Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-06@03:57:43 GMT

واکنش گمرک به ماجرای عدم ترخیص قایق‌ها

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۰۳۹۲۵

معاون فنی گمرک گفت: این قایق‌ها بیش از ۱۲۰ هزار یورو ارزش مادی دارد و گمرک بدون ثبت سفارش و اظهار نمی‌تواند آن را ترخیص کند.

مهرداد جمال ارونقی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص قایق‌های ورزشی مانده در گمرک و حواشی که در این چند وقت اخیر بابت عدم ترخیص این قایق‌ها مطرح شده، اظهار داشت: با توجه به اینکه این قایق‌ها بیش از ۱۲۰ هزار یورو ارزش مادی دارد جنبه تجاری پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای ترخیص این قایق‌ها دو مشکل وجود داشت که اولین مورد به ماده ۷ قانون امور گمرکی مربوط است. طبق این ماده قانونی فدراسیون قایقرانی به گمرک بدهی دارد و قابلیت اظهار کالا را ندارد چرا که اگر بدهی وجود داشته باشد در ابتدا باید آن مبلغ بدهی پرداخت شود.

معاون فنی گمرک افزود: مورد دوم در ترخیص این قایق‌ها آنست که، چون این کالا‌ها جنبه تجاری دارند حتما باید ثبت سفارش شوند. گمرک نیز حداقل ۱۰ بار این موضوع را با وزارت صنعت، معدن و تجارت در میان گذاشته که به نحوی برای این قایق‌ها ثبت سفارش صادر شود و اگر هم کالا‌ها معاف از ثبت سفارش است که نیست؛ به ما اعلام شود که گمرک بدون ثبت سفارش قایق‌ها را ترخیص کند چرا که قایق‌ها در حال نابودی هستند. متاسفانه وزارت صنعت، معدن و تجارت تا کنون هیچ پیگیری در خصوص ثبت سفارش کالا‌ها انجام نداده است.

ارونقی با تاکید بر انجام پیگیری‌های لازم از وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد موضوع قایق‌ها خاطرنشان کرد: به محض اینکه ثبت سفارش برای قایق‌ها صادر شود، اظهار صورت بگیرد و حقوق ورودی پرداخت شود کالا‌ها ترخیص خواهند شد، اما هنوز کالا به گمرک اظهار هم نشده است.

معاون فنی گمرک در پایان گفت: قانون تکلیف می‌کند تمام واردکنندگان اعم از دولتی و غیردولتی برای اخذ مجوز ورود و ثبت سفارش منحصراً به وزارت صنعت معدن و تجارت مراجعه کنند. کالایی هم که ۱۲۰ هزار یورو ارزش دارد قطعاً جنبه تجاری پیدا می‌کند و گمرک بدون ثبت سفارش و اظهار نمی‌تواند آن را ترخیص کند.

بیشتر بخوانید: صابونچی: اردوهای تیم ملی بلافاصله پس از قهرمانی کشور آغاز می‌شود/ برای ترخیص قایق‌ها باید دعا کنیم!

انتهای پیام/

برچسب ها: فدراسیون قایقرانی گمرک اورنقی قایق

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قایقرانی فدراسیون قایقرانی گمرک قایق معدن و تجارت قایق ها وزارت صنعت ثبت سفارش کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۳۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره سیلینگ در ساحل جزیره هرمز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، دبیر هیات بادبانی هرمزگان گفت: به مناسبت گرامیداشت روز ملی خلیج فارس و برای تشویق و استعداد یابی رده‌های سنی ۹ تا ۱۴ سال جشنواره قایق‌های بادبادنی استان هرمزگان در ساحل جزیره هرمز به سمت بندرعباس برگزار شد.

اسماعیل مکی زاده افزود: در این دوره علاقه‌مندان به ورزش بادبانی در خصوص نحوه هدایت قایق‌های بادبانی آموزش‌های اولیه لازم را دریافت کردند و با اجزای مختلف قایق‌ها آشنا شدند.

بیشتر بخوانید: برگزاری مسابقه هوری رانی در قشم

وی همچنین به وجود استعداد‌های خوب در زمینه قایق‌های بادبانی در استان اشاره کرد و گفت: با وجود استعداد‌های بسیار خوب در استان هرمزگان میتوان به آینده ورزش بادبانی در این استان امیدوار بود.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در این جشنواره ۱۷ نفر از ورزشکاران بادبانی سوار هرمزگانی شرکت کردند که مسافت ۱۸ کلیومتری جزیره هرمز تا اسکله شهید حقانی بندرعباس دریانوردی کردند.

دیگر خبرها

  • واکنش حجازی به ماجرای بازی پیکان و استقلال
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز/ عین‌الهی: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است!
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان
  • وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت الکلی پزشکان واکنش نشان داد
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز
  • برگزاری جشنواره سیلینگ در ساحل جزیره هرمز
  • قایق هایی که پس از سالها در کنار کوه خواجه سیستان به آب افتاد
  • ماجرای ویدئوی وایرال شده عروس ۱۴ ساله! + واکنش فوری پلیس فتا
  • تاکید بر رفع محدودیت ترخیص کالا‌های ملوانی
  • محدودیت ترخیص کالا‌های ملوانی نیازمند اقدام فوری