Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامرضا صیادی معاون امداد و نجات هلال احمر خراسان رضوی گفت: درپی وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۲ ریشتر ساعت هشت و ۳۲ دقیقه صبح دوشنبه حوالی قوچان تیم‌های ارزیاب و عملیاتی هلال احمر به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند.

او با اشاره به اینکه در پی این حادثه در ۲ شهرستان قوچان و درگز وضعیت قرمز اعلام شد، افزود: شهرستان‌های چناران، کلات، مشهد و نیشابور نیز در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان‌ها در وضعیت زرد آماده‌باش قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون امداد و نجات هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به ارزیابی‌های صورت گرفته از مناطق نزدیک به کانون زلزله ادامه داد: بررسی‌های اولیه حاکی از آن است که این حادثه در ۱۵ روستای شهرستان درگز، که در نزدیکی شهرستان قوچان قرار دارند، هیچ خسارت مالی و جانی نداشته است.

صیادی با اشاره به شدت زلزله و خسارات جزیی ناشی از آن در شهرستان قوچان و روستا‌های آن، بیان کرد: ۱۰ تیم ارزیاب و عملیاتی به استعداد ۳۸ نفر در صبح روز حادثه - دیروز - به محل اعزام و بیش از ۳۴۳ مورد ترک خوردگی و ریزش دیوار‌های فرسوده باغ‌ها را مشاهده و ثبت کردند.

او با توجه به نشست مدیریت بحران شهرستان قوچان، تصریح کرد: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در این نشست نسبت به نصب چادر به شکل اردوگاهی و نیز فراهم ساختن امکانات مورد نیاز در مدارس روستا‌های آسیب دیده از زلزله اقدام شد.

معاون امداد و نجات هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به اعزام پنج تیم تازه نفس برای نصب امکانات و تجهیزات اسکان اضطراری در شهرستان قوچان تاکید کرد: علاوه بر این تعداد ۸۰ تخته پتو و موکت با نصب ۴۱ چادر به صورت اردوگاهی برای اسکان خانواده‌هایی که مایل به اسکان شبانه هستند، تامین شد، اما مراجعه‌ای برای اسکان در این چادر‌ها از سوی مردم صورت نگرفت.

انتهای پیام//ا.د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خسارت مالی زمین لرزه آماده باش نیروهای امدادی شهرستان قوچان هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۶۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رسانی ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: اسکان موقت حادثه‌دیدگان، توزیع اقلام زیستی با حضور ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال انجام است و با تمام امکانات در خدمت مردم عزیز جنوب سیستان و بلوچستان خواهیم بود.

یعقوب سلیمانی امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت در بازدید از مناطق درگیر سیلاب سیستان و بلوچستان افزود: در پی سیلاب و آبگرفتگی در ۱۳ شهر و ۲۸۹ روستا در جنوب استان، هلال‌احمر بصورت امداد زمینی و هوایی در حال خدمات رسانی هستند.

وی تاکید کرد: امدادرسانی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان از طریق امداد زمینی و هوایی از ۲۸ فروردین ماه شروع شده و ادامه دارد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: هم اکنون ۲ بالگرد در سیستان و بلوچستان در حال فعالیت هستند و با ۲۰۰ سورتی پرواز برای بیش از ۱۱ هزار خانوار اقلام زیستی توزیع کرده است.

وی تصریح کرد: تا زمانی که مردم جنوب سیستان و بلوچستان به کمک نیاز داشته باشند امداد و نجات انجام خواهد شد.

سلیمانی بیان کرد: امدادرسانی از طریق قایق و خودروهای سنگین هم در حال انجام است و تلاش خواهیم کرد بهترین روند امدادرسانی را ارائه دهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حضور چشمگیر نیروهای هلال احمر در کاهش آلام سیل زدگان / امدادرسانی به بیش از ۵۷ هزار نفر
  • نجات گردشگران گم‌شده در جنگل‌های خلیل‌شهر بهشهر
  • آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز
  • ️کشف جسد غرق شده فنوجی توسط هلال احمر
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق
  • خدمات رسانی ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • تخلیه روستای سیل‌زده نوده زیرکوه/۵۶ خانوار اسکان داده شدند
  • امداد رسانی هلال احمر به سیل زدگان در خراسان جنوبی
  • سد ۱۲ امام شهرستان زیرکوه شکست/ تخلیه شبانه روستای بمرود + فیلم