Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصیب داوری مدیرعامل انجمن سینماگران هرمزگان در یادداشتی در خبرگزاری فارس نوشت: باید برای نوشتن از سینما؛ حرکت کرد و در قاب های آن نور پاشید تا معجزه ی تصویر؛ دنیای واقعی و پر از حقیقتش را آشکار کند.

امروزه سینما هنری است که مرزها را با زبان خودش جابجا کرده است به گونه ای که انگار همه ی ما روزی مقابل دوربین یکدیگر نشسته ایم؛ گفتگو کرده ایم یا مدتی به زندگی زیر یک سقف مشغول بوده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آری سینما مجاز گونه به عنصری اجتماعی تبدیل شده است که بدون آن گویی چیزی یا عضوی از جامعه کم شده است؛ حال بماند که در استان هرمزگان شهرهایی هستند که از نظر فیزیکی سینما ندارند؛ هنرمندانی هستند که برای ساخت فیلمشان نمی‌دانند چه کاری انجام دهند و یا بودجه ی آن را چگونه تامین کنند؟!

دانش آموزانی که دوست دارند رشته تحصیلیشان سینما باشد ولی نمی‌دانند به کدام مدرسه و دانشگاه مراجعه کنند چون اصلا وجود ندارد؛ و چه غم انگیز است که در استان هرمزگان هیچ دانشگاهی رشته هنرهای نمایشی یا سینما را تدریس نمی‌کنند! هر چند که آموزشگاه و موسسات سینمایی وجود دارند و تلاش می‌کنند جای خالی رشته دانشگاهی آن را پر کنند.

 حتی تصورش هم سخت است که بعضی از شهرها باید مسافتی طولانی را طی کنند تا به سالن سینما برسند و حال باید در نظر داشت که جای خالی این موضوع را با هر چه که فکر کنی پر نمی‌شود.

رسالت من و امثال من اگر در پر کردن خلأ های این هنر نباشد پس چه می‌تواند باشد؟! سالن های سینما مکانی برای تبادل، تعادل، فرهنگ‌سازی و کلاس‌های درسی است که بی شک یک جامعه را به صد سال آینده خود سوق می‌دهد. پایان شهریور ماه با دلیل؛ بی دلیل یا هر چه که هست روز ملی سینماست؛ روزی که متعلق به همه است و باید برای تعالی این هنر پیشرو قدم برداریم.  قدمی در جهت آگاهی این هنر انسان ساز؛ این روز خجسته را به همه ی اهالی سینما؛ به خصوص هنرمندان و سینماگران استان هرمزگان تبریک می‌گویم.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: استان هرمزگان سینماگران انجمن هنرهای نمایشی رشته سینما بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۷۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵۷ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ در هرمزگان

ایسنا/هرمزگان مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در سال گذشته بیش از ۳۵۷ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ هرمزگان گرفته شده است.

حسین قاسمی امروز هفتم اردیبهشت در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اعلام این خبر افزود: از این تعداد ۴۹ هزار تماس منجر به اعزام آمبولانس، ۱۶ هزار و ۷۱۱ مورد مشاوره و بیش از ۵۶ هزار مزاحمت تلفنی بوده است. 

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: سایر تماس‌ها نیز جهت پیگیری حوادث و بیماران بوده است که در همین رابطه باید اضافه کنم تمامی کارشناسان مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ هرمزگان کارشناس یا کارشناس ارشد رشته پرستاری یا رشته‌های پیراپزشکی هستند که به صورت کاملا تخصصی برای تریاژ تلفنی بیماران و مصدومان آموزش دیده‌اند.

دکتر قاسمی در پایان از تمامی مددخواهانی که با اورژانس تماس می‌گیرند درخواست کرد در هنگام تماس با اورژانس ۱۱۵، ضمن حفظ خونسردی خود، اطلاعات لازم از قبیل، نوع بیماری، مصدومیت، تعداد مصدوم، سن بیمار، سابقه بیماری، آدرس دقیق و... را در اختیار همکاران ما در مرکز پیام بگذارند و به توصیه‌ها و مشاوره‌های آنها عمل کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • رشته های دانشگاهی را به سمت نیازهای جامعه سوق دهیم
  • ۳۵۷ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ در هرمزگان
  • عجیب‌ترین رشته‌های دانشگاهی / از زامبی شناسی تا مدیریت دوشیدن شیرگاو