Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی گفت: بیشترین خسارت زلزله روز گذشته در قوچان به روستای "دیزادیز" این شهرستان وارد شده‌ بطوریکه بسیاری از منازل مسکونی آن به دلیل بافت ضعیف دچار آسیب شده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قوچان،روز دوشنبه 22شهریورماه 1400، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 5.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 ریشتر ساعت هشت و 32 دقیقه صبح  حوالی قوچان در استان خراسان رضوی را لرزاند.
این زمین‌لرزه در طول جغرافیایی 58.86 و عرض جغرافیایی 37.08 و در عمق 6 کیلومتری زمین به وقوع پیوست.این زلزله در 30 کیلومتری قوچان، 35 کیلومتری چاپشلو و 42 کیلومتری چکنه در استان خراسان رضوی رخ داد.

البته گفته می‌شود  کانون دقیق این زلزله در 6 کیلومتری روستای یدک و 4 کیلومتری روستای گوگانلو به وقوع پیوسته است و این زلزله اولین زلزله بالای 5 ریشتر طی 50 سال گذشته بوده است. در همین راستا گفت‌وگویی پیرامون اقدامات صورت گرفته و میزان خسارات و مصدومین با مسئولان شهرستان قوچان داشتیم که در ادامه می‌خوانید. 

محسن نجات، مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهارداشت:42 روستا در زلزله قوچان دچار آسیب شدند که بازدید میدانی از آنها انجام شدو بیشترین خسارات مربوط به ریزش سقف و ترک دیوارهای واحدهای مسکونی روستایی است.

وی افزود: جمع‌بندی نهایی خسارات این زمین‌ لرزه تا ظهر امروز انجام خواهد شد.

نجات خاطرنشان‌کرد: بیشترین خسارت زلزله روز گذشته در قوچان به روستای "دیزادیز" این شهرستان وارد شده‌ بطوریکه بسیاری از منازل مسکونی آن به دلیل بافت ضعیف دچار آسیب شده‌اند.

اختصاص 3 مدرسه در قوچان به اسکان اضطراری حادثه دیدگان زلزله 

امین رضا مرآتی، فرماندار قوچان نیز گفت: برای اسکان اضطراری ساکنان منازل آسیب دیده تعدادی مدرسه آماده‌سازی شده و چادرهای هلال احمر نیز در نظر گرفته شده است.

وی افزود: سه مدرسه در روستاهای عمارت، دیزادیز و آبشوری این شهرستان برای اسکان اضطراری حادثه دیدگان زلزله 5.2 ریشتری روز گذشته شهرستان قوچان آماده شده است.

گسل کشف‌رود عامل زلزله 5.2ریشتری قوچان/ مردم مراقب پس‌لرزه‌ها باشندآخرین اخبار زلزله قوچان| خسارات جزئی به امکان و ساختمان‌ها / 42 روستای قوچان آسیب دید/ 21 پس لرزه ثبت شده است + فیلم10 تیم ارزیاب به مناطق زلزله‌زده قوچان اعزام شد/ اعلام وضعیت زرد در شهرستان‌های زلزله زده

فرماندار قوچان تصریح کرد: در زلزله امروز تلفات و خسارات جانی نداشتیم اما با توجه به اینکه این شهرستان در کمربند زلزله قرار گرفته است باید طی روزهای آتی نیز آمادگی لازم را داشته باشیم.

آسیب 42روستا و 400منزل مسکونی 

علی اکبر قوی هیکل، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قوچان نیز اظهار داشت: 42 روستا در شهرستان قوچان آسیب‌ دیده‌اند که بیشترین خسارت در بخش‌های آبکوه و مرکزی این شهرستان بوده است.

وی افزود: پنج تیم ارزیابی به دره یدک، عمارت و روستاهای منطقه جعفرآباد اعزام شدند و  بر اساس برآوردهای اولیه حدود 400 واحد مسکونی در این شهرستان آسیب‌ دیده است.

 23 مصدوم در زلزله قوچان

فرشید فتحی مقدم،مدیر شبکه بهداشت و درمان قوچان نیز اظهارداشت: در جریان زلزله قوچان 23 نفر نیازمند کمک درمانی به بیمارستان‌های این شهرستان مراجعه کردند که در حال حاضر مصدوم باحال وخیم در قوچان وجود ندارد.

وی افزود: از ساعت‌های اولیه وقوع زلزله، 5 پایگاه اورژانس 115 این شهرستان در حوزه جاده‌ای و شهری به حالت آماده‌باش درآمدند و بازدیدهایی نیز از محل‌های حادثه‌دیده انجام شد که در همان ساعت‌های ابتدایی مورد خاصی مشاهده نشد.

فتحی مقدم تصریح کرد: 23 نفر نیازمند کمک درمانی در سطح شهرستان وجود داشت که 15 نفر به‌صورت حضوری مراجعه به بیمارستان موسی بن جعفر(ع) داشتند و از این تعداد 13 نفر ترخیص و 3 نفر بستری‌شده‌اند.

وی ادامه داد: 4 مادر باردار نیز به بیمارستان تخصصی زنان و زایمان این شهرستان مراجعه کردند که 3 نفر ترخیص و یک نفر بستری‌شده است، متأسفانه یک مورد سقوط از ارتفاع و شکستگی برای یک نوجوان در این زلزله رخ‌داده که در حال حاضر بستری است اما مجموعاً هیچ مصدوم باحال وخیم در شهرستان وجود ندارد.

انتهای پیام/281/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خراسان رضوی زلزله قوچان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۵۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد

علیرضا قاسمی  گفت:سیلاب، طغیان رودخانه‌ها و توفان بی‌سابقه باعث آسیب‌های بسیار زیادی به تأسیسات آب شد به طوریکه ۲۹۵ روستا و ۶ شهر سیستان و بلوچستان دچار بی‌آبی شدند.
وی با بیان اینکه ۱۲ شهرستان سیستان و بلوچستان به دلیل تشدید بارش‌ها در محاصره سیل قرار گرفتند، افزود: در روستا‌هایی که امکان تردد وجود داشت و سیلاب در محل جاری نبود، نسبت به رفع فوری خسارت‌ها و برقراری آب در شبکه روستا‌ها و شهر‌های درگیر اقدام شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به آسیب خط اصلی مجتمع ۲۸ روستایی بندینی در شهرستان زرآباد بیان کرد: با توجه به جاری بودن آب در محل شکستگی خط انتقال اصلی مجتمع، برای رفع فوری مشکل بی‌آبی مردم اجرای یه طرح موقت و اضطراری در دستورکار آبفا قرار گرفت که اکنون در حال اجراست.
وی از فعالیت تانکر‌های آبرسانی سیار در زرآباد خبر داد و گفت: آب آشامیدنی مردم از طریق ناوگان آبرسانی سیار در حال تأمین است تا آسیب‌های وارده ترمیم و آب پایدار شود.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، ضمن بازدید از خط آسیب‌دیده مجتمع ۲۸ روستایی بندینی، روند ارائه خدمات آبرسانی سیار به روستا‌های سیل زده را نیز بررسی و کنترل کرد.
وی همچنین در جمع اهالی روستای چراغ‌آباد از اصلاح اضطراری خط انتقال آب روستا‌های درگیر سیل به منظور رساندن آب به اهالی خبر داد و گفت: در حال حاضر با توجه به جاری بودن سیلاب امکان اصلاح خط انتقال آب وجود ندارد به همین منظور اجرای خط اضطراری برای اتصال فوری آب روستا‌ها در دستور کار آبفا قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها ضرورت دارد
  • ضرورت اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها
  •  ۱ مصدوم به علت سقوط از ارتفاع در روستای شبانکاره منطقه روانسر
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • توجه به توریسم درمانی در ساخت بیمارستان کلاهدوز قوچان مؤثر است
  • طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد
  • سیلاب، راه ۱۰ روستای بم را مسدود کرد
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده