Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@22:31:19 GMT

نخستین آزمایش لاستیک بدون هوای ضد پنچری در دنیای واقعی

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۰۶۴۹۵

نخستین آزمایش لاستیک بدون هوای ضد پنچری در دنیای واقعی

شرکت تایرسازی "میشلن" برای اولین بار در دنیا، لاستیک‌های بدون هوای خود را که برای عرضه در بازار در سال 2024 برنامه‌ریزی شده است، با یک خودروی برقی در خیابان آزمایش کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، لاستیک‌های ضد پنچری سالهاست که یک مفهوم جذاب هستند. شرکت تایر سازی فرانسوی چند ملیتی "میشلن"(Michelin) از سال 2005 روی این مفهوم کار می‌کند و اکنون پس از بیش از یک دهه کار، این مفهوم به واقعیت نزدیک شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت برای اولین بار لاستیک‌های بدون هوا و ضد پنچری خود را در راستای اهداف این شرکت برای پایداری بیشتر در آینده، زیر یک خودروی برقی آزمایش کرد.

"میشلن" شرکت تایرسازی فرانسوی چندملیتی است که در سال ۱۸۸۹ توسط "ادوارد میشلن" و "آندره میشلن" تأسیس شد. این شرکت هم‌اکنون پس از شرکت "بریجستون" دومین تولیدکننده تایر در جهان محسوب می‌شود. دفتر مرکزی این شرکت در شهر کلرمون-فران فرانسه قرار دارد.

سالانه بیش از سه میلیارد لاستیک در سراسر جهان تولید می‌شود. این لاستیک‌ها پس از طی طول عمر خود، معمولاً کارشان به محل دفن زباله ختم می‌شود. آنها همچنین در خطر آتش سوزی و انتشار گازهای سمی در جو هستند.

به مانند دیگر چیزها، یکی از راه‌های سازگارتر شدن لاستیک‌ها و تایرها با طبیعت، ساختن آنها از مواد طبیعی است. مورد دوم کاهش مواردی است که باعث ساییدگی لاستیک‌ها می‌شود. اکنون "میشلن" از هر دوی این رویکردها استفاده می‌کند تا لاستیک‌های خود را در آینده سبزتر کند.

این شرکت می‌خواهد لاستیک‌هایی بسازد که بدون هوا، قابل شارژ، متصل و پایدار باشند. این سیستم منحصر به فرد ضد پنچری موسوم به "UPTIS" یک تایر بدون هوا است که به لطف طراحی منحصر به فرد خود نیازی به پر شدن با هوا ندارد و هرگز نیز سوراخ یا اصلاحا پنچر نمی‌شود.

شرکت "میشلن" در سال 2017 یک تیزر ویدئویی از این تایر جدید منتشر کرد تا به ایجاد هیجان کمک کند.

طبق اعلام "میشلن"، "UPTIS" ترکیبی از یک چرخ آلومینیومی است و دارای یک ساختار انعطاف پذیر است که از "پلاستیک تقویت شده با الیاف شیشه"(GFRP) ساخته شده است.

الیاف شیشه (Glass fiber) مشهورترین تقویت‌کننده مورد استفاده در صنعت کامپوزیت است و انواع مختلفی از آن به صورت تجاری وجود دارند. ترکیبات شیمیایی این الیاف با هم متفاوت است و هر کدام برای کاربرد خاصی مناسب است. از این الیاف در صنعت ساختمان به جهت پوشش‌های حفاظتی و مقاوم‌سازی المان‌های مختلف سازه‌ای استفاده زیادی می‌شود. از مهم‌ترین ویژگی‌های این الیاف می‌توان به مقاومت کششی بالا و وزن کم و همچنین قیمت کمتر نسبت به الیاف کربن در بازارهای جهانی اشاره کرد.

"میشلن" اطمینان دارد که با این طراحی می‌تواند عملکردی مشابه با تایرهای کنونی ارائه دهد. این شرکت به تازگی این تایرهای جدید را برای اولین بار در معرض دید عموم قرار داده و حتی تعداد محدودی از افراد را برای آزمایش رانندگی آنها دعوت کرده است.

"سیریل روژه" مدیر ارتباطات فنی و علمی گروه "میشلن" می‌گوید: ساختار واقعاً متمایز نمونه اولیه "Uptis" و عجیب بودن آن توجه بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جلب کرد و تأثیر زیادی بر آنها گذاشت. این برای ما یک تجربه استثنایی بود و بیشترین رضایت ما در پایان نمایشگاه هنگامی به دست آمد که آزمایش کنندگان که البته در ابتدا کمی دو دل بودند، گفتند هیچ تفاوتی در مقایسه با لاستیک‌های معمولی احساس نمی‌کنند.

در حالی که ما هنوز محدوده قیمت این تایرها را نمی‌دانیم، "میشلن" تنها اعلام کرده است که تا سال 2024 به بازار عرضه خواهند شد.

در مرحله اول عرضه، این لاستیک‌ها شامل ضایعات پلاستیکی بازیافتی خواهند بود و با گذشت زمان، این شرکت اجزای این تایرها را 100 درصد با مواد آلی یا قابل بازیافت جایگزین می‌کند.

به نظر می‌رسد شاید این اولین باری باشد که انسان چرخ را دوباره اختراع می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تایر خودرو لاستيك میشلن تایر بدون هوا لاستیک ها بدون هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۶۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد | این خودروها از چه برندی هستند؟ + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین ، امیرعلی داوود مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: واردات قطعی این خودروهای هیبریدی از چهار برند مطرح (تویوتا، نیسان، لکسوس و سوزوکی) و واردات قطعی خودروهای سواری و تجاری از محصولات هشت برند دیگر توسط یکی از شرکت‌های معتبر واردات و صادرات ذیل رویه گمرکی بر اساس مصوبه هیأت وزیران برای واردات قطعی خودرو در ۲۳ دی ۱۴۰۲ به مناطق آزاد کشور انجام شده است.

آغاز فروش فوری ۵ خودرو در سامانه یکپارچه + اسامی خودروها و شرایط

وی ادامه داد: پس از ورود این خودروهای وارداتی به منطقه آزاد قشم توسط شرکت طلوع طلایی کیش، مراحل ترخیص گمرکی و شماره گذاری آنها آغاز شده و پس از آن برای استفاده شخصی ساکنان جزیره قشم، جزیره کیش و شبکه حمل و نقل عمومی این جزایر به فروش می‌رسند.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: طبق تفاهم نامه‌ای که اسفندماه سال گذشته میان مناطق آزاد قشم و کیش و این شرکت به امضا رسیده، بخشی از این خودروها پس از ورود به منطقه آزاد قشم، در منطقه آزاد کیش توسط این شرکت عرضه خواهند شد. همچنین مذاکراتی با سایر مناطق آزاد کشور نیز برای عرضه این خودروها با رویه ترانزیت خارجی بین مناطق در حال انجام است.

داوود با بیان اینکه مراحل ثبت سفارش برای واردات قطعی این خودروها در سامانه جامع پنجره واحد تجارت فرامرزی کشور (ای.پی.ال) انجام شده است، افزود: تمامی مجوزهای لازم از سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت از محیط زیست کشور نیز اخذ شده و خودروهای یادشده دارای استانداردهای بین المللی (جی. سی. سی) و (سی. سی. سی) هستند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی خودروهای وارداتی به صورت صفر کیلومتر و مدل ۲۰۲۴ هستند که واردات برخی از مدل‌ها مانند تویوتا کرولا و کرولا کراس، انواع ون مرسدس بنز، تویوتا سی اچ آر، تویوتا کمری، تویوتا لوین، تویوتا سیه‌نا، لکسوس یو. ایکس و ۱۸ مدل ون برای سیستم حمل و نقل عمومی برای نخستین بار صورت می‌گیرد.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته محموله‌های بعدی خودروهای واردات قطعی به فوریت و در روزهای آینده، وارد جزیره قشم خواهند شد.

کد خبر 849507 منبع: مهر برچسب‌ها واردات خودرو خبر مهم خودرو خودرو مدرن، لوکس و هوشمند

دیگر خبرها

  • وزوز گوش نشانه کاهش شنوایی
  • تراشه‌های مغزی به‌زودی از رده خارج می‌شوند/ چه بلایی بر سر بیماران می‌آید؟
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد | این خودروها از چه برندی هستند؟ + جزئیات
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی واردات قطعی به قشم
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • پردازش انسان‌گونه داده‌ها با استارت‌آپ «هوش فضایی»
  • دنیای فیزیک در آستانه یافتن تک‌قطبی‌های مغناطیسی؟
  • سرقتی عجیب هوای بندرترکمن را آلوده کرد
  • نخستین فضاپیمای سرنشین‌دار بوئینگ به مدار می‌رود