Web Analytics Made Easy - Statcounter

مالک شرکت زغال سنگ پروده در طبس که یکی از اهداف سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی بود، شرکت صدر تأمین یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ شستا است. آیا شستا قبل از اتمام ضرب الاجل ۲۰ روزه مطالبات کارگران را تأمین می‌کند؟

گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، اعظم ذوالفقاری منظری؛ * گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، اعظم ذوالفقاری منظری؛ * خراسان جنوبی در جمعه‌ای که گذشت، میزبان رئیس جمهور بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استانی که ظرفیت‌های اقتصادی خوبی برای توسعه دارد، اما چالش‌های بزرگی وجود دارند که مانع پیشرفت و آبادانی آن شده اند. به جرات می‌توان گفت که یکی از ظرفیت‌های اقتصادی قدرتمند در این استان برای توسعه، معادن آن است.

 

پنجمین استان کشور از لحاظ تعداد و وسعت معادن خراسان جنوبی است. تنها ذخایر معدنی منیزیت کشورمان در بیرجند و سربیشه است. زیر خاک شهر نهبندان بزرگترین معدن آزبست ایران قرار گرفته است. اورانیوم، بنتونیت، گرانیت، گل سفید و بازالت از دیگر منابع معدنی است که یا فقط در خراسان جنوبی یافت میشود یا بیشترین ذخیره در این استان است. معدن مس قلعه زری در خوسف را همه جهان میشناسند، چون عیار طلای بالایی دارد.

 

مالک شرکت پروده کیست؟

شرکت معدنی زغال سنگ پروده طبس یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری صدر تأمین است. صدر تأمین سال ۷۸ با سرمایه ثبتی ۱۰۰ میلیارد تومان ایجاد شده و تحت پوشش شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی یا همان شستا است.

در بخش معرفی شرکت صدر تأمین اعلام شده که این شرکت به صورت تخصصی در حوزه صنایع کاشی و سرامیک و با سهامی خاص کار می‌کند. ۹ سال بعد از تأسیس، شرکت فعالیت خود را در حوزه صنایع معدنی گسترش داد. اتخاذ این تصمیم در راستای اهداف شستا عنوان شده، چون صنایع معدنی در کنار پتروشیمی، جزو صنایع استراتژیک کشور است، حاشیه سود قدرتمندی هم دارد. سعید عبودی، غلامرضا سلیمانی، حمیدرضا شاهوردی، حمزه وکیلی و حسین هاشمی اعضای هیات مدیره این شرکت را تشکیل می‌دهند.

 

ظرفیت بزرگترین معدن زغال سنگ ایران

حوضه زغالدار طبس بیشتر از ۳۰ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و تاکنون به اندازه ۲ و ۷۵ صدم میلیارد تن زغال سنگ کک شو و حرارتی در این معدن اکتشاف و ذخیره شده است. همین امر این حوضه معدنی را به غنی‌ترین و بزرگترین ناحیه زغالی کشور تبدیل کرده است. بهره برداری از این معدن از سال ۷۸ در فاز اول توسط کنسرسیوم ایریتک-ایراسکو به بهره برداری رسید. در کنار این معدن، بزرگترین کارخانه زغالشویی ایران نیز ساخته شد که توان زغالشویی تا ۳۰۰ تن را در هر ساعت داشت.

در واقع شرکت پروده تحت مالکیت صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد بود که این صندوق برای رد دیون خود، در سال ۹۷ حدود ۶۸ و ۲ دهم درصد سهام خود را به شرکت صدر تأمین واگذار کرد و از این زمان مالک اصلی شرکت زغال سنگ پروده، شرکت صدر تأمین بوده است.

 

چه کسی مخاطب ضرب الاجل ۲۰ روزه رئیس جمهور است؟ 

رئیسی در سفر خود به خراسان جنوبی به صورت ویژه از این معدن بازدید کرد و اولین رئیس جمهور ایران بود که وارد تونل معدن زغال سنگ شد. همین که این معدن بزرگترین معدن استخراج زغال سنگ در ایران است، ضرورت توجه به آن را نشان می‌دهد. زغال سنگ یکی از مواد اولیه در صنعت فولاد است و از سوی دیگر ظرفیت اشتغال زایی این معادن به قدری هست که بتواند بخش مهمی از مردم را شاغل کند. همین امسال بلوک ۴ پروده و زون پنج از بلوک سه این معدن با حدود ۴۷۰ کارگر آغاز به کار کرده است. برای بلوک چهار حدود ۲ هزار میلیارد دلار سرمایه گذاری اولیه صورت گرفته است. معدن زون پنج هم یک میلیون تن ذخیره دارد و می‌تواند برای ۱۵۵ نفر اشتغال ایجاد کند.

یکی از دستاورد‌های اصلی سفر رئیسی به خراسان جنوبی و طبس همان ضرب الاجل ۲۰ روزه است که به پیمانکاران و مالکان این شرکت داده است تا روند پیمان کاری این شرکت اصلاح شود. در واقع دغدغه اصلی رئیسی در این دستور اصلاح روند پرداخت حقوق کارگران معدن بوده است.

 

اکنون پیمانکاران و مالکان شرکت پروده حدود ۱۶ روز دیگر فرصت دارند تا گزارشی از اصلاح روند پرداخت مطالبات کارگری ارائه دهند. شستا و به تبع آن صدر تأمین در رأس هدف این ضرب الاجل ۲۰ روزه هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اشتغالزایی معادن خراسان جنوبی توسعه معادن ضرب الاجل ۲۰ روزه شرکت صدر تأمین زغال سنگ پروده خراسان جنوبی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۴۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۳ کی اعمال می‌شود؟

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت و پرداخت معوقه فروردین نیز در خرداد انجام می‌شود.

میرهاشم موسوی افزود: حقوق فروردین بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان مطابق روال هر ماه از ۲۰ فروردین آغاز شده و پیش‌بینی این است که با برنامه‌ریزی انجام شده، افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت اعمال شود همچنین تلاش می‌کنیم معوقه فروردین را نیز در خرداد به حساب بازنشستگان واریز کنیم.

بنا به این گزارش، براساس قانون میزان افزایش سالانه مستمری بازنشستگان تأمین‌اجتماعی در سطح حداقل و سایر سطوح، پس از تصویب و ابلاغ هیات‌وزیران اجرا می‌شود.

منبع: ایرنا

tags # بازنشستگان سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • ۱۱ کشته و ۷۵ مجروح در سقوط باورنکردنی آسانسور
  • سرپرست بیمارستان خلیج فارس منصوب شد
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۳ کی اعمال می‌شود؟
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد