Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا_ شوراهای شهر آبیک اذعان کردند: هیچ مسئولی در انتصاب شهردار اظهار نظر نکرده و درب شورا به روی همه خبرنگاران باز است و اعضای شورای شهر تا پایان خدمت به مردم، متحد و منسجم خواهند بود.
به گزارش خبرنگار پایگاه جامع اطلاع‌رسانی آبیک، از حضور و آغاز به کار شوراهای جدید شهر آبیک در پارلمان محلی حدود 40 روز می‌گذرد که مدیر و اعضای خانه مطبوعات شهرستان آبیک و خبرنگاران به نخستین نشست خبری شورای شهر دعوت شدند و در این نشست علاوه بر ارائه عملکرد یک ماهه، به تشریح انتخاب شهردار آبیک پرداخته شد و به سوالات مطروحه توسط خبرنگاران پاسخ داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مرتضی محمدی سخنگوی شورای شهر آبیک در این نشست اظهار کرد: با هفت رأی شورای شهر آبیک، علیرضا پرهیزگاری به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب شد که یکی از گزینه‌های تصدی شهرداری ایشان بودند اما با توجه به پیشنهاد غلامرضا شجاعی برای تصدی شهرداری زیاران و بازنشسته شدن مابقی نیروهای مجرب در شهرداری، برای اینگه این وزنه بسیار توانمند و قانونمند از شهرداری کاسته نشود به دنبال گزینه‌های دیگر برای شهرداری شدیم که نازنین زهرا اجلی، رضا محمدزاده، محمد خرمن‌بیز و بنده به عباس دادخواه رأی دادیم و علی ساریجلو، احمد قربانی و علی مافی به علی یحیی‌پور رأی داده بودند.
وی افزود: با توجه به سوابق سیاسی و اجرایی و رزومه خوبی که دادخواه داشت به عنوان شهردار به استانداری معرفی کردیم که البته سوابق ایشان بررسی شده بود.
این عضو شورای شهر آبیک هدف شورا را خدمت به مردم و شهر ذکر و ادامه داد: به مردم قول می‌دهیم که در این 4 سال به نحو احسن خدمت کنیم و مشکلات مردم را رفع کنیم مگر اینکه توان ما در امری کم باشد؛ خبرنگاران را به عنوان مشاور رسانه در شوراها می‌پذیریم و درب شورا به روی همه و در ساعات غیراداری هم به روی خبرنگاران باز است و همیشه پاسخگو خواهیم بود چرا که اگر رسانه‌ها اخبار شورا را منعکس نکنند عملکرد  واقدامات شوراها به سمع  و نظر مردم نخواهد رسید.
محمدی اضافه کرد: اعضای شورای شهر آبیک به نقاط مختلف شهر اشرافیت دارند و برای هر منطقه برنامه‌ دارند.
وی خاطرنشان کرد: انعکاس صدا و فریاد مردم از سوی رسانه‌ها موجب شد مسئولان در اجرای خط انتقال آب از سد طالقان به شهر آبیک گام‌های موثری بردارند که مشکل ریشه‌ای شهر بوده و با پوست و استخوان همه مردم آن را لمس کرده‌اند.

خبرنگاران از حق شهروندی دفاع کنند
علیرضا پرهیزگاری سرپرست شهرداری آبیک هم خبرنگاری و خبررسانی را مطالبه‌گری آحاد جامعه ذکر کرد و گفت: خبرنگاران باید از حق شهروندی شهروندان را با کمال ادب و متانت که موجب رضایت الهی است، دفاع کنند و در پیگیری و حل و فصل مشکلات آنها گام بردارند.
وی با اشاره به سوره قلم و سوگند خدای متعال به قلم افزود: اهمیت بیان گفتار و نوشتار به دلیل قسم خوردن خدای متعال به قلم بوده و بیانگر تعهد نویسنده و خبرنگار به نوشتن است که باید به تعهدات صنفی خود توجه لازم را داشته باشند.

آیا بین شورای شهر اختلاف وجود دارد؟
سیدفرهاد حسینی مدیر خانه مطبوعات شهرستان آبیک با اشاره به شنیده شدن عدم انسجام و اختلافات سلیقگی و چند جانبه بین اعضای شورای شهر آبیک گفت: آیا این موضوع مانند شورای دوره قبل اتفاق افتاده یا قرار است اتفاق بیفتد، ایا اختلاف سلیقه است یا اختلاف دیگر، آیا شاهد استیضاح‌های شهردار خواهیم بود؟

مسئولی در انتخاب شهردار اظهار نظر نکرده
رضا محمدزاده عضو شورای شهر آبیک هم در این نشست گفت: مطالبه‌گری خبرنگاران موجب می‌شود به مطالبات و درخواست‌های مردم پاسخ داده شود.
وی با اشاره به اظهار نظر نکردن نمایندگان مجلس و مسئولان در انتخاب شهردار و ابقا یا برکناری شهردار پیشین افزود: انتصاب شهردار جدید با استقلال فکری اعضای شورای شهررقم خورده و مستقل عمل کرده و کسی اظهار نظری نکرده است.
این عضوشورای شهر آبیک ادامه داد: شورای شهر آبیک نماینده مردم هستند و هر اتفاقی که برای مردم شهر رقم بخورد تمام اعضای شورا باید پاسخگو باشند.
علی مافی دیگر عضو شورای شهر آبیک هم بیان کرد: هیچ اختلافی بین اعضای شورای شهر وجود ندارد گرچه ممکن است اختلاف سلیقه باشد که کسی نمی‌تواند منکر این موضوع باشد اما تا روز آخر خدمت در پارلمان محلی با انسجام و متحد در کنار هم خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: قزوین اعضای شورای شهر شورای شهر آبیک اعضای شورا اظهار نظر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۲۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع عادلانه امکانات مدنظر اعضای شوراها باشد

امام جمعه شهرستان خوی گفت: اجتناب از نزاع‌های سیاسی و تنش زا و به کار گرفتن تمام تلاش و توان در راستای خدمت بی منت به مردم، حفظ روحیه امید و نشاط اجتماعی در میان مردم با رعایت اصل عدالت و توزیع عادلانه امکانات از جمله مواردی است که اعضا شوراها باید به آن توجه کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی ظهر امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان خوی ضمن تبریک روز نهم اردیبهشت روز شوراها به اعضا شوراهای اسلامی اظهار کرد: گره‌گشایی از مشکلات مردم و نیازهای اساسی در مصوبات و مقررات باید در دستور کار اعضای شورا باشد.

وی با بیان اینکه مردم این افراد را به‌عنوان مشاور امین انتخاب می‌کنند تا در روستاها و شهرها بتوانند نیازمندی‌های اساسی مردم را مد نظر قرار دهند و نباید نیازها و موارد غیر ضروری جای خود را به نیازهای ضروری بدهد، افزود: اعضای شوراها باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که بتوانند از مشکلات اولویت دار مردم مثل ترافیک گره‌گشایی کنند.

امام جمعه شهرستان خوی با بیان اینکه مردم را باید ولی نعمت بدانیم، تصریح کرد: امام خمینی (ره) بزرگ‌ترین مردی که انقلاب ما مرهون وجودش است می‌فرمایند به من اگر خادم بگویید خوشحال‌تر از این هستم که به من رهبر بگویید، ما مردم را ولی نعمتمان بدانیم. خانواده‌های مکرم شهدا ولی نعمت ما هستند.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی با تاکید بر اینکه تکریم و حفظ کرامت انسانی در مجموعه شورا و شهرداری و ادارات شهرستان توصیه بنده است، گفت: اجتناب از نزاع‌های سیاسی و تنش‌زا و به کار گرفتن تمام تلاش و توان در راستای خدمت بی منت به مردم، حفظ روحیه امید و نشاط اجتماعی در میان مردم با رعایت اصل عدالت و توزیع عادلانه امکانات از جمله مواردی است که اعضا شوراها باید به آن توجه کنند.

وی با اشاره به عملکرد مدیریت شهری خوی یادآور شد: در عرصه‌های فرهنگی کارهای بسیار خوبی انجام می‌شود، در راستای گسترش فضای سبز و پارک‌ها و تنظیم خیابان‌ها و معابر و کمربندی‌ها کارهای فاخری انجام شده است اما در برخی از مناطق شهر نیاز مبرم به نهال کاری، ایجاد پارک و مراکز تفریحی، مراکز ورزش عمومی، پارک محله، گسترش فضای ورزشی (به ویژه فضای ورزشی ویژه بانوان) وجود دارد.

امام جمعه شهرستان خوی همچنین با اشاره به عملیات وعده صادق عنوان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب موضوع اصلی در قضایای اخیر اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی و شکست هیمنه دشمن بوده و تعداد موشک و یا اصابت به هدف اهمیتی پایین‌تر دارد.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی اظهار کرد: مسئله قدرت، جسارت و شهامتی است که در دل ملت‌ها جوانه زد، مسئله شکست هیمنه اسرائیل جنایت کار است. مسئله تشجیع و قوت قلب مسلمانانی است که اسیر حکام بی‌لیاقت و دنیازده هستند.

وی با اشاره به در پیش بودن روز کارگر افزود: حمایت از کارگر به این معنی است که ما جنس ایرانی و داخلی را خریداری بکنیم تا ثروت ملی افزایش پیدا بکند.

امام جمعه شهرستان خوی گفت: تضمین امنیت شغلی، مسئله بیمه‌ها و اجرا نشدن سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی، ایمنی نیروی کار و ارتقای مهارت‌های شغلی چهار مسئله مهم کارگران است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی همچنین با اشاره به در پیش رو بودن روز معلم تصریح کرد: در عظمت معلم همین بس که همه ما وقتی به دنیا آمدیم هیچ چیزی بلد نبودیم معلم به ما یاد داد تا قرآن و مفاتیح و کتاب‌ها را بتوانیم بخوانیم، این معلم در دل انسان یک چراغی را روشن کرد و انسان را از جهل به دانایی رساند.

کد خبر 748073

دیگر خبرها

  • تیزر | گفت‌وگوی ایمنا با اعضای شورای شهر اصفهان
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است
  • توزیع عادلانه امکانات مدنظر اعضای شوراها باشد
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • ارتباط نامعقول طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران