Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازخوانی اوضاع امنیتی رژیم صهیونیستی بعد از فرار اسرای فلسطینی نشان می‌دهد که ۴ عامل اصلی موجب تشدید نگرانی سرویس‌های امنیتی اسرائیل شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المیادین، سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی بعد از بازداشت مجدد 4 تن از 6 اسیر فلسطینی که هفته گذشته از زندان «جلبوع» این رژیم فرار کرده بودند، نگران گسترش الگوی فرار این اسرا در سایر زندانها و تشدید اوضاع در کرانه باختری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا «زئیف شیف» و «إیهود عاری»، دو روزنامه نگار صهیونیست و کارشناس متخصص در امور فلسطین کتابی با عنوان «انتفاضه در سال 1991» منتشر کردند و در آن به پیامدهای فرار 6 اسیر فلسطینی از زندان رژیم صهیونیستی پرداختند.

این 2 نویسنده صهیونیست به مسئله روانی عملیات آزادی اسرای فلسطینی از زندان جلبوع و اینکه چگونه این افراد تبدیل به اسطوره قهرمانی فلسطینیان و الگویی برای جوانان فلسطینی شدند پرداخته و اعلام کرد که موفقیت این عملیات به جوانان فلسطینی کمک کرد تا با جسارت بیشتری همه موانع در مقابله با تجهیزات نظامی و امنیتی اسرائیل را از بین ببرند. به این معنا که اسطوره مقاومت فلسطینی توانست ابهت (پوشالی) امنیتی اسرائیل را از بین ببرد و این اسرا توانستند با اجرای یک عملیات غیرممکن و با حداقل امکانات در برابر اسرائیل پیروزی‌هایی کسب کنند.

«کوبی میخائیل» پژوهشگر موسسه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز در همین راستا در مقاله‌ای تاکید کرد که فرار از زندان جلبوع باد تازه‌ای در بادبان اسطوره مقاومت فلسطین بود و این عملیات تبدیل به آتشی شد که همه مناطق به ویژه کرانه باختری را شعله‌ور خواهد کرد.

نگاهی به عوامل دستگیری اسیران فلسطینی گریخته از زندان «جلبوع»یورش نیروهای ضد شورش اسرائیلی به یکی از زندان‌های فلسطینیدرخواست فلسطینیان برای ورود صلیب سرخ به پرونده اسرای فلسطینی

در حال حاضر مهمترین علت نگرانی سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی به الگوگیری جوانان فلسطینی از اسرایی که فرار کرده بودند برمی‌گردد و اینکه این جوانان اکنون در کرانه باختری و سایر مناطق فلسطین تبدیل به یک هسته مرکزی مقاومت ضد امنیت اسرائیل شده‌اند. البته نگرانی صهیونیست‌ها عوامل دیگری نیز دارد که مهمترین آنها به شکل زیر است:

-عامل اول مربوط به این است که مسئله اسرای فلسطینی یک موضوع عمومی برای همه گروه‌های فلسطینی بوده و بنابراین می‌تواند همه اقشار مردم را با جهت گیری‌های مختلف سیاسی و ایدئولوژیکی و منطقه‌ای متحد کند. همین امر بعد از نبرد «شمشیر قدس» و پیروزی مقاومت بر دشمن صهیونیستی بار دیگر وحدت فلسطینیان را بازیابی می‌کندو فرار اسرا بار دیگر وحدت فلسطینیان در جنگ اخیر غزه برای دفاع از قدس و مسجد الاقصی را برای صهیونیست‌ها یادآوری می‌کند؛ جایی که همزمان همه فلسطینی‌ها در جبهه جنگ ضد اسرائیل ایستادند.

به همین دلیل در صورتی که اداره زندانهای رژیم صهیونیستی به شکنجه و بدرفتاری با اسرای فلسطینی ادامه دهد کشیده شدن اوضاع به یک نبرد جدید تحت عنوان «شمشیر اسرا» مشابه نبرد شمشیر قدس دور از انتظار نیست.

- علت دوم این است که بعد از عملیات موفق فرار اسرای فلسطینی سطح بالایی از احساس عزت و سربلندی و غرور ملی در میان فلسطینیان به وجود آمده و این 6 اسیر تبدیل به نمادهای ملی فلسطین شدند. همین موضوع واقعیت‌های جدیدی به همه توافق‌های امنیتی میان اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین تحمیل خواهد کرد.

- علت سوم آن است که همه این اسرا متعلق به منطقه جنین هستند و بنابراین احترام بالایی در میانه اهالی جنین و کرانه باختری دارند. از طرف دیگر جوانان کرانه باختری که چندین بار توسط نظامیان صهیونیست بازداشت شدند تجربه بالایی در زمینه نظامی و امنیتی دارند و آماده ورود به هرگونه درگیری هستند. ناگفته نماند که شعله‌های درگیری در کرانه باختری می‌تواند به سایر مناطق فلسطینی نیز کشیده شود.

- تشدید اوضاع امنیتی در کرانه باختری و افزایش احتمال عملیات‌های چریکی فلسطینیان مانند «انتفاضه الاقصی» در سال 2000 توانایی رژیم صهیونیستی را برای استقرار نیروهای نظامی و امنیتی در جبهه‌های مختلف محدود می‌کند. در این شرایط حرکت به سمت هرگونه تقابل با فلسطینیان در کرانه باختری و شکست دادن آنها برای اسرائیل دشوار خواهد بود و پیامدهای منفی بر امنیت داخلی این رژیم دارد. درحال حاضر بزرگترین ترس در میان سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی تکرار دوباره تاریخ و نشانه‌هایی است که از وقوع انتفاضه سوم در کرانه باختری خبر می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امنیتی رژیم صهیونیستی سرویس های امنیتی کرانه باختری اسرای فلسطینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۴۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت مجدد اسرای فلسطینی تنها چند روز بعد از آزادی آنها

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه الجزیره گزارش داد که در جریان حمله نظامیان صهیونیست به شهر قلقیلیه در کرانه باختری دست کم یک فلسطینی به ضرب گلوله این متجاوزان نزدیک دیوار حائل زخمی شد.

عناصر صهیونیست به خانه های مسکونی در شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری نیز حمله کرده و این خانه ها را تفتیش کردند. مسجد منطقه سیله الظهر در جنوب جنین نیز شاهد یورش نظامیان صهیونیست و محاصره نمازگزاران حاضر در این مسجد بود.

خیابان قدس در شهر نابلس و اردوگاه قدیمی عسکر در شرق نابلس نیز شاهد این حمله های وحشیانه نظامیان صهیونیست بودند.

محمود عبدالقادر ابوسلیم، محمد احمد ابوسلیم، صائب فهمی ابوسلیم و معتز سمیح وهدان چند اسیر فلسطینی بودند که تنها چند روز بعد از آزادیشان در منطقه رنتیس واقع در شمال غرب رام الله مجدداً توسط نظامیان صهیونیست بازداشت شدند.

در این میان نیروهای فلسطینی مستقر در کرانه باختری در برابر تجاوزات نظامیان صهیونیست به این منطقه ساکت نمانده و آنها را هدف قرار دادند.

شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که رزمندگان گردان های قدس شاخه نابلس موفق شدند نظامیان صهیونیست و جنگ افزارهای آنها را در محور عسکر گلوله باران کنند.

رزمندگان فلسطینی همچنین به نبرد با متجاوزان اشغالگر در شرق شهر نابلس پرداختند. در این عملیات نیروهای فلسطینی عناصر صهیونیست نزدیک میدان المسلخ در نابلس مورد حمله قرار گرفتند.

کد خبر 6092710

دیگر خبرها

  • بازداشت ۵۱۰۰ کارگر فلسطینی به دست اشغالگران صهیونیست
  • عملیات ضدصهیونیستی در کرانه باختری | یک نظامی زخمی شد
  • عملیات جدید ضدصهیونیستی در کرانه باختری
  • عملیات جدید ضدصهیونیستی در کرانه باختری/ یک نظامی زخمی شد
  • شهادت یک فلسطینی در الخلیل در ادامه یورش‌ صهیونیست‌ها به کرانه باختری
  • بازداشت مجدد اسرای فلسطینی تنها چند روز بعد از آزادی آنها
  • بمباران نوار غزه و حمله به کرانه باختری
  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری
  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری+فیلم
  • بازداشت ۸ هزار و ۵۰۵ فلسطینی در کرانه باختری طی ۲۰۶ روز