود.

برچسب‌ها ایلام دفاع مقدس امام جمعه ایلام

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام دفاع مقدس امام جمعه ایلام ایلام دفاع مقدس امام جمعه ایلام امام جمعه ایلام دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۱۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال تفحص شد

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، امیر سرتیپ «سلیمان کامیابی» جانشین معاونت نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح و سردار «جمال شاکرمی» فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام، با حضور در منزل شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده» از تازه تفحص‌شده دوران هشت سال دفاع مقدس، خبر شناسایی هویت‌ این شهید والامقام را به خانواده‌اش اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد

شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده» سال ۱۳۲۷ در روستای «چشمه پهن» بخش کارزان شهرستان سیروان متولد شد. وی با آغاز جنگ تحمیلی به‌عنوان بسیجی از طرف سپاه ایلام به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد و هشتم مرداد سال ۱۳۶۲ در منطقه مهران، در عملیات «والفجر سه» بر اثر اصابت ترکش مستقیم دشمن به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به جمع شهدای جاویدالاثر استان ایلام پیوست، تا این‌که این‌روزها پس از ۴۱ سال گمنامی، سرانجام پیکرش تفحص و هویت وی از طریق آزمایش دی.ان.ای شناسایی شد.

همچنین پیکر مطهر شهید «جهانگیر بیات» از شهدای جاویدالاثر دوران دفاع مقدس نیز پس از ۴۲ سال کشف و شناسایی شد.

جهانگیر بیات، فرزند جهان‌شاه، به‌عنوان بسیجی از کرج به جبهه اعزام و در سال ۱۳۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی در منطقه فکه بر اثر اصابت ترکش مستقیم به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به جمع شهدای جاویدالاثر پیوست.

مسئولین استان البرز با حضور در منزل این شهید، خبر تفحص و شناسایی پیکر شهید بیات را به بازماندگانش اعلام کردند. برنامه‌های تشییع و خاکسپاری نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229032 برچسب‌ها دفاع مقدس

دیگر خبرها

  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • به زودی دغدغه خانواده شهدا هرمز با احداث گلزار شهدا رفع خواهد شد
  • تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال تفحص شد
  • هویت ۲ شهید دوران دفاع مقدس در البرز شناسایی شد
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس