Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ، امین رضا مرآتی فرماندار قوچان در استان خراسان رضوی گفت: در زلزله امروز تلفات و خسارات جانی نداشتیم، اما با توجه به اینکه این شهرستان در کمربند زلزله قرار گرفته است باید طی روز‌های آتی نیز آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه گزارش‌های میدانی در این زمینه باید به صورت لحظه‌ای توسط مدیران ذیربط ارسال شود ادامه داد: طی ۴۸ ساعت آینده باید تمامی گزارش‌های مربوط به منازل، واحدها، زیرساخت‌ها و ادارات دولتی آسیب دیده به صورت مکتوب به فرمانداری ارسال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار قوچان گفت: بخشداران موظف هستند گزارش‌های دریافتی را با گزارش‌های دهیاران تطبیق دهند تا موردی از قلم نیفتد.

وی افزود: باید با هماهنگی بنیاد مسکن به خانواده‌هایی که آسیب دیده و امکان اسکان در مدارس را ندارند چادر تحویل شود.

مرآتی ادامه داد: در اسکان اضطراری برای افراد آسیب دیده باید خدمات پشتیبانی همچون سامانه گرمایشی، آب شرب و دیگر زیرساخت‌ها در نظر گرفته شود.

وی گفت: با توجه به وضعیت روانی در این مناطق و کمبود آب در برخی روستاها، اداره آب و فاضلاب موظف به افزایش میزان آب‌رسانی در این مناطق بوده و در صورت نیاز باید آب بسته‌بندی به مردم تحویل شود.

رییس مرکز لرزه‌نگاری قوچان نیز گفت: این زلزله باقدرت ۵.۲ ریشتر در عمق ۶ کیلومتری زمین رخ داد که نقطه اصلی وقوع آن در ۶ کیلومتری روستای یدک و چهار کیلومتری روستای گوگانلو این شهرستان بوده است.

علیرضا مهراب افزود: این اولین زمین لرزه بیش از پنج ریشتری طی ۵۰ سال گذشته در این منطقه بوده و عامل اصلی آن زون غربی گسل "کشف رود" می‌باشد.

وی ادامه داد: زمین لرزه سال ۱۳۴۷ با بزرگی ۵.۱ ریشتر در جنوب این شهرستان هیچ ارتباطی با زمین لرزه امروز و گسل "کشف رود" ندارد و نمی‌توان آن را دور برگشت زلزله ۵۳ سال گذشته دانست.

رییس مرکز لرزه‌نگاری قوچان با تأکید بر اینکه این زلزله توسط ۳۴ ایستگاه لرزه‌نگاری در کشور ثبت شده است گفت: تا ساعت ۱۷ و ۵۰ دقیقه امروز ۳۸ پس‌لرزه به ثبت رسیده که بزرگ‌ترین آن‌ها ۳.۵ و ۳.۲ ریشتر بوده است.

وی افزود: با توجه به آزاد شدن انرژی زمین بر اثر این زلزله احتمال وقوع پس‌لرزه‌ها در منطقه وجود دارد و باید آمادگی لازم در این زمینه ایجاد شود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قوچان نیز تعداد روستا‌های آسیب دیده از این زمین لرزه را ۴۲ روستا ذکر کرد و گفت: بیشترین خسارت در بخش‌های آبکوه و مرکزی این شهرستان بوده است.

علی‌اکبر قوی‌هیکل با بیان اینکه امروز پنج تیم ارزیابی به دره یدک، عمارت و روستا‌های منطقه جعفرآباد اعزام شدند افزود: بر اساس برآورد‌های اولیه حدود ۴۰۰ واحد مسکونی در این شهرستان آسیب دیده است که طی ۴۸ ساعت آینده گزارش کامل و قطعی خسارت‌ها اعلام خواهد شد.

رییس جمعیت هلال‌احمر قوچان نیز از ارزیابی ۱۵ نفر در قالب پنج تیم ارزیاب از مناطق زلزله زده این شهرستان خبر داد و گفت: میزان خسارت در منطقه عمارت بیش از روستا‌های دیگر ارزیابی شده که باید برای برخی از خانوار‌ها شرایط اسکان اضطراری فراهم شود.

مسعود برازنده با تأکید بر اینکه در حال حاضر گروه‌های امدادی برای توزیع پتو، چادر و موکت به سه روستای عمارت، آبشوری و دیزادیز اعزام‌شده‌اند افزود: با توجه به سرمای هوا در قوچان احتمال می‌رود زلزله‌زدگان از وسایل گرمازا درون چادر‌ها استفاده کنند که امکان بروز برخی مشکلات را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: پیشنهاد جمعیت هلال احمر اسکان اضطراری در مدارس و بعد از آن در محوطه مساجد و مدارس است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قوچان نیز با بیان اینکه پنج پایگاه اورژانس جاده‌ای و شهری از ساعات ابتدایی این حادثه به حالت آماده‌باش درآمده‌اند گفت: تاکنون ۱۵ نفر برای درمان به اورژانس و بیمارستان حضرت موسی بن جعفر (ع) قوچان مراجعه کرده‌اند که ۱۲ نفر آنان ترخیص و سه نفر بستری شده‌اند.

فرشید فتحی مقدم افزود: چهار مادر باردار نیز به بیمارستان شهدای قوچان مراجعه کردند که یک نفر آنان بستری شده است.

وی ادامه داد: چهار نفر دیگر نیز به اورژانس این شهر مراجعه کردند که ۲ نفر آن‌ها سرپایی مداوا شد و ۲ نفر دیگر به بیمارستان منتقل شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قوچان گفت: علت اصلی تمام مصدومیت‌های امروز بر اثر فرار از زلزله، اضطراب و ترس بوده و هیچ یک بر اثر ریزش آوار نبوده لذا مردم در زمان وقوع زلزله باید آرامش خود را حفظ کنند.

فرمانده انتظامی قوچان نیز با اشاره به ایجاد امنیت در مناطق حادثه دیده گفت: این شهرستان به ۶ پهنه تقسیم شده و هر پهنه با سرتیم و افراد تیم در آماده‌باش کامل به سر می‌برد تا امنیت تمام مناطق شهرستان تأمین شود.

سرهنگ محمد طبسی افزود: امشب نیز امنیت در روستا‌های آسیب دیده تقویت خواهد شد تا ساکنان این مناطق آسایش بیشتری داشته باشند.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۲ ریشتر ساعت هشت و ۳۲ دقیقه صبح دوشنبه حوالی قوچان در استان خراسان رضوی را لرزاند.
این زمین‌لرزه در طول جغرافیایی ۵۸.۸۶ و عرض جغرافیایی ۳۷.۰۸ و در عمق ۶ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.
این زلزله در ۳۰ کیلومتری قوچان، ۳۵ کیلومتری چاپشلو و ۴۲ کیلومتری چکنه در استان خراسان رضوی رخ داد.
شهرستان قوچان در ۱۳۷ کیلومتری شمال غربی مشهد قرار دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تلفات زلزله زمین لرزه در خراسان اسکان اضطراری آسیب دیده زمین لرزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۲۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به حادثه دیدگان آبگرفتگی گلستان به ۱۹۶ نفر رسید

قاسم غریب آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به دلیل سیل و آبگرفتگی در شهرستان‌های آزادشهر، علی آباد کتول، آق قلا، گنبد کاووس و مراوه تپه ۵۴ نفر از نیروهای امداد رسان در قالب ۱۶ تیم به محل حادثه اعزام شد.

وی با اشاره به اینکه ۴۸ خانوار در سیل اخیر دچار بحران شدند، افزود: نیروی‌های امدادی جمعیت هلال احمر گلستان توانستند به ۱۹۶ نفر از حادثه دیدگان امداد رسانی کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: ۷ دستگاه کمک دار سبک و دو دستگاه ست نجات از جمله ناوگان خودرویی بودند که در این حادثه به بکارگیری شدند.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان گنبد کاووس، آزادشهر و مراوه تپه کار تخلیه آب از منازل و توزیع اقلام انجام شد، یادآور شد: شهرستان‌های علی آباد کتول، بندرگز، آق قلا در حال ارزیابی هستند.

غریب آبادی اظهار کرد: رانش زمین در روستای کاشیدار آزاد شهر و مسیر روستای کشکک رامیان داشتیم که ارزیابی صحنه حادثه و تثبیت منطقه عملیاتی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: در امدادرسانی‌های انجام شده ۳۲ تخته پتو، چهار دستگاه چادر امدادی، ۱۴ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۱۰ قوطی کنسرو لوبیا، ۱۰ قوطی کنسرو تن ماهی، ۱۸ تخته موکت و دیگر موارد توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: ۲۰ باب تخلیه آب از منازل انجام شد.

کد خبر 6088691

دیگر خبرها

  • (ویدئو) وضعیت عجیب این خودرو در لحظه وقوع زلزله
  • وضعیت عجیب این خودرو در لحظه وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن | ویدئو
  • زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن را لرزاند
  • زلزله شدید ۶.۹ ریشتری این کشور را لرزاند
  • وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن
  • ثبت ۵ زمین‌لرزه در خوی طی هفته گذشته
  • زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند
  • اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها ضرورت دارد
  • ضرورت اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها
  • امدادرسانی به حادثه دیدگان آبگرفتگی گلستان به ۱۹۶ نفر رسید