Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@12:45:32 GMT

مرکز تجمیعی واکسیناسیون هلال احمر آبادان افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۰۷۲۳۲

مرکز تجمیعی واکسیناسیون هلال احمر آبادان افتتاح شد

به گزارش ایرنا رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان در آیین افتتاح این مرکز تزریق واکسن گفت:این مرکز به منظور رفاه حال مردم آبادان و در راستای برنامه ملی واکسیناسیون با مشارکت مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی، جمعیت هلال احمر و مرکز بهداشت آبادان راه‌اندازی شد.

شکراله سلمان‌زاده افزود: با توجه به کاهش سن گروه های هدف برای تزریق واکسن ، افزایش تعداد مراکز واکسیناسیون در منطقه جنوب غرب خوزستان ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از آنجا که به دلیل شرایط خاص آب و هوایی و گرمای هوا بیشترین زمان مراجعه مردم آبادان برای واکسیناسیون در ساعات بعد از ظهر و شب می باشد لذا  فعالیت این مرکز  شبانه روزی است.

سلمان‌زاده به راه‌اندازی و فعالیت یک مرکز شبانه‌روزی تزریق واکسن کرونا در آبادان اشاره کرد و افزود:دومین مرکز تجمیعی واکسیناسیون امروز در جمعیت هلال احمر افتتاح شد و مرکز سوم نیز در روزهای آینده افتتاح خواهد شد ضمن اینکه در خرمشهر نیز ۲ مرکز تجمیعی واکسیناسیون شبانه‌روزی پیش‌بینی شده که یکی از آنها امروز و دیگری در چند روز آینده افتتاح می شود.

رئیس جمعیت هلال احمر آبادان نیز اظهار داشت: در مرکز تجمیعی واکسیناسیون شبانه‌روزی محدودیتی برای مراجعه کنندگان وجود ندارد و در هر نوبت کاری بین هشت تا ۱۰ نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر آبادان در این مرکز فعالیت می‌کنند.

رضا نیک‌پی شمار اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر آبادان را ۲ هزار نفر بیان کرد و گفت: اعضای داوطلب در هر زمانی برای امدادرسانی و خدمات رسانی به مردم در کنار دانشگاه علوم پزشکی آبادان آمادگی دارند.

رئیس مرکز مدیریت فوریت های پزشکی پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان هدف از افتتاح مراکز شبانه روزی تجمیعی واکسیناسیون در منطقه را گرمای هوا در ساعات‌ روز عنوان کرد و گفت:ممکن است گرما سبب شود تا شهروندان نتوانند در طول روز برای تزریق واکسن مراجعه کنند بنابراین با هدف سرعت بخشی در روند واکسیناسیون این مرکز شبانه روزی راه اندازی شد.

سیدنادر نقیبی افزود: ۲۵۰ دٌز واکسن سینوفارم و ۵۰ دٌز واکسن آسترازنکا برای تزریق به مرکز تجمیعی واکسیناسیون شبانه‌روزی شهید مدافع سلامت جعفر شریفی تحویل شد.

تاکنون بیش از ۲ میلیون دُز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است. بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی اهواز تا آبان امسال صد درصد جمعیت هدف در خوزستان واکسن کرونا دریافت خواهند کرد.

 شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان زیرمجموعه خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان هستند.

آبادان و خرمشهر در وضعیت قرمز و شادگان در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند.

برچسب‌ها طرح واکسیناسیون کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر پروندهٔ خبری کرونا و تداوم شرایط قرمز در خوزستان کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح واکسیناسیون کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان سازمان امداد و نجات هلال احمر طرح واکسیناسیون کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان سازمان امداد و نجات هلال احمر دانشگاه علوم پزشکی آبادان مرکز تجمیعی واکسیناسیون هلال احمر آبادان جمعیت هلال احمر تزریق واکسن شبانه روزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۷۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی مرعشی، با بیان اینکه استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع نهایی شد، گفت: داروهای مورد نیاز به همراه ۳۸۰ نفر از کادر پزشکی متخصص هلال احمر سه روز قبل از عزیمت اولین کاروان زائران اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه در مکه یک بیمارستان ۶۰ تخت خوابی داریم؛ گفت: این بیمارستان دارای بخش ویژه مجهز و کامل است؛ همچنین یک بخش رادیولوژی، سونوگرافی، اکوکاردیوگرافی، آزمایشگاه مجهز، بخش دندانپزشکی و بخش‌های بستری زنان و مردان را هم داریم.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: در مدینه خدمات در دو درمانگاه ۱۶ ساعته و شبانه روزی انجام می‌شود و همچنین یک مرکز ۱۰ تختخوابی را هم در مدینه داریم.

مرعشی خاطر نشان کرد: در صورتی که به خدمات بستری و اعمال جراحی مختلف نیاز داشته باشیم؛ از بیمارستان‌های عربستان استفاده خواهیم کرد.

کد خبر 6091429 علی قدمی

دیگر خبرها

  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • ارائه خدمات درمانی به حجاج توسط تیم پزشکی هلال احمر / نسخه پزشکی خود را همراه داشته باشید
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان