Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علیرضا عالیپور سرپرست شهرداری اهواز گفت: پروژه لایروبی و تعریض کانال ایستگاه پمپاژ پیچوار به سمت نهر مالح با ظرفیت انتقال ۶۰ درصد از فاضلاب شرق اهواز، باهدف افزایش زیرساخت‌های دفع آب‌های سطحی و در طول ۹ کیلومتر آغاز شده است، در پایان این پروژه عرض و عمق این کانال به ترتیب به ۲۵ و ۴ متر خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه لایروبی و تعریض این کانال یکی از تمهیدات زیر ساختی شهرداری برای آمادگی هرچه بیشتر در ایام بارندگی است، افزود: بعد از ایستگاه پمپاژ کوی علوی این ایستگاه مهم‌ترین ایستگاه پمپاژ و خط انتقال است که کار اصلی در شرق اهواز برای تخلیه آب‌های سطحی و فاضلاب را انجام می‌دهد.

عالیپور تصریح کرد: عملیات اجرایی این پروژه کمتر از یک ماه است که شروع شده و ۷ و نیم کیلومتر آن تکمیل و ظرف ۲ هفته آینده تمام خواهد شد، و هم اکنون عمق‌سنجی در نقاط مختلف در حال انجام است و به دلیل انباشت رسوبات عمق این کانال در بعضی نقاط به کمتر از یک متر رسیده بود و در بعضی نقاط حتی سرریز شده و مشکلات زیست محیطی را به وجود آورده بود، که با این عملیات لایروبی، عمق آن به ۴ متر و عرض کانال نیز از ۱۵ به ۲۵ متر افزایش پیدا خواهد کرد.

سرپرست شهرداری اهواز ادامه داد: هر چند این کانال جزو پروژه‌های اختصاصی شرکت آب و فاضلاب است، اما در قالب یک طرح ضربتی مقرر شد لایروبی و تعریض این کانال را شهرداری انجام دهد و شرکت طرح توسعه نیشکر و شرکت صنایع فولاد ایران از مجموعه صنایع آلاینده‌ای هستند که «از ۲۱ صنعت آلاینده فعال در اهواز» مسئولیت‌های اجتماعی خود را به خوبی انجام داده و شاهد همکاری‌های بسیار خوبی از سوی این شرکت‌ها هستیم.

این مقام مسئول ادامه داد: اگر مابقی صنایع آلاینده مانند نفت و گاز نیز در قبال آلایندگی‌هایی که در آب، هوا و خاک ایجاد می‌کنند به کمک شهر بیایند به زودی شاهد تحول در پروژه‌های زیر ساختی شهر اهواز خواهیم بود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لایروبی و پاکسازی دفع آب های سطحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۲۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه انفجار وحشتناک چاه فاضلاب در تبریز (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تصادف زنجیره‌ای ۹ خودرو در ارومیه ۱۱ مصدوم داشت (فیلم) مهار آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری (فیلم) واژگونی مرگبار اتوبوس در گردنه حیران (فیلم)

دیگر خبرها

  • احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح/ تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ترافیک غرب تهران را کاهش می‌دهد
  • بررسی آخرین وضعیت تکمیل سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد شهرستان ارومیه
  • لحظه انفجار وحشتناک چاه فاضلاب در تبریز (فیلم)
  • لایروبی کانال آب‌های سطحی شهرک سعدی
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • توصیف جالب سوگل طهماسبی از مردم اهواز (فیلم)
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان
  • لایروبی ۳۰ کیلومتر از رودخانه‌های کرمانشاه