Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@02:50:00 GMT

لزوم مستندسازی مسائل اجتماعی در قالب کتاب و فیلم

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۰۵۹۹۵

لزوم مستندسازی مسائل اجتماعی در قالب کتاب و فیلم

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور، گفت: در حوزه مسائل اجتماعی و موارد دیگر دسترسی به سوابق مستندسازی بسیار کم است، در حالی که در جوامع پیشرفته این موارد در قالب کتاب و فیلم مستندسازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرید براتی سده شامگاه دوشنبه- ۲۲ شهریورماه- در برنامه مجازی آئین رونمایی از کتاب اورژانس اجتماعی در ایران (از ایده تا عمل) و هفت اثر جدید سیدحسن موسوی چلک رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران، اظهار کرد: موسوی چلک اجتماعی به دنیا آمده و ظرفیت وی فراتر از یک مددکار اجتماعی است، به دلیل راه‌اندازی اورژانس اجتماعی شایسته دریافت نوبل مددکاری اجتماعی است، ویژگی‌های فردی وی به جای خود است، ایشان ظرفیت‌های انسانی بالایی به لحاظ اخلاقی، عملی و کار در میدان دارند و حضور اجتماعی وی در ایران بسیار ارزشمند است، شاهکار موسوی چلک تألیف کتاب‌ها و فعالیت‌های اجتماعی مؤثر وی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرنطینه‌ها اجباری جای ارتباط‌های اجتماعی را گرفته است

وی افزود: مسائل و مشکلات اقتصادی را در جامعه داریم و این مسائل اجتماعی با فقر و حوزه‌های اقتصادی گره خورده است، واقعیت این است مسائل اجتماعی مانند بیکاری، پایین آمدن قدرت خرید مردم در کرونا و پساکرونا را می‌پذیریم، اما باید بدانیم کرونا و پساکرونا اصلی‌ترین جایی را که شانه گرفته خانه شهروندان است و در حال حاضر قرنطینه‌های اجباری و در خانه ماندن جای ارتباطات اجتماعی را گرفته است.

در مسائل اجتماعی دسترسی به سوابق مستندسازی کم است

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به وضعیت اسفناک اجتماعی کشور، تصریح کرد: همه این شرایط و روانشناختی افراد دغدغه‌های اجتماعی را بیشتر می‌کند، در حوزه مسائل اجتماعی و موارد دیگر دسترسی به سوابق مستندسازی بسیار کم است، در حالی که در جوامع پیشرفته این موارد در قالب کتاب و فیلم مستندسازی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم در این شرایط کرونایی که وضعیت ایران اصلاً خوب نیست و در کشور افغانستان هم گروه طالبان مستقر است و شرایط اجتماعی، اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بتوانیم از پتانسیل‌ها و ایده‌پردازی‌ها نوین افراد توانمند بیشتر استفاده کنیم.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور، گفت: باید اذعان کنم ایده‌ها در ذهن مطرح می‌شود، اما موسوی چلک توان علمی ساختن و عملگرایی برای مسائل اجتماعی را داشته‌اند و این ایده و خلاقیت را عملی کردند که این از ویژگی‌های بارز وی برای امور اجتماعی است، در واقع جسارت، توان و ظرفیت ایده‌پردازی، توانایی علمی تخصصی، احاطه بر علم عمل و تجربه وی حائز اهمیت زیادی است.

براتی سده، تاکید کرد: همه این ویژگی‌ها در این شرایط بحرانی اجتماع مورد نیاز است در حال حاضر کتاب‌ها و تالیفات موسوی چلک در حوزه‌های مسائل اجتماعی به ۴۷ کتاب رسیده و برای مستندسازی کتاب‌ها وقت زیادی صرف شده است.

کد خبر 521914

منبع: ایمنا

کلیدواژه: رئیس سازمان بهزیستی کشور مددکار اجتماعی آسیب های اجتماعی اورژانس اجتماعی رونمایی قرنطینه و کرونا مستندسازي کرونا و افزایش مسائل اجتماعی ایده پردازی رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران قرنطینه ها اجباری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مسائل اجتماعی موسوی چلک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۵۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز

به گزارش خبرنگار مهر، عصر دوشنبه جلسه همفکری مسوولان فرهنگی و هنری البرز به میزبانی حوزه هنری این استان با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج، رئیس حوزه هنری البرز، معاون فرهنگی و هنری سپاه استان و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج برگزار شد.

این جلسه با هدف بحث، تبادل نظر و هماهنگی برای انجام اقدامات و برنامه های فرهنگی و هنری در استان البرز برگزار و در خصوص برپایی ششمین کنگره شعر امام حسن مجتبی (ع) تحت عنوان حدیث حسن نیز مباحثی مطرح و مقرر شد این اقدام فرهنگی در قالب یک لایحه به شورای اسلامی شهر کرج ارسال و ردیف بودجه برای آن در نظر گرفته شود.

محمد مهرابی، رییس حوزه هنری استان البرز در این جلسه با تاکید بر ضرورت حمایت از گروه های فرهنگی و هنری استان گفت: باید با حمایت از هنرمندان بستر رشد روزافزون آنها را فراهم کنیم تا انگیزه این قشر برای فعالیت در این استان و کمک به ترویج فرهنگ و هنر انقلابی افزایش یابد زیرا با کمک هنرمندان می توانیم در راستای ارتقای سطح فرهنگی جامعه گام برداریم.

حجت الاسلام علیرضا سعیدی، رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج نیز هنرمندان را بازوان ترویج فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی خواند و بیان کرد: همانگونه که در شهر و استان سایت اداری وجود دارد، لزوم ساخت یک سایت فرهنگی و هنری نیز به منظور ایجاد یک مجموعه منسجم جهت ساماندهی انجمن ها و فعالیت های هنری احساس می شود.

کد خبر 6092522

دیگر خبرها

  • لزوم تقویت فرهنگ کار تیمی در سیستان و بلوچستان
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • کتاب بنیه فیلمساز را قوی می‌کند/ حتما به نمایشگاه کتاب تهران می‌روم
  • مسوولان در نشر و چاپ کتاب نویسندگان را حمایت کنند
  • ۴ ویژگی منحصربه‌فرد در کتاب‌های تاریخ شفاهی
  • خط رو خط مسائل اجتماعی
  • کتاب «تعالیم اسلام» به قلم علامه طباطبایی به چاپ یازدهم رسید
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • صدور بیش از ۳۰۰ سند موقوفات در استان یزد