Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، وزیر خارجه آمریکا که در جلسه کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان بصورت ویدئو کنفرانس حضور یافته بود تا به سوالات نمایندگان درباره خروج شتابزده دولت جو بایدن از افغانستان توضیح دهد، به آن‌ها گفت که پاکستان منافع زیادی در افغانستان دارد که با منافع آمریکا در تضاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بلینکن تصریح کرد پاکستان کشوری است که به دنبال پیدا کردن جایگاه خود در افغانستان است. پاکستان به اعضای گروه طالبان پناه می‌دهد. از سوی دیگر پاکستان با آمریکا در مبارزه با تروریسم همکاری می‌کند.
به گزارش رسانه ها، وی در پاسخ به سوالی از سوی قانونگذاران که آیا وقت آن است که واشنگتن دوباره روابط خود با پاکستان را ارزیابی کند، گفت که دولت به زودی این کار را انجام می‌دهد.
وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد این یکی از مواردی است که در روز‌های آینده بررسی خواهیم کرد.
وی ادامه داد نقشی که پاکستان در ۲۰ سال گذشته بازی کرده است، همچنین نقشی که ما می‌خواهیم این کشور در سال‌های آینده بازی کند، و اینکه برای ایفای این نقش‌ها به چه نیاز دارد، را بررسی خواهیم کرد.
وزیر امور خارجه آمریکا در این جلسه همچنین اعلام کرد حتی بدبینانه‌ترین ارزیابی‌ها پیش‌بینی نمی‌کردند که نیرو‌های دولتی در کابل در حالی که نیرو‌های آمریکا در آنجا هستند، سقوط کنند.
وی از تصمیم دولت بایدن در خروج از افغانستان دفاع و اعلام کرد این دونالد ترامپ رییس جمهوری جمهوری خواه بود که برای اولین بار با گروه طالبان توافق کرد.
بلینکن با تکرار اظهارات جو بایدن اعلام کرد رییس جمهوری آمریکا باید بین خروج نیرو‌ها از افغانستان و یا اعزام تعداد بیشتری از سربازان آمریکایی به این کشور و به خطر انداختن جان آن‌ها انتخاب می‌کرد.
پایان طولانی‌ترین جنگ آمریکا و خروج پر از حاشیه و هرج و مرج این کشور از افغانستان باعث شد تا کمیته‌های مختلف کنگره آمریکا که تحت تسلط دموکرات‌ها قرار دارند، خواهان تحقیقات گسترده در خصوص حضور آمریکا در افغانستان شوند.
جمهوری خواهان، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا را مقصر هرج و مرج و تنش در افغانستان می‌دانند، اما دموکرات‌ها می‌گویند قصد دارند تمام تاریخچه بیست ساله حضور آمریکا در افغانستان را بررسی کنند.
رئیس جمهوری آمریکا برای خاتمه طولانی‌ترین جنگ این کشور، ۱۷ روز تاریک و دلهره آور را برای آمریکایی‌ها و جهان و پایانی مرگبار و پر از درد و رنج را برای مردم افغانستان رقم زد تا در واقع پایان پروژه ناکام "ملت سازی" آمریکا را اعلام کند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: بلینکن پاکستان آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۴۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: توافق آتش‌بس باید برای حماس یک «تصمیم آسان» باشد

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، ادعا کرده است که «تن‌ها چیزی که بین مردم غزه و آتش‌بس وجود دارد، حماس است» و توافق با اسرائیل باید برای این گروه یک «تصمیم آسان» باشد.

بلینکن اواخر روز جمعه در سخنرانی در انجمن سدونا مؤسسه مک‌کین در آریزونا گفت: «ما منتظریم تا ببینیم آیا در عمل، آنها می‌توانند پاسخی مثبت در مورد آتش‌بس و آزادی اسرا بدهند یا خیر».

او بدون اشاره به اینکه درخواست حماس در توافق چیست، گفت: «اما شاید چیز دیگری [در خصوص حماس]در جریان باشد و در روز‌های آینده تصویر بهتری از آن خواهیم داشت.

بلینکن افزود که مذاکرات با حماس به دلیل این واقعیت پیچیده است که «تصمیم گیرندگان نهایی» اعضای این گروه در غزه هستند که میانجی‌ها هیچ تماس مستقیمی با آنها ندارند.

وی همچنین تاکید کرد که آمریکا نمی‌تواند از عملیات زمینی اسرائیل در رفح در جنوب نوار غزه حمایت کند، زیرا اسرائیل طرحی برای حفاظت از غیرنظامیان ارائه نکرده است.

هیئت قطری برای مذاکرات آتش بس غزه به قاهره می‌رود

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره عربی، یک هیئت قطری امروز شنبه برای شرکت در مذاکرات برای دستیابی به توافق آتش بس در غزه به قاهره سفر می‌کند.

در حالی که تلاش‌های دیپلماتیک برای جلوگیری از حمله اسرائیل به رفح - آخرین پناهگاه ۱.۵ میلیون فلسطینی آواره‌شده در جنگ هفت ماهه - ادامه دارد، یک هیئت حماس نیز به پایتخت مصر می‌رود.

بیش از ۳۴۵۰۰ فلسطینی از زمان آغاز حمله نظامی اسرائیل در ۷ اکتبر تاکنون شهید شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • بلینکن: اسرائیل هنوز جان غیرنظامیان رفح را تضمین نکرده است
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکنان غزه و آتش‌بس، حماس است
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است
  • بلینکن: توافق آتش‌بس باید برای حماس یک «تصمیم آسان» باشد
  • همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان
  • از سرمایه گذاری پکن در افغانستان حمایت می کنیم
  • هاآرتص: جوانان اسرائیلی امید خود را از دست داده‌اند؛ این خانه در آستانه فرو ریختن است/ بلینکن: بدون آتش‌بس در غزه، دست‌یابی به راه حل با حزب الله غیرممکن خواهد بود/ کلمبیا روابط خود با اسرائیل را قطع می‌کند/ نرخ فقر در غزه به بیش از ۹۰ درصد رسید + عکس و ف
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم