Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر علیرضا رئیسی، گفت: این بسیار خطرناک است که اعلام شود فقط برای واکسن‌های فایزر، مدرنا، آسترازنکا یا جانسون اند جانسون ویزای سفر به برخی کشورها صادر می‌شود.

وی ادامه داد: آپارتاید واکسن که برخی کشورهای بزرگ در حال دامن زدن به آن هستند جز به سود چند شرکت معدود تولید کننده این واکسن ها به نفع دنیا و سلامت مردم نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، بیان کرد: تا زمانی که ۷۰ درصد مردم جهان واکسینه نشوند واکسیناسیون دز سوم به مردم این کشورها نیز به نفع آنان نخواهد بود و این تبعیض آشکار آنان را از جهش‌های جدید کرونا ایمن نمی‌کند.

رئیسی گفت: پیش‌بینی می‌کنم تا سال ۲۰۲۲ دنیا درگیر کرونا باشد زیرا تا این سال فقط ۴۰ درصد جمعیت جهان واکسینه می‌شوند و ایمنی زمانی حاصل خواهد شد که این رقم به ۷۰ درصد برسد.

وی خطاب به نماینده سازمان جهانی بهداشت، افزود: انتظار دارم این موارد را به مدیران ارشد سازمان جهانی بهداشت منعکس کنید و علیه این آپارتاید و تبعیض کمپین ایجاد شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، خاطرنشان کرد: شعار سازمان جهانی بهداشت «اولین واکسن بهترین واکسن» است در حالی که این گونه اقدامات موجب هجوم کشورها به این گونه واکسن ها و اختلال در روند واکسیناسیون می. شود.

وی تاکید کرد: انتظار داریم سازمان جهانی بهداشت به جای سکوت به شدت با اینگونه رفتارها برخورد کند.

بنابر اعلام وبدا، گفتنی است در این دیدار علاوه بر دکتر جعفر حسین نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران، دکتر دالیاسامهوری، دکتر امجد عبدالکاوی، دکتر الطیب الفکی از کارشناسان منطقه امرو و دکتر گویا، دکتر تبریزی و دکتر جنیدی مدیران حوزه بهداشت نیز حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: واکسن کرونا علیرضا رئیسی سازمان جهانی بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۷۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فاطمه ترکمان اسدی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دز واکسن تزریقی می‌شود.

 او تصریح کرد: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

 ترکمان اسدی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، افزود: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • کدام کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ غمگین تر شده‌اند؟ (+ اینفوگرافی)
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها