Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@13:20:39 GMT

شناسنامه آثار تاریخی و باستانی ری تدوین می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۰۲۰۳۲

شناسنامه آثار تاریخی و باستانی ری تدوین می‌شود

گروه استان‌ها – فرماندار ویژه شهرستان ری از لزوم ارتقای جایگاه اداره میراث فرهنگی ری با توجه به ظرفیت‌های موجود و لزوم تدوین شناسنامه برای آثار تاریخی و باستانی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری ، عصر امروز حسین توکلی کجانی در جمع خبرنگاران در حاشیه حضور نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ری اظهار داشت: حضور نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی حرکت بسیار خوبی در جهت توسعه شهرستان ری محسوب می‌شود و با توجه به آشنایی بیشتر نمایندگان با کمبودها و ظرفیت‌ها تأثیر بسزایی در اختصاص بودجه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این برنامه سعی کردیم با معرفی خوب و مناسب ظرفیت‌های فرهنگی، ورزشی و تاریخی ری به اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس آن‌ها را با رویکرد و وضعیت دستگاه‌ها و ادارات شهرستان آشنا کردیم.

فرماندار ویژه شهرستان ری در ادامه با اشاره به قدمت و پشتیبانی مردم ولایتمدار گفت: مردم ری نقش به‌سزایی در پیروزی انقلاب اسلامی و حفظ آن دارند لذا می‌بایست اعتبارات ویژه‌ای برای این شهرستان در نظر گرفته شود.

توکلی به لزوم توجه به آثار تاریخی این شهرستان و جذب سرمایه‌گذار در این زمینه تأکید کرد و ابراز داشت: تدوین شناسنامه آثار تاریخی و باستانی ری باید موردتوجه قرار گیرد و در این راستا نیز بودجه‌ای در حدود 1 میلیارد تومان برای طراحی و نصب تابلو برای آثار تاریخی و باستانی ری در نظر گفته‌شده که به‌زودی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های فراوان حوزه گردشگری و تاریخی در ری جایگاه اداره میراث فرهنگی ری نیز باید ارتقا یابد که در این زمینه از نمایندگان کمیسیون فرهنگی نیز کمک گرفتیم.

تهران| اجرای طرح توسعه «آتشکده ری» معطل چیست؟ + فیلم داغ بی‌فرهنگی بر میراث فرهنگی/ رنگ‌پاشی عده‌ای معلوم‌الحال بر نقش برجسته 180 ساله چشمه‌علی + فیلم پارادوکس گردشگری در ری؛ چرا میراث 2500 ساله "دژ رشکان" پاتوق معتادان شده است + فیلم

معاون استاندار تهران در پایان با بیان اینکه توجه به ورزش ری که یکی از اولویت‌هاست و درگذشته همواره در این موضوع زبانزد بودیم خاطرنشان کرد: در حوزه تربیت‌بدنی نیز درخواست داریم به‌واسطه ظرفیت‌های موجود ورزشی و کسب مدال‌های ارزشمند فراوان توسط ورزشکاران ری درصدی از بودجه‌های ملی در حوزه ورزش به‌عنوان یکی از پیشران‌های توسعه به ری اختصاص یابد.

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آثار تاریخی و باستانی کمیسیون فرهنگی ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۲۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیر تاریخی شناسنامه‌های المثنی استقلال

گفته می شود استقلال با پسوند خلیج فارس حیات تازه خود را در فوتبال ایران ادامه خواهد داد. این تیم در طول تاریخ چند بار ولو به مدت کوتاهی تغییر نام داده است.

به گزارش طرفداری، حیات باشگاه ورزشی استقلال با نام دوچرخه سواران آغاز شد. دوچرخه سواران موجودیت خود را از علاقه موسسش به ورزش دوچرخه سواری گرفته بود.

دوچرخه سواران در سال 1328 با تیم فوتبال سرباز تهران ادغام شد و ستاره های دو تیم در یک باشگاه گرد هم آمده و نام باشگاه تاج تهران را به خود گرفتند. تاج تهران بعد از انقلاب در معرض انحلال بود. قرار شد بازیکنان این تیم در یک مجموعه انقلابی ادامه فعالیت دهند و با نام آزادی بار دیگر فعالیت کنند. در سال 1358 به پیشنهاد عنایت الله آتشی نام تیم از آزادی به استقلال تغییر یافت و این تیم سالها با این نام در فوتبال کشورمان به فعالیت پرداخت. در سال 1403 بعد از مشکلات مربوط به مالکیت مشترک 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس، مجموعه استقلال تهران به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد و مقرر شد این مجموعه با نام تیم استقلال خلیج فارس در مسابقات مختلف شرکت کند.

به نظر می رسد از این به بعد، با نام استقلال خلیج فارس، تیم آبی پوش پایتخت را خطاب قرار خواهیم داد. نام لیگ برتر ایران هم لیگ خلیج فارس است و از جهت همنامی استقلال با نام لیگ فوتبال ایران ممکن است در گویش های اهل فوتبال تداخل و اشکال به وجود آید.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • توقف پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان در پی کشف آثار تاریخی
  • محتوای فرهنگی برای کاروان‌های حج استان سمنان تدوین شود
  • به جای واکنش احساسی، چهره واقعی اسلام را به دنیا نشان دهیم
  • ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور
  • گام‌های لرزان برای ثبت جهانی محور ساسانی کرمانشاه
  • آثار باستانی تپه «علی‌کش» نشان از ارتباطات اجتماعی با همسایگان دارد
  • ۷۰ درصد ظرفیت شهرک صنعتی شورمست غیرفعال است
  • سیر تاریخی شناسنامه‌های المثنی استقلال
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • آثار عیلامی در خطر تعرض است؟