Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، نادر توکلی معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در تهران با بیان اینکه حوزه بهداشت و درمان کشور برای واکسیناسیون، زیرساخت‌های خیلی خوبی در مراکز مخصوص این کار فراهم کرده است، گفت: با دو شیفته شدن مراکز واکسیناسیون در تهران، تعداد تزریق واکسن روزانه افزایش ‌یافته است.

وی با تصریح بر اینکه تأمین واکسن در دستور کار نخست وزارت بهداشت و درمان است، اظهار کرد: این وزارتخانه پیگیر تأمین واکسن از برندهای متنوع موجود از کشورهای مختلف و همچنین استفاده از واکسن‌های تولید داخل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تأمین این واکسن‌ها قطعاً در تسریع واکسیناسیون اثر بسیار زیادی خواهد گذاشت و گروه‌های سنی زیادی را واکسینه خواهیم کرد.

توکلی درباره تزریق دوز سوم توضیح داد: یکی از برنامه‌های ملی در وزارت بهداشت و درمان واکسیناسیون است و این مهم حداقل باید تا دو سال آینده انجام شود. در حقیقت بین ۶ تا ۹ ماه یک‌بار کل کشور باید واکسینه شوند.

وی گروه سنی ۴۰ تا ۶۰ سال را گروه مولد و سازنده جامعه عنوان کرد و افزود: مرگ‌ومیر در این گروه سنی تبعات اجتماعی، اقتصادی و خانوادگی دارد و به همین جهت تمرکز اصلی افزایش سرعت واکسیناسیون عمومی در جامعه است.

توکلی در پاسخ به این سؤال که متولی واردات واکسن چه سازمانی است، گفت: سازمان دارو و غذا و معاونت بهداشت وزارت بهداشت و درمان متولی پیگیری مجوزهای واردات هستند. البته بعضی از واکسن‌ها از طریق هلال‌احمر وارد می‌شوند از جمله سینوفارم که از این طریق صورت می‌گیرد.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا درباره واردات واکسن بخش خصوصی اظهار کرد: آنچه اهمیت دارد این است که واکسن به شکل ایمن و مطمئن، بدون اینکه زنجیره سرمایش آن دچار اشکال شود به مردم برسد و تزریق شود. واکسنی که از زنجیره سرما خارج شود بعد از چند ساعت اثر خود را از دست می‌دهد.

توکلی گفت: تضمین کاملی وجود ندارد که زنجیره سرما در واکسن‌هایی که بخش خصوصی وارد می‌کند، رعایت شود. 

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا وزارت بهداشت بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۲۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران

با تصویب مجلس شورای اسلامی ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل نمایندگان در سال جاری اختصاص پیدا می‌کند.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ اظهار کرد: دوستان دولت و کمیسیون تلفیق پیشنهاد دادند که از ردیف جدول هفت مربوط به وزارت بهداشت و درمان، ۱۰ همت از اعتبارات این وزارتخانه برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص داده شود.

وی ادامه داد: براین اساس بنابر موافقت دولت و در راستای تراز جداول، ۱۰ همت از اعتبارات وزارت بهداشت و درمان برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص پیدا می‌کند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • پانی پوری ؛ غذای سنتی خیابانی در هند با رعایت کامل بهداشت! (فیلم)
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان