Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سلیم کدخدا  فرماندار راسک  در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان راسک گفت: ساخت و تخصیص کد مدارس شبانه روزی مقطع متوسطه در راسک به ویزه در بخش‌های پیشین و پارود برای کنترل و پیشگیری از معضل ترک تحصیل تاثیرگذار است و مدیران مربوطه در سطح استان و کشور اهتمام ویژه‌ای در خصوص اخذ و ابلاغ کد فعالیت اینگونه آموزشگاه‌ها داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سلیم کدخدا اظهار داشت: آموزش پیش شرط و پیش نیاز توسعه و پیشرفت در عرصه‌های مختلف ازجمله تحقق شاخص‌های توسعه انسانی است بنا به همین ضرورت برنامه‌ریزی مستمر برای برگزاری جلسات شورای محوری آموزش و پرورش مورد تاکید است.

وی افزود: دغدغه مهم پیش رو، نحوه برنامه‌ریزی و اعمال تدبیر برای فعالیت آموزشگاه‌ها در سال تحصیلی آینده است و باید همه گزینه‌های متحمل را مورد بررسی قرار داده و براساس آن تمهیدات لازم پیش‌بینی و اتخاد شود و برای وضعیت‌های دوگانه ترکیبی، تلفیقی و مجازی در قالب برنامه‌ریزی‌های جامع، تدبیر شود.

فرماندار و رییس شورای آموزش وپرورش شهرستان راسک بیان کرد: کمیته ویژه بازگشایی مدارس، ستاد مدیریت و مقابله با کرونا با مدیریت و مسئولیت مشترک مرکز بهداشت و مدیریت آموزش و پرورش با حضور همه اعضای مسئول برای پیش‌بینی و پیگیری جزئیات طرح ایمن‌سازی فضای مدارس تشکیل شود.

وی گفت: واکسیناسیون فراگیر بین کارکنان و مستخدمان اداری و پرسنل خدماتی و آموزشی آموزش و پرورش تا قبل از آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰ انجام شود و همچنین اعلام می‌کنم صدور ابلاغ پرسنل آموزشی منوط به ارائه گواهی واکسیناسیون شود.

کدخدا تصریح کرد: مدیریت آموزش و پرورش با قاطعیت و جدیت دستور اعمال و اجرای مصوبه شماره یک جلسه مورخ ۲۵ بهمن سال ۱۳۹۹ مبنی بر جلوگیری از انتقال کارکنان جدیدالورود محل ماده ۲۸ را ابلاغ کند.

وی بیان کرد: بخشداران با تشکیل متوالی کمیته آموزش و پرورش بخش ضمن ارزیابی مرحله‌ایی وضعیت آموزشی منطقه تابعه به‌صورت ویژه موضوع جذب و بازگرداندن بازماندگان از تحصیل مورد احصا و شناسایی شده، توسط آموزش و پرورش را مورد پیگیری و تدبیر عملی قرار دهند.

فرماندار راسک تصریح کرد: اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان در راستای ترمیم و بهبود سرانه نازل فضاهای آموزشی شهرستان در قیاس با متوسط استانی و ملی پیگیری و اهتمام برای تکمیل احداث و بهره برداری از فضاهای آموزشی مصوب و در دست احداث در سطح شهرستان از جمله مدارس بزرگ شبانه روزی راسک، ۱۲ کلاسه روستای نظرآباد، هنرستان هشت کلاسه پارود و مدرسه ۶ کلاسه پیشین را در دستور کار قرار دهد.

وی ضمن قدردانی از توجه مدیر آموزش و پرورش عشایری استان برای دایر سازی و فعالیت شعبه اداری شهرستان راسک، فرمانداری و آموزش و پرورش همکاری لازم را برای تامین فضای متناسب برای استقرار اداره ذکر شده به عمل آورند.

کدخدا گفت: پیشنهاد می‌شود برای جلوگیری از وارد آمدن آسیب‌های آموزشی عمیق و غیرقابل جبران بر اثر شیوع کرونا، ستاد مقابله با کرونای استان صدور مجوز فعالیت مدارس مقاطع متوسطه روستایی با تراکم دانش آموزی متوسط و پایین و پایه هفتم متوسطه اول را مصوب و ابلاغ کند.

وی بر پیگیری و اجرای مصوبات در خصوص جذب و تامین منابع مالی مورد تعریف و تعهد برای پیشبرد طرح عملی و آموزشی شهرستان راسک در سال تحصیلی جدید را خواستار شد و خاطرنشان کرد: باید بخشداران، شهرداران، اداره صمت، اتحادیه خبازان و مجمع خیران مستندات پیگیری‌های انجام شده را به فرمانداری گزارش کنند.

فرماندار راسک بر شناسایی، انتصاب و بکارگیری مدیران توانمند و متعهد در آموزشگاه‌های شاخص شهرستان از سوی مدیریت آموزش و پرورش و معاونت آموزشی مربوطه را مورد تاکید قرار داد.

وی از نماینده حوزه انتخابیه ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی درخواست کرد رفع کمبود سرانه منابع انسانی در مناطق عشایر نشین را با در نظر داشتن تبعات جبران ناپذیر تداوم این نارسایی از طریق وزارت آموزش و پرورش با اخذ سهمیه جدید و کافی طبق برآورد و اعلام نیاز متولیان امر مورد اهتمام قرار دهد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرمانداری راسک احداث مدرسه آموزش و پرورش شهرستان راسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۲۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر اختصاص می‌یابد

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، احمد محمدی‌زاده صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری و روز معلم با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه جایگاه معلم، بیان کرد: معلمان پرورش‌دهنده مهمترین سرمایه جامعه و انسان‌ها هستند.

وی انسان‌های پرورش یافته به‌دست معلمان را پایه‌ریزان تمدن ملی و جهادگران میدان کارزار مبارزه با جهل و بی‌سوادی دانست و افزود: این افراد سازندگان هویت و فرهنگ یک ملت هستند و در واقع معلمی شغل انبیا الهی است.

استاندار بوشهر اظهار کرد: شهید مطهری با فکر و بیان قوی رسوخ اندیشه‌های عمیق اسلامی را ذهن جوانان دنبال می‌کرد، همان گمشده‌ای که امروز در جامعه دانش‌آموزی با آن مواجه هستیم و بخشی از تغییر رویکرد که در مدارس اتفاق افتاده ناشی از همین ضعف است.

وی سال جاری را سال آموزش و پرورش در استان بوشهر اعلام و بیان کرد: امسال همه با هم منسجم در رفع مشکلات زیرساخت‌های آموزش و پرورش تلاش و کمک می‌کنیم.

محمدی‌زاده یکی از برنامه‌های مهم در حل مشکلات زیرساخت‌های فضا‌های آموزشی در استان بوشهر را انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس عنوان کرد و یادآور شد: در این راستا استان بوشهر یک‌هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات تملک دارایی، مولدسازی و مسئولیت‌های اجتماعی تأمین می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین طبق این تفاهم‌نامه ۱۵۰۰ میلیارد تومان نیز از سوی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس برای حل مشکلات زیرساختی فضا‌های آموزشی در استان اختصاص می‌یابد.

وی گفت: در مجموع بر اساس این تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزش و پرورش استان بوشهر اختصاص می‌یابد.

استاندار بوشهر گفت: از محل این اعتبار ۱۴۳ طرح شامل ۱۳۵ مدرسه و ۸ مجتمع فرهنگی در حوزه آموزش و پرورش استان بوشهر بر اساس برنامه زمان‌بندی ساخته و تحویل می‌شود.

وی توجه ویژه مشکلات اداره کل نوسازی مدارس استان بوشهر ضروری دانست و یادآور شد: در همین راستا در ابتدای سال جاری ۲۵۰ میلیارد تومان به حساب این اداره کل واریز شده است.

محمدی‌زاده با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت روز معلم، نواختن زنگ سپاس معلم، تجلیل از معلمان شاغل و پیشکسوت و سرکشی از خانواده فرهنگیان شهید استان بوشهر را از برنامه‌های استان در این زمینه اعلام و اظهار کرد: مدیران و معلمان مدارس از آموزگاران دوران تحصیل خود در مقاطع مختلف تحصیلی تجلیل کنند.

وی در ادامه ایجاد منبع جدید درآمدزایی برای آموزش و پرورش استان بوشهر را مورد تأکید قرار داد و گفت: این طرح امسال ابتدا در مرکز ۱۰ شهرستان استان بوشهر امسال اجرایی شود.

استاندار بوشهر خواستار پرداخت سهم آموزش و پرورش از محل عوارض شهرداری‌های استان بوشهر شد و یادآور شد: قانون پرداخت منابعی از سوی شهرداری‌ها را به آموزش و پرورش در نظر گرفته که باید در پرداخت این سهم تسریع شود.

دیگر خبرها

  • ۱۴۳ طرح و پروژه آموزشی در استان بوشهر تامین اعتبار شد
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر اختصاص می‌یابد
  • اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر
  • تأمین ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای توسعه فضای آموزشی بوشهر
  • فرسودگی ۳۰ درصد مدارس گناباد
  • خطر فرونشست در کمین ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان/ ۴۲ مدرسه تعطیل شد
  • معلمان معمار آینده نظام هستند
  • نمایشگاه تولیدات خوداتکایی مدارس شبانه‌روزی در سنندج برپا شد
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج