Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@18:47:26 GMT

حمله مقام سابق آمریکایی به بایدن

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۰۲۲۷۷

حمله مقام سابق آمریکایی به بایدن

مدیر سابق اطلاعات ملی آمریکا ،«جو بایدن» رئیس جمهور این کشور را «بزرگترین تهدید امنیت ملی کوتاه مدت» خواند و گفت، دولت آمریکا به معنای واقعی کلمه در قبال ایران، چین، روسیه و در سراسر غرب آسیا اشتباه کرده است.

به گزارش وبگاه «بریت بارت» «جان رتکلیف» مدیر سابق اطلاعات ملی آمریکا گفت، ماجرای افغانستان عمیق‌ترین خسارت را برای ایالات متحده به بار آورده و اثرات آن‌ دهه‌ها طول می‌کشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این زمینه گفت، جو بایدن، به امنیت ملی آمریکا به وضوح  آسیب رسانده و اثرات آن از بسیاری جهات فراتراز افغانستان  است زیرا معلوم نیست چه افراد  و چه گروه‌هایی نه تنها از آنجا، بلکه سراسر جهان ایجاد می‌شوند وما تبعات آن را نمی‌دانیم.

وی افزود؛ «به عنوان مدیر اطلاعات ملی پیشتر در گزارشی چین را «تهدید امنیتی شماره یک» خواندم اما امروز می‌گویم که من فکر می‌کنم بزرگترین تهدید امنیت ملی ما، حداقل در کوتاه مدت، جو بایدن و دستگاه امنیت ملی ماست. دولت آمریکا به معنای واقعی کلمه هشت ماه متوالی در قبال چین، روسیه، ایران و اینک سراسر خاورمیانه اشتباه کرده است.»

رتکلیف گفت: «وقتی به آنچه در هشت ماه گذشته تحت مدیریت دولت بایدن گذشته نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که چگونه وضعیت امنیت ملی نسبت به چین، روسیه و ایران ضعیف‌تر شده است. یکی از چالش‌هایی که در سه سال آینده با آن روبرو هستیم این است که رئیس جمهور ما به  گزارش‌های دستگاه‌های اطلاعاتی گوش نمی‌دهد. دستگاه اطلاعاتی ما به وضح مشخص کرده بود که در صورت خروج  از افغانستان و بدون توجه اساسی به شرایطی که بابت افغانستان مذاکره کرده بودیم، در آینده چه اتفاقی می‌افتد.»/فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: مقام سابق آمریکایی بایدن امنیت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۲۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا

احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت افغانستان در گفتگو با روزنامه دیلی میل بریتانیا هشدار داد که به دلیل خلا ناشی از خروج آمریکا از افغانستان، احتمال حمله گروه‌های تروریستی از خاک این کشور به آمریکا و اروپا بسیار زیاد است.   به گزارش یورو نیوز؛احمد مسعود گفته همان رقابت خشمگینانه‌ای که در ماجرای ۱۱ سپتامبر مشاهده شد، امروز نیز در میان گروه‌های تروریستی وجود دارد.   رهبر جبهه مقاومت ملی گفت مردم افغانستان احساس ناامیدی می‌‌کنند وغرب را به چشم «منافق» می‌نگرند، زیرا در برابر «حکومتی وحشی» به حال خود رها شده‌اند. احمد مسعود گفت نیروهای خارجی که سال‌ها در مورد ضرورت دموکراسی تبلیغ می‌کردند، مردم را به دست رژیمی سپردند که مانع رفتن دختران به مکتب (مدرسه) شده‌اند.   او با یادآوری این که جبهه مقاومت اکنون تنها نیرویی است که در برابر طالبان مقاومت می‌کند، تصریح کرد که رئیس جمهوری آمریکا باید در سیاست خود درباره افغانستان تجدید نظر کند چون ممکن است این سیاست عواقب بزرگی در پی داشته باشد.   طالبان حضور گروه‌های ترویستی دیگر در افغانستان را انکار کرده و می‌گویند به هیچ گروهی اجازه نمی‌دهند از خاک این کشور علیه دیگر کشورها استفاده کند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • محکومیت کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم جاسوسی
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • ۲۲ سال حبس برای عامل اطلاعاتی آمریکا به جرم فروش اسناد محرمانه
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • اسرائیل درمانده است ایران قواعد بازی را تغییر داد | این جمله یک اشتباه بزرگ از سوی بایدن بود