Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-27@11:40:59 GMT

زباله‌هایی که به اثر هنری تبدیل شدند

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۰۶۹۶۵

زباله‌هایی که به اثر هنری تبدیل شدند

«هنر پسماند صفر» عنوان نمایشگاه هنری در آلمان است که آثار آن با زباله‌های غیر قابل بازیافت ساخته شده‌اند.

خبرگزاری میزان _ فارس نوشت: «هنر پسماند صفر» عنوان نمایشگاه هنری در آلمان است که آثار آن با زباله‌های غیر قابل بازیافت ساخته شده‌اند. هدف این نمایشگاه که با استقبال کم‌نظیری در آلمان مواجه شده است، جلب توجه عموم مردم به آثار مخرب تولید زباله‌های غیرقابل بازیافت و تاثیر آن بر روی محیط‌زیست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایشگاه قرار است در ایستگاه‌های قطار سراسر آلمان برگزار شود.

نمایشگاه «هنر پسماند صفر» که در حال حاضر در ایستگاه مرکزی قطار هاله برگزار شده است، قصد دارد تا آگاهی عمومی از آثار مخرب زباله‌های غیرقابل بازیافت را افزایش دهد. «ناتالی لوشکا» از مسئولان شرکت راه‌آهن آلمان درباره برگزاری نمایشگاه در ایستگاه‌های قطار گفت: ما می‌خواهیم توجه عموم مردم را به مشکل بزرگ تولید زباله‌های غیرقابل بازیافت جلب کنیم. این امر در آینده‌ای نزدیک به یک معضل بزرگ محیط‌زیستی در سطح جهان بدل خواهد شد.

همه ما بیش از حد زباله تولید می‌کنیم

«هرمان بنکه» مجسمه‌ساز اهل زاکسن-آنهالت از جمله هنرمندانی است که در این نمایشگاه شرکت کرده. این هنرمند درباره شرکت در نمایشگاه «هنر پسماند صفر» گفت:من برای خلق اثرم، از شرایط آفریقا الهام گرفتم. در آنجا نه تنها بسیاری از زباله‌های صنعتی آلودگی ایجاد کرده، بلکه زباله‌های بخش خصوصی و خانه‌ها نیز دردسرساز شده است. به نظر من مسئله زباله در سراسر جهان، یک مشکل سیستماتیک است.

هرمان بنکه در کنار اثرش با عنوان «غول کابلی»

او معتقد است که برگزاری نمایشگاه‌های هنری و رویداد‌های فرهنگی می‌تواند تاثیر بیشتری در آگاه‌سازی عمومی داشته باشد. این هنرمند آثار به نمایش در آمده در نمایشگاه «هنر پسماند صفر»، شرکت‌کنندگان را از عواقب خطرناک استفاده از زباله‌های غیرقابل بازیافت آگاه و آن‌ها را ترغیب می‌کند تا به حفظ محیط‌زیست بیشتر توجه کند.

چشممان را بر عواقب مخرب آلودگی محیط زیست نبندیم

آثار هنری ساخته شده از زباله در این نمایشگاه که در ۱۵ ایستگاه قطار در سراسر آلمان برپا می‌شود، روی نمایشگر‌های بزرگ به نمایش در می‌آید تا مشکل زباله‌های غیرقابل بازیافت را به شکل خلاقانه نشان دهد. در صفحه نمایش و از طریق اسکن کد QR با تلفن همراه، بازدیدکنندگان نه تنها می‌توانند در مورد آثار هنری اطلاعات بیشتری کسب کنند، بلکه روند ساخت آثار و خلاقیت هنرمند مربوطه را در فیلم‌های کوتاه می‌بینند.

به گفته «ناتالی لوشکا» مدیر ایستگاه کارستن کملر، این واقعیت است که هیچ‌کس نمی‌تواند چشم بر عواقب مخرب آلودگی محیط زیست ببندد. به عنوان مثال، اقیانوس‌ها که متن اصلی نمایشگاه هستند، به دلیل انبو زباله‌های پلاستیکی که در آن‌ها ریخته شده است، برای جانداران زیرآب و پرندگان دریایی به محیطی خطرناک بدل شده‌اند؛ بنابراین وقت آن است که تا آنجا که ممکن است افراد بیشتری را بیدار کرده و آن‌ها را از این موضوع آگاه کنیم.

به گفته اداره آمار فدرال، هر فرد در آلمان به طور متوسط سالانه ۴۵۷ کیلوگرم زباله خانگی تولید می‌کند. بانک جهانی نیز به این نتیجه رسیده است که اگر رفتار انسان‌ها تغییر نکند، از سال ۲۰۵۰، سالانه ۳.۴ میلیارد تن زباله در سراسر جهان تولید می‌شود؛ بنابراین برگزاری رویداد‌های مانند نمایشگاه «هنر پسماند صفر» می‌تواند کمک زیادی به آگاه‌سازی عمومی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: چگونه «پسماند صفر» باشیم؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: پسماند زباله زباله

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پسماند زباله زباله زباله های غیرقابل بازیافت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۶۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود

ایسنا/گیلان شهردار رشت، یکی از کارهای مهم در دست اقدام مدیریت شهری را تعیین تکلیف زباله سوز رشت دانست و گفت: چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود.

رحیم شوقی امروز، هشتم اردیبهشت ماه در گفت وگوی اختصاصی با ایسنا در محل لندفیل سراوان رشت،با تاکید بر مطلب فوق گفت: چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود و لذا جلسات متعددی را در سطح ملی و با حضور معاونان رئیس جمهور برگزار کردیم تا این موضوع را به نتیجه برسانیم. مقرر شد از تسهیلات صندوق توسعه برای راه اندازی کارخانه زباله سوز استفاده شود که فرایند سه تا چهار ساله دارد.

وی با بیان اینکه در کنار زباله سوز، پیگیر لندفیل جدید استان هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر بنای شهرداری مدیریت وضعیت موجود در سراوان است که با پوشش بخش نهایی در حال انجام است.

شهردار رشت با اشاره به آخرین وضعیت ساماندهی لندفیل سراوان اظهار کرد: سراوان تا دو سال گذشته محل دفن زباله شهر رشت و شهرهای اطراف در پهنه مرکزی استان گیلان بود، اما از آبان ۱۴۰۱ پروژه بهسازی لندفیل سراوان را آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه وسعت لندفیل سراوان پس از ۴۰ سال دفن زباله به ۱۸ هکتار رسیده بود، افزود: زباله ها دره ای به عمق ۱۰۰ متر را پُر و تبدیل به تپه کرده بودند، اما امروز ۱۴ هکتار از این لندفیل را پوشش دادیم و دارای فضای سبز قابل قبولی شده است.

شهردار رشت پوشش چهار هکتار باقی مانده از لندفیل سراوان را در دست اقدام توسط پیمانکار دانست و عنوان کرد: یکی دیگر از معضلات لندفیل سراوان، شیرابه است؛ با پیمانکار قبلی تصفیه خانه شیرابه به نقطه مطلوبی نرسیدیم و لذا با دستور استاندار و پیگیری اعضای شورای شهر، اقدام به تعیین تکلیف قضایی این موضوع کردیم و پرونده به جاهای خوبی رسیده است.

شوقی ادامه داد: همزمان با پروژه بهسازی لندفیل، برای اصلاح تصفیه خانه فعلی فراخوان اعلام کردیم که تا پایان اردیبهشت ماه تکلیف پیمانکار جدید نیز مشخص می شود تا بتوانیم شیرابه را مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه پوشش دادن بخش اعظم زباله های دپو شده تاثیر مثبتی بر کاهش تولید بوی نامطبوع داشته است، خاطرنشان کرد: مشکل بو کاملا از بین نرفته و در صورت پوشش چهار هکتار باقی مانده در بازه زمانی مشخص، مشکل بوی بد نیز مرتفع می شود. با انجام سمپاشی های دوره ای درصدد کنترل مگس و حشرات موذی نیز هستیم و امیدواریم بتوانیم مشکلات مردم منطقه را به حداقل برسانیم.

شوقی یکی از مباحث مبتلابه لندفیل‌ها را گاز متصاعد شده از آن دانست و بیان کرد: در لندفیل سراوان، لوله هایی را برای استخراج این گازها تعبیه کردیم و درصدد استحصال و بهره برداری از آن هستیم و در این باره با سرمایه گذاران هم صحبت شده است.

شهردار رشت یکی از دغدغه های کارخانه های زباله سوز را فیلترهای خروجی آنها دانست و یادآور شد: شرکت طرف قرارداد با شهرداری رشت، زباله سوزهای نوشهر و تهران را به بهره برداری رسانده و توانسته‌ استانداردهای محیط زیستی را نیز اخذ کند؛ کارخانه زباله سوز ساری نیز پیشرفت ۹۵ درصدی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • شهرک بازیافت در قم احداث می شود
  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • تجلیل از برترین های مسابقه بازیافت زباله در همدان
  • تجلیل از برترین‌های مسابقه بازیافت زباله در همدان
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • اقدامات شهرهای موفق برای تحقق مفهوم زباله‌صفر