Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@17:29:14 GMT

۸ محور مذاکره ذوالفقاری با الکاظمی درباره مراسم اربعین

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۰۵۰۱۴

۸ محور مذاکره ذوالفقاری با الکاظمی درباره مراسم اربعین

در دیدار رئیس ستاد مرکزی اربعین جمهوری اسلامی ایران با نخست وزیر عراق در جریان سفر به تهران، ۸ محور مهم مرتبط با مراسم اربعین مورد پیگیری و تاکید قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، در دیدار ذوالفقاری معاون وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین جمهوری اسلامی ایران با نخست وزیر عراق که در جریان سفر الکاظمی به تهران، روی داد، موضوعات مهم مرتبط با مراسم پیاده روی اربعین حسینی مورد تبادل نظر طرفین و پیگیری از سوی طرف ایرانی، قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین ذوالفقاری در این دیدار، امکان صدور مجوز برای انتقال نیازمندی های موکب داران ایرانی از طریق مرزهای زمینی، امکان کاپوتاژ خودروهای امداد و نجات هلال احمر و حذف تست PCR در زمان صدور روادید و جایگزینی آن با ارائه تست منفی PCR در هنگام ورود به فرودگاه های ایران برای سفر به عراق را مورد تأکید و پیگیری قرار داد.

قطعی و نهایی کردن سهمیه زائرین ایرانی برای شرکت در مراسم اربعین و راه های کاهش هزینه سفر، از دیگر محورهای مورد تأکید در این دیدار بود که مورد توجه قرار گرفت.

ذوالفقاری در این دیدار، با اشاره به اهمیت زائدالوصف هماهنگی طرفین در اجرای مقررات بهداشتی، تعیین و اعلام پروتکل های بهداشتی مشترک بین دو کشور را خواستار شد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین جمهوری اسلامی ایران در دیدار  با نخست وزیر عراق، همچنین همکاری بیشتر طرف عراقی برای فعالیت شرکت های هواپیمائی ایرانی در ایام اربعین را مطرح و پیگیری کرد.

در این دیدار، نهایتاً مقرر گردید نمایندگان ستاد مرکزی اربعین با دفتر نخست وزیری عراق، ظرف ۲۴ ساعت آینده همه موارد را مشخص و پس از هماهنگی، اجرایی نمایند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اربعین 1400 ستاد مرکزی اربعین مصطفی الکاظمی ستاد مرکزی اربعین نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۵۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محمد الصحاف» سخنگوی جنبش حقوقی مردمی عراق تاکید کرد طرف آمریکا از گروهک‌های تروریستی برای تضمین منافع خود در عراق حمایت می‌کند.

وی در ادامه افزود: آمریکا از هر راهی که شده تلاش می‌کند از باقی مانده تشکیلات تروریستی داعش در عراق به عنوان بهانه‌ای برای طولانی کردن حضور خود در این کشور محافظت کند.

الصحاف اضافه کرد: موضع آمریکا، تداوم حضور نظامی در عراق برای تضمین منافع خود در این کشور و منطقه به ویژه خلیج فارس است.

وی بیان کرد: حضور آمریکا در عراق غیر قانونی بوده و باید از طریق کانال‌های قانونی و دیپلماتیک بر اساس یک جدول زمانی مشخص به پایان برسد.

هادی قبیسی نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنانی روز گذشته تاکید کرد که آمریکا برای احیا و فعال سازی گروهک‌های تکفیری با هدف باقی ماندن در منطقه تلاش می‌کند.

وی افزود: این کشور از داعشی ها در تونس برای منفجر کردن مسجدهای شیعیان در کویت استفاده کرد. آمریکایی‌ها همچنین از عناصر داعشی در سوریه به نفع خود استفاده کردند.

قبیسی اضافه کرد: آمریکا به خوبی از شکست راهبرد خود در جنگ غزه و پیشروی‌های محور مقاومت در منطقه از طریق هدف گرفتن مستقیم رژیم صهیونیستی خبر دارد. این کشور می‌داند که حساسیت‌های مذهبی و فرهنگی در جهان اسلام به دلیل همبستگی میان گروه‌های مختلف حول محور حمایت از مقاومت فلسطین کمرنگ شده است.

کد خبر 6090762

دیگر خبرها

  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • پیگیری مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور اولویت دارد
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است