Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دکتر قباد مرادی افزود: ظرفیت نظام مراقبت ژنومیک در کشور بسیار اندک است، در حال حاضر این نظام واریانت‌های در گردش را گزارش می‌کند و آخرین نتایج نشان‌دهنده افزایش و غالب شدن واریانت دلتا در کشور است. این نظام می‌تواند واریانت‌های جدید را هم شناسایی کند، هر چند با ظرفیت محدود فعلی امکان شناسایی به موقع کم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادی افزود: این نظام به صورت روتین و با تعداد نمونه‌های کم گزارش های ماهیانه ای از وضعیت واریانت های در گردش در کشور درباره این ویروس ارائه می دهد.

وی با بیان اینکه از ابتدای شروع پاندمی کووید-۱۹ در کشور برنامه های متعددی با حمایت معاونت تحقیقات و فناوری انجام شده است، گفت: فعالیت‌های کمیته ساماندهی تحقیقات کووید-۱۹ اکنون در پنج محور هدفمندسازی پژوهش‌های مرتبط با کووید- ۱۹، گردش گسترده و سریع تازه‌ترین اطلاعات علمی کووید-۱۹ در جهان و کشور، سرعت بخشیدن به مسیر پاسخ‌دهی سوالات مهم و فوری سیاست‌گذاران سلامت، کمک به افزایش روحیه همکاری تیمی در تحقیقات مرتبط با کووید - ۱۹ و برنامه ریزی و پیگیری برای اجرای مطالعات مهم و کاربردی با بیش از ۲۰ برنامه در سطح کشوری دسته بندی شده است.

رییس کمیته ساماندهی تحقیقات کمیته کووید-۱۹، درباره اقدامات پژوهشی در خصوص سویه دلتا کووید-۱۹ اظهار داشت: هر سویه جدیدی که پیدا و در کشور منتشر شود، مسئولیت‌هایی را برای بخش‌های مختلف ایجاد می‌کند. پژوهش هم از این قاعده مستثنی نیست. با ورود سویه دلتا به کشور توجه بسیاری از برنامه موجود تحقیقات و فناوری مانند پژوهش ها، مراقبت ژنومیک، رصد مجلات، انتشار گزاره برگ ها، وبینارها و غیره بر این واریانت بیشتر و متمرکزتر شد. در همین راستا سعی شد فعالیت های این کمیته با توجه بیشتری بر این واریانت صورت گیرد.

مرادی با بیان اینکه در این میان سوالاتی برای مردم و محققان پیش آمد که این واریانت چه ویژگی هایی دارد و آیا واکسن‌های موجود بر سویه دلتا اثرگذار است یا خیر؟ گفت: در برنامه‌هایی مانند تهیه گزاره برگ‌های سیاستی، برنامه‌های اولویت پژوهشی و مرور مقالات و سایر برنامه‌ها به این موضوع بیشتر پرداخته شد.

وی ادامه داد: یک تحقیق ملی که اثر بخشی واکسن‌ها را به صورت آزمایشگاهی بررسی می‌کند، به صورت ویژه راه‌اندازی شد که اثربخشی واکسن‌ها را می‌سنجد. نظام مراقبت فعال که توسط معاونت تحقیقات و فناوری حمایت می‌شود، سعی می‌کند بر اساس اطلاعات موجود پاسخ به این سئوال را فراهم ‌کند.

مرادی همچنین در خصوص امکان بررسی سویه‌های جدید گفت: امکان بررسی و شناسایی به هنگام سویه های جدید با این ظرفیت اندک آزمایشگاه های توالی یابی ویروسی تا حدودی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به دلیل اهمیت برنامه رصد واریانت‌ها آمادگی همکاری با ساختارهای مسئول در کشور و همچنین محققان را دارد. برای تقویت نظام مراقبت ژنومیک این معاونت تشکیل کمیته راهبردی مراقبت ژنومیک و توالی‌یابی کووید-۱۹ را در برنامه دارد.

برچسب‌ها کرونا ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کرونا ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی معاونت تحقیقات و فناوری نظام مراقبت واریانت ها برنامه ها کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۷۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح الزام ثبت رسمی اموال غیرمنقول در آستانه نهایی‌شدن

مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست روز چهارشنبه این هفته که به ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی برگزار خواهد شد، به ادامه بررسی طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول می‌پردازد.

اعضای مجمع قرار است در این نشست به بررسی تبصره‌های ۸، ۹ و ۱۰ باقیمانده از ماده ۱۰ این طرح بپردازند.

طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول از ابتدای آذرماه سال گذشته در دستور کار جلسات صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار داشته و تاکنون ده جلسه به صورت تمام وقت به بررسی این موضوع اختصاص داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • طرح الزام ثبت رسمی اموال غیرمنقول در آستانه نهایی‌شدن
  • پایان تحقیقات درباره اتوپایلوت تسلا پس از 13 تصادف مرگبار
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • استمرار روند کاهشی تورم، رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و مراقبت جدی است
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت