Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@13:54:52 GMT

پلاک خودرو هویت وسیله نقلیه است

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۰۶۳۲۷

سید ابوالفضل موسوی پور در خصوص اقدام رانندگان در مخدوش کردن و پوشش پلاک توضیح داد. خبرگزاری میزان- به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت: پلاک وسیله نقلیه هویت وسیله نقلیه محسوب می‌شود و از دید قانون گذار آنقدر اهمیت دارد که در آیین نامه راهنمایی و رانندگی در ماده دو به موضوع شماره گذاری اختصاص داده شده و همه وسایل نقلیه موتوری و غیر موتوری و یدک‌های متصل به آن که در راه‌ها حرکت می‌کنند و وسایل نقلیه صنعتی و عمرانی، کشاورزیمی بایست دارای پلاک و شماره باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: هر راننده‌ای که به هر نحوی بحث پوشش پلاک را انجام می‌دهد، زمینه ساز هرگونه تخلف و جرمی را متصور است. یعنی کسی که پوشش و مخدوشی پلاک را انجام می‌دهد هر تخلفی را ممکن است انجام دهد. ممکن است وارد محدوده طرح ترافیک شود یا وارد محدوده کاهش آلودگی هوا گردد و یا از محدودیت‌های شبانه عبور می‌نماید و با سرعت غیرمجاز حرکت می‌کند و از چراغ قرمز رد می‌شود و یا در برخی موارد بحث کیف قاپی‌ها توسط موتورسیکلت‌ها انجام می‌شود و هر کسی که بحث پوشش پلاک و یا مخدوشی پلاک را انجام دهد ممکن است هر نوع تخلفی را انجام دهد.   بیشتر بخوانید: امتناع مامور راهور از گرفتن رشوه
موسوی پور بیان داشت: پوشش پلاک تخلف محسوب شده و مورد اعمال قانون قرار می‌گیرد و در محل رفع اثر می‌نماییم و راننده را در محل توجیه و مورد آموزش قرار داده و از محل خارج می‌نماییم.
وی ادامه داد: در بحث مخدوشی پلاک و یا تغیر در ارقام پلاک جرم محسوب می‌شود و برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی از شش ماه تا یکسال حبس برای آن در نظر گرفته شده است که ما این موارد را تشکیل پرونده داده و به مقامات محترم قضایی ارسال می‌نماییم.   انتهای پیام/ برچسب ها: پلیس راهور مخدوشی پلاک

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پلیس راهور مخدوشی پلاک مخدوشی پلاک پوشش پلاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۶۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پلیس نسبت به استفاده از این دو وسیله تزیینی در خودروها

به گزارش خبرآنلاین، رئیس پلیس راهور گفت: استفاده از چراغ زنون برای خودرو مطلقاً ممنوع است و اگر مشاهده شود جریمه می‌شوند، همچنین استیکر، برچسب و یا تصویر روی بدنه و شیشه ممنوع و جریمه دارد.

تسنیم در خبری نوشت: جلسه ارتباط مستقیم رئیس پلیس راهور فراجا با مردم امروز در مرکز نظارت همگانی فراجا ۱۹۷ برگزار شد.

سردار سید تیمور حسینی؛ رئیس پلیس راهور فراجا ضمن دیدار با مردم و حل مشکلات آنها در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیشترین مشکلات بیان شده از سمت مردم مربوط به شماره‌گذاری خودروها و تخلفات آموزشگاه‌های رانندگی بوده است.

وی تصریح کرد: روال همیشگی و مرسوم این است که مسئولان فراجا در ۱۹۷ به مشکلات طرح شده مردم رسیدگی کرده که البته یکی از کارهای خوب است.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: امروز بیش از ۱۳۰ نفر به دلایل مختلف به ۱۹۷ مراجعه کردند که مهمترین مطالبات و درخواست مردم، آموزشگاه‌های رانندگی، اعتراض به فرآیند پیگیری تصادفات و جریمه رانندگی بود؛ نکته مهم این بود که در جرایم رانندگی هیچ کدام جریمه اشتباهی نبود؛ بلکه درخواست بخشش بوده است.

حسینی در خصوص نور چراغ خودروها گفت: نور چراغ‌ها باید تلفیقی از زرد و سفید باشد، استفاده از چراغ زنون و چراغ با رنگ تماماً سفید مطلقاً ممنوع است، توصیه می‌کنیم از چراغ فابریک خودروها استفاده شود چراکه از شرایط استاندارد برخوردار هستند.

وی تاکید کرد: اگر خودرویی چراغ زنون داشته باشد در صورت مشاهده جریمه می‌شود چراکه چراغ زنون خطرآفرین است و می‌تواند برای دید دیگر رانندگان خطر ایجاد کند.

رئیس پلیس راهور فراجا تاکید کرد: استفاده از برچسب، استیکر و تصاویر حتی اگر جنبه تزئینی داشته باشد تخلف است و در صورت مشاهده برای آن خودرو جریمه صادر می‌شود، البته خودروهای تبلیغاتی و امدادی طبق آیین‌نامه می‌توانند بغل نویسی داشته باشند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901309

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تشویقی فرهنگ سازی برای موتورسواران مشهدی
  • هشدار پلیس نسبت به استفاده از این دو وسیله تزیینی در خودروها
  • اجرای طرح تشویقی فرهنگسازی برای موتورسواران مشهدی
  • خروج تمام وسایل نقلیه رسوبی در پارکینگ‌های تهران
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد خودرو در ورودی و خروجی‌های آذربایجان‌غربی
  • صدور رای از دادگاه انقلاب برای ۲۷ هزار و ۹۰۰ دستگاه وسیله نقلیه
  • تعیین تکلیف ۶۵۷۰۰ وسیله نقلیه توقیفی در تهران
  • اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای هنجارشکن در آذربایجان‌غربی
  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث