Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جواد طیبی سرپرست شبکه بهداشت و درمان خرم‌بید با اشاره به اقدامات زیرساختی مجموعه بهداشت و درمان خرم بید برای مقابله با اپیدمی کرونا، از تشکیل نشست‌های ستاد مدیریت کرونا در شهرستان با محوریت پیشگیری از بیماری کووید۱۹ و برنامه ریزی و تصمیم گیری برای رعایت اصول بهداشتی در حوزه‌های مختلف شهرستان به عنوان یکی از نخستین اقدامات این شبکه یاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اعلام تشکیل ۶۳ نشست ستاد مدیریت کرونا در شهرستان خرم بید، دستاورد این نشست‌ها را تصویب ۶۵۰ مصوبه و ابلاغ به ادارات، سازمان ها، اصناف و نهاد‌های این شهرستان عنوان کرد که موجب تشدید برنامه‌های پیشگیرانه و بهداشتی در این شهرستان شده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان خرم‌بید در ادامه از انجام دوازده هزار و هفتصد بازدید بهداشتی از اصناف و مراکز حساس شهرستان خرم بید طی ۱۸ ماه گذشته خبر داد که با صدور بیش از دو هزار و ۱۰۰ اخطار به اماکن متخلف و تعطیلی ۷۶ واحد به دلیل رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی همراه بوده است.

طیبی همچنین از انجام بیش از ۲۰۰ بازدید بهداشتی از ادارات و سازمان‌های این شهرستان، با هدف بررسی نحوه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و ارائه آموزش‌های لازم به کارکنان و مراجعان به عنوان بخشی دیگر از اقدامات این مجموعه در برابر کرونا و با هدف حفظ سلامت مردم این شهرستان خبر داد.

به گفته سرپرست شبکه بهداشت و درمان خرم‌بید در این بازه زمانی، تاکنون ۹۰ نشست بین بخشی با محوریت کروناویروس با حضور ادارات و سازمان‌های مختلف شهرستان برگزار شده و ۶۰۰ مشاوره در زمینه‌ها مختلف با موضوع کرونا به مردم خرم بید ارایه شده است.

او ارائه خدمت به ۶ هزار و ۳۶۷ مراجعه کننده در مراکز منتخب شانزده ساعته شهرستان خرم بید و برگزاری ۱۰۰ کارگاه و کلاس آموزشی با محوریت بیماری کووید۱۹ در حوزه‌های مختلف بهداشتی را از دیگر اقداماتی برشمرد که در ایام اپیدمی کرونا در این شهرستان صورت گرفته است.

طیبی با اشاره به حضور امدادگران اورژانس شهرستان خرم بید در ۱۱۱ ماموریت مرتبط با کرونا، از حضور فعالانه آنان در این زمینه قدردانی کرد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان خرم‌بید همچنین از همکاری و همراهی یک گروه جهادی با مجموعه سلامت این شهرستان در مقابله با کرونا خبر داد و گفت: اجرای طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» نیز در شهرستان خرم بید با مشارکت ۲۸۶ نیروی داوطلب مردمی و بسیجی همراه بوده است.

او در ادامه با اعلام کمک یک میلیارد ریالی خیرین به مجموعه سلامت خرم بید در بحران کرونا، از نیکوکاران این شهرستان خواست کماکان در بخش‌های مختلف، با حوزه بهداشت و درمان شهرستان همکاری و مشارکت داشته باشند.

طیبی با بیان آخرین وضعیت کرونا در شهرستان خرم بید گفت: در طول بحران کرونا، در مجموع دو هزار و ۸۱ بیمار کووید۱۹ در خرم بید شناسایی شده و ۶۹۴ بیمار نیز در بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) این شهرستان بستری شده اند.

او اضافه کرد: همچنین با پیگیری‌ها و اقدامات مراقبتی همکاران مدافع سلامت خرم بید، بیش از یک هزار و ۹۰۰ بیمار مبتلا به کووید۱۹ تاکنون در این شهرستان بهبود یافته و ۵۰ نفر از شهروندان نیز قربانی این بیماری شدند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان خرم‌بید با تاکید بر تلاش این مجموعه برای تسریع در اجرای واکسیناسیون به عنوان اولویت این مجموعه در ماه‌های گذشته افزود: تاکنون با اختصاص یک سالن تجمیعی برای واکسیناسیون کرونا در سطح شهر خرم بید و همچنین مراکز بهداشتی درمانی روستایی، دوازده هزار و ۹۱۳ دوز واکسن کرونا در شهرستان خرم بید تزریق شده است.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمک میلیاردی خیران شهرستان خرم بید کرونا در شهرستان خرم بید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۳۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است

ایسنا/ایلام معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان ایلام گفت: دریافت نکردن گواهی سلامت از سوی واحدهای مرغداری به معنی جوجه ریزی غیرمجاز است و متخلفان به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

 «الهام جم‌زاده» به ایسنا اظهار کرد: مرغداران برای جوجه ریزی در واحدهای خود باید گواهی بهداشتی لازم را دریافت کنند و نکاتی از قبیل فاصله بین جوجه ریزی، ضدعفونی سالنهای پرورش را بایستی زیر نظر و با تایید کارشناسان دامپزشکی انجام دهند و در نهایت در صورت داشتن شرایط مناسب گواهی جوجه ریزی آنها مورد تأیید دامپزشکی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: واحدهایی که گواهی بهداشتی دامپزشکی برای جوجه‌ریزی کسب نکنند به عنوان جوجه‌ریزی غیرمجاز و تخلف شناخته می‌شود و جوجه‌ریزی غیرمجاز بعنوان تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب شده و سبب به خطر افتادن جمعیت طیور استان شده و ممکن است باعث افزایش خطر بیماری‌های واگیر طیور شوند، پس هرگونه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری برای رعایت مسائل بهداشتی باید تحت نظر دامپزشکی استان صورت گیرد.‌

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان گفت: هم اکنون نظارت کامل دامپزشکی ایلام بر جوجه‌ریزی واحدهای مرغداری استان وجود دارد، هر واحدی هم اگر جوجه ریزی غیرمجاز داشته باشد، چون بازدیدهای کارشناسان دامپزشکی استان سرزده و مستمر هستند، در سریع‌ترین زمان شناسای و واحدهای متخلف بدون هیچ گونه اغماضی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی گفت: عدم کسب گواهی بهداشتی از سوی مرغداری‌ها باعث به خطر افتادن سلامت جامعه و باعث اختلال در بازار نیز می‌شود، بنابراین مسئله نظارت بر جوجه ریزی های مرغداری جزء اولویت‌های اساسی دامپزشکی استان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند