Web Analytics Made Easy - Statcounter

هم‌اکنون سازمان دارویی اروپا (EMA) اعلام کرده است کسانی که واکسن آسترازنکا را تزریق کرده‌اند احتمال دارد به سندروم «گیلن‌باره» دچار شوند.

به گزارش برنا؛ سازمان دارویی اروپا اعلام کرد کسانی که واکسن آسترازنکا را تزریق کردند احتمال دارد به سندروم گیلن‌باره که بر اعصاب بدن تأثیر می‌گذارد، دچار شوند.ابتدای امسال بود که خبرهایی مبنی‌بر این‌که افراد بعد از تزریق واکسن «آسترازنکا» دچار لخته خون در مغز می‌شوند پخش شد، با این حال این اتفاق درصد کمی داشت و نمی‌شد آن را جدی گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما هم‌اکنون سازمان دارویی اروپا (EMA) اعلام کرده است کسانی که واکسن آسترازنکا را تزریق کرده‌اند احتمال دارد به سندروم «گیلن‌باره» دچار شوند. سندروم گیلن‌باره یک بیماری جدی است که بر اعصاب بدن تأثیر گذاشته و باعث می‌شود پا، دست و بقیه اندام‌ها مشکلاتی مانند بی‌حسی، ضعف، درد و در برخی موارد فلج موقتی داشته باشند.

البته این سازمان با اعلام کردن تعداد مبتلایان به این بیماری که ۸۳۳ مورد بوده است گفت: این تعداد نسبت به دوزهای تزریق شده تعداد کمی است و این احتمال وجود دارد که افراد دیگری نیز به این بیماری دچار شوند.

سازمان دارویی اروپا همچنین از کسانی که این واکسن را تزریق کردند خواست درصورت مشاهده بی‌حسی یا فشار در ناحیه سینه و صورت به دکتر مراجعه کنند و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار بگیرند.پیش از این نیز در ماه‌های گذشته سازمان تنظیم دارویی انگلیس اعلام کرد در مجموع ۱۶۸ نفر پس از تزریق واکسن آسترازنکا دچار لخته خون نادر شدند که از این تعداد، ۳۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس اعلام مقامات انگلیس، این افراد از میان ۲۱.۲ میلیون دوز نخست واکسن که به آن‌ها تزریق شده بود، به لخته خون دچار شده‌اند.کمیته علمی ناظر بر واکسیناسیون انگلیس در ابتدای ماه آوریل توصیه کرده بود واکسن آسترازنکا تنها برای افرادی استفاده شود که سنشان بالای ۳۰ سال است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مغز انگلیس واکسیناسیون واکسن کرونا سازمان دارویی اروپا واکسن آسترازنکا گیلن باره دچار شوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۳۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان،محمد علی مجذوبی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دُز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دُز واکسن تزریقی می‌شود.

او گفت: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان افزود: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

مجذوبی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، گفت: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورزش واقعا باعث رشد قد می‌شود؟
  • درباره بیماری مرموز ترانه علیدوستی؛ چه کسانی در معرض آن هستند؟ | فیلم
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان