Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@20:43:12 GMT

آغاز برداشت گردو از باغات ماهنشان

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۰۴۵۴۷

آغاز برداشت گردو از باغات ماهنشان

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، عجملو مدیر جهادکشاورزی ماهنشان بااشاره به آغاز برداشت گردو از باغات ماهنشان، گفت: ۳۵۰ هکتار از باغات این شهرستان به کشت گردو اختصاص یافته است.

او بابیان  اینکه گردوی ماهنشان از لحاظ طعم و درصد چربی از کیفیت بالایی برخوردار است، افزود: از مهمترین ارقام گردوی کشت شده در شهرستان ماهنشان می‌توان به پوست کاغذی، محلی و چندلر اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عجملو ادامه داد:  پیش‌بینی می‌شود امسال ۵۰۰ تُن گردو از باغات ماهنشان برداشت و روانه بازار شود.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵۰ بهره‌بردار در شهرستان ماهنشان در حال برداشت محصول گردو هستند، گفت: پیش بینی می شود با برداشت ۵۰۰ تُن گردو  ۵۰ میلیارد تومان عاید بهره برداران ماهنشانی شود.

عجملو ادامه داد: برداشت گردو در شهرستان ماهنشان از اوایل شهریورماه آغاز شده و تا نیمه اول مهر ماه ادامه دارد.

 

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهادکشاورزی زنجان برداشت محصول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۴۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز برداشت گندم از گندمزارهای مناطق گرمسیری استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی چاله چاله امروز _ سه شنبه یازدهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال ۴۲۹ هزار هکتار گندم در استان کرمانشاه کشت شده، گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود ۱.۱ میلیون تن گندم در استان تولید و بیش از ۸۰۰ هزار تن آن تحویل مراکز خرید تضمینی گندم در استان شود.

وی افزود: امسال ۴۰ هزار هکتار از گندم کشت شده در مزارع استان، گندم دوروم بوده که پیش‌بینی می‌شود ۱۳۵ هزار تن از محصول تولیدی استان گندم دوروم که گندم مورد نیاز کارخانجات ماکارونی است، باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به فعال‌شدن ۷۰ مرکز خرید تضمینی گندم در استان کرمانشاه، گفت: کار برداشت گندم در استان توسط ۱۵۰۰ دستگاه کمباین انجام خواهد شد که ۸۰۰ کمباین آن بومی استان است.

وی گفت: تا این لحظه قیمت خرید تضمینی گندم به ازای هر کیلوگرم محصول ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده و نرخ خرید تضمینی گندم دوروم هم ۱۸ هزار تومان است.

چاله چاله افزود: برداشت گندم از گندمزارهای استان کرمانشاه از امروز (یازدهم اردیبهشت) در مناطق گرمسیر استان در شهرستان قصرشیرین شروع شده و تا حدود شهریور ماه در مناطق سردسیر استان در شهرستان سنقروکلیایی ادامه خواهد داشت.

کد خبر 749512

دیگر خبرها

  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع  گيلانغرب
  • آغاز برداشت محصولات صیفی جات از مزارع مهران
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع کرمانشاه
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • برداشت گل گاوزبان از باغات اشکورات رودسر
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا