Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@20:10:32 GMT

ورود یک کاروان نظامی آمریکا به شمال شرق سوریه

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۰۳۶۸۰

ورود یک کاروان نظامی آمریکا به شمال شرق سوریه

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) کاروان حامل تجهیزات نظامی، مواد لجستیک و تسلیحات آمریکا از طریق گذرگاه مرزی غیرقانونی الولید در شمال عراق وارد خاک سوریه شده و به فرودگاه خراب الجیر در استان الحسکه در شمال شرق سوریه منتقل شده است.

بر اساس این گزارش، کاروان نیرو‌های آمریکایی متشکل از ۴۵ کامیون حامل صندق‌های بزرگ، یخچال و تعدادی تانکر سوخت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نیرو‌های اشغالگر آمریکایی با همکاری شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به "قسد" کنترل بیشتر میدان‌های نفتی در منطقه جزیره سوریه را برای سرقت آن به عهده دارند و در ماه‌های اخیر هزاران کامیون حامل سلاح، تجهیزات نظامی و لجستیکی وارد مناطق نفتی سوریه شده‌اند.

نظامیان وابسته به ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا در ادامه سرقت نفت سوریه و محاصره مردم این کشور، در حال تقویت نیرو‌های خود در شرق سوریه هستند.

دولت سوریه بار‌ها تأکید کرده است که این شبه‌نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیرو‌های آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.

طی سال‌های اخیر آمریکا در منطقه غرب آسیا به ویژه در سوریه بلای جان مردم و سارق منابع نفتی آن‌ها شده است، اقدامی که پیش از این گروهک تروریستی داعش انجام داده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اربعین 1400 پنجشیر اعمال ماه صفر میلاد حاتمی توافق هسته ای موقت داعش کاروان نظامی سوریه اربعین 1400 پنجشیر اعمال ماه صفر میلاد حاتمی توافق هسته ای موقت شرق سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۳۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه پیشتر سربازان خود را به اوکراین فرستاده است

استفان برایان، دستیار سابق معاون وزیر دفاع آمریکا گزارش داد که فرانسه سربازانی را از واحدهای نظامی خارجی خود به اوکراین فرستاده است.

براساس گزارش اسپوتنیک، برایان گفت: آن‌ها (سربازان فرانسوی) برای حمایت از تیپ ۵۴ مکانیزه نیرو‌های مسلح اوکراین در اسلاویانسک مستقر شدند و سربازان فرانسوی از هنگ ۳ پیاده نظام فرانسه، یکی از واحد‌های اصلی واحدهای نظامی خارجی استخدام شدند.

او خاطرنشان کرد که اولین گروه از پرسنل نظامی یگان فرانسوی پیش از این به نبرد‌های فعال علیه واحد‌های روسی در دونباس اعزام شده بودند.

این مقام‌آمریکایی در گزارشی برای روزنامه آسیا تایمز افزود: بعید است روس‌ها افزایش تعداد نیرو‌های فرانسوی را برای مدت طولانی تحمل کنند، حتی اگر سربازان واحدهای خارجی باشند و معلوم نیست روسیه در پاسخ چه خواهد کرد.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در پایان فوریه گذشته ادعا کرد: پاریس تمام تلاش خود را برای جلوگیری از پیروزی روسیه در این جنگ انجام خواهد داد.

 به گفته او، رهبران کشور‌های غربی در مورد امکان اعزام نیرو به اوکراین گفتگو کردند، اما اتفاق نظر وجود نداشت.

نشریه سوئیسی NZZ در تشریح یکی از سناریو‌های اعزام نیرو‌های فرانسوی به اوکراین نوشت: نیرو‌های نظامی فرانسه ممکن است در شمال اودسا مستقر شوند تا امنیت این بندر را تضمین کنند.

به نوشته این نشریه، وظیفه نیرو‌های فرانسه در اودسا می‌تواند حفاظت از بندر دریایی و همچنین حرکت سریع به قلمرو مولداوی در صورت شروع درگیری در آنجا باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه
  • سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین با لابی رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد
  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • فرانسه پیشتر سربازان خود را به اوکراین فرستاده است
  • انتخابات در حزب بعث؛ گام نخست سوریه برای ورود به دوره پساجنگ
  • انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در سوریه
  • مجامع بین‌المللی برای توقف سرکوب دانشجویان آمریکایی ورود کنند
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق