Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-08@20:27:46 GMT

جامعه جهانی یک میلیارد دلار به افغانستان کمک می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۰۳۶۷۲

جامعه جهانی یک میلیارد دلار به افغانستان کمک می‌کند

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از تارنمای رسمی "سازمان ملل"، گوترش گفت: امروز تعهد کشور‌ها برای کمک بشردوستانه به افغانستان به بیش از یک میلیارد دلار رسید.
هفته گذشته، سازمان ملل متحد درخواست فوری برای ۶۰۶ میلیون دلار کمک به افغانستان را ارائه کرده بود.
دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین هشدار داد که احتمال فروپاشی اقتصادی در افغانستان بسیار جدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گوترش در مصاحبه مطبوعاتی پس از اجلاس وزیران در ژنو در پاسخ به این سوال که چقدر احتمال سقوط کامل اقتصادی پس از تسلط طالبان وجود دارد، گفت: "سقوط اقتصادی افغانستان بسیار جدی است. در حال حاضر ظرفیت نقدینگی شبکه مالی افغانستان بسیار محدود است، به این معنی که تعدادی از فعالیت‌های اساسی اقتصادی را نمی‌توان انجام داد و همچنین مردم افغانستان به سختی می‌توانند پول نقد دریافت کنند. من فکر می‌کنم جلوگیری از فروپاشی اقتصادی افغانستان مهم است. "
گوترش در ارتباط با حضور گروه طالبان در لیست سازمان‌های تروریستی گفت موضوع حذف طالبان از لیست سازمان‌های تروریستی بر عهده کشور‌های عضو سازمان ملل است و دبیرخانه سازمان ملل در تصمیمات آن‌ها دخالت نخواهد کرد.
دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین تاکید کرد که تعامل با طالبان برای رفع تعدادی از نگرانی‌ها در افغانستان، از جمله کمک‌های بشردوستانه، حقوق بشر و همچنین تروریسم بسیار مهم است.
دبورا لیون، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان روز پنج‌شنبه به شورای امنیت هشدار داد که مسدود کردن میلیارد‌ها دلار از دارایی‌های بین‌المللی افغانستان برای دور نگه داشتن آن‌ها از دست طالبان بدون شک منجر به رکود شدید اقتصادی در این کشور خواهد شد.
دو دهه پس از سرنگونی دولت قبلی طالبان، آمریکا و کشور‌های عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، ۱۲ روز پیش از بیستمین سالگرد حمله ۱۱ سپتامبر در حالی خاک کابل را ترک کردند که بار دیگر طالبان قدرت را به دست گرفت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اربعین 1400 پنجشیر اعمال ماه صفر میلاد حاتمی توافق هسته ای موقت آنتونیو گوترش سازمان ملل افغانستان کمک بشردوستانه اربعین 1400 پنجشیر اعمال ماه صفر میلاد حاتمی توافق هسته ای موقت سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۳۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: خانه تجارت قزاقستان گامی در توسعه روابط تجاری است

وزارت صنعت و تجارت حکومت طالبان ضمن استقبال از گشایش خانه تجارت قزاقستان در افغانستان تاکید کرد این اقدام گام مثبت و موثر در تحیکم و توسعه روابط تجاری دو کشور است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «نورالدین عزیزی» وزیر صنعت و تجارت حکومت طالبان در شبکه اجتماعی ایکس اظهار داشت افتتاح خانه تجارت قزاقستان در افغانستان با هدف افزایش حجم و ارزش مبادلات تجاری دو کشور صورت گرفته است.

وی گشایش خانۀ تجارت قزاقستان در افغانستان را گامی مثبت و موثر در تحکیم و توسعۀ روابط تجارتی میان دو کشور عنوان نمود و اظهار داشت: در نتیجه سفر سال گذشته هیئت رسمی کابل و بخش خصوصی به کنفرانس ارتباطات تجاری، نشست‌های تجاری دوجانبه، نمایشگاه محصولات و تولیدات داخلی افغانستان در شهر آستانه، صادرات کابل به قزاقستان افزایش یافته است.

«یوسینتایف» رئیس خانه تجارت قزاقستان در افغانستان، هدف این کشور از گشایش خانه تجارت را افزایش حجم و ارزش مبادلات تجاری میان دو کشور عنوان کرد و افزود قزاقستان علاقمند به گسترش روابط تجاری با امارت اسلامی افغانستان است.

قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارندایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستانطالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد

پیش از این، نورالدین عزیزی به رویترز گفته بود هیئت حاکمه افغانستان با همکاری و مشارکت قزاقستان و ترکمنستان برای ایجاد یک مرکز لجستیکی در هرات با هدف تبدیل شدن به نقطه لجستیکی برای صادرات منطقه به توافق رسیده است.

هیئت حاکمه افغانستان در سه سال گذشته روابط تجاری نزدیکی با قزاقستان و ترکمنستان داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طالبان:حضور در «او.آی.سی» آغازی برای تعامل با جهان اسلام است
  • طالبان: خانه تجارت قزاقستان گامی در توسعه روابط تجاری است
  • معین وزارت اقتصاد طالبان: در دوران جمهوریت «فساد» به فرهنگ تبدیل شده بود/ به عنوان فردی «شیعه» با صلاحیت کامل در ساختار امارت اسلامی مشغول هستم
  • صدایی که از ایران شنیده می‌شود/آیا معمای طالبان حل خواهد شد؟ / فاصله خاورمیانه تا توافق
  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد
  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان
  • طالبان خواستار دریافت کرسی در سازمان جهانی بهداشت
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد