Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:49:09 GMT

بازگشایی مدارس به صورت تدریجی است

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۰۷۴۹۱

بازگشایی مدارس به صورت تدریجی است

به گزارش روز سه شنبه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کمرئی با تشریح نحوه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی۱۴۰۱-۱۴۰۰ افزود: در سال تحصیلی جدید، آموزش و پرورش برای فعالیت‌های حضوری و غیرحضوری دانش آموزان در مدارس، برنامه ترکیبی دارد که این برنامه در روستاها، شهرها و پایه‌های تحصیلی مختلف متناسب با شرایط مدارس و جغرافیای همان مناطق اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری این که بازگشایی مدارس به صورت تدریجی، اقتضایی و با ملاحظات مختلف و بر اساس اصول مشخص، صورت می‌گیرد، گفت: سلامت دانش‌آموزان، معلمان، کادر مدرسه و خانواده‌ها بر همه چیز تقدم دارد؛ به گونه‌ای که تا از ایمنی دانش‌آموزان اطمینان حاصل نشود، مدارس به شکل حضوری باز نخواهند شد.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش وپرورش با بیان این که دوز اول واکسیناسیون برای معلمان سراسر کشور انجام شده است، تصریح کرد: با هماهنگی وزارت بهداشت تزریق دوز دوم در حال اجراست. همچنین کادر مدرسه و رانندگان سرویس، طبق برنامه، واکسینه خواهند شد.

کمرئی افزود: همچنین برنامه هایی برای واکسیناسیون خانواده دانش آموزان پیش بینی کرده ایم که اگر بر اساس گروه‌های سنی، والدین دانش آموزی تاکنون واکسینه نشده باشند، بتوانند واکسن کرونا را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: اگر چه جریان آموزش در سال گذشته از طریق «مدرسه تلویزیونی ایران» و «شبکه شاد» پیگیری شد، اما به هیچ وجه آموزش مجازی و آموزش راه دور، جایگزین حضور معلم در کلاس درس و ارتباط رو در روی معلم با دانش آموز نمی‌شود. قطعاً آموزش های مجازی از کیفیت مطلوب و مورد انتظاری برخوردار نیست؛ بطوری که افت میانگین نمرات دانش‌آموزان، یکی از نشانه‌های آن است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: افرادی که در نقاط دوردست عشایری و روستایی زندگی می‌کنند، در سال تحصیلی گذشته محرومیت زیادی داشتند. این افراد، امسال در شروع فعالیت‌های حضوری مدارس، در اولویت قرار دارند؛ چرا که جهت‌گیری عدالت محور، ایجاب می‌کند از نقطه‌ای شروع کنیم که بیشتر آسیب دیده است.

کمرئی با تأکید بر لزوم توجه به دانش آموزان مناطق محروم، گفت: از اول مهر، آموزش حضوری از مدارس روستایی و عشایر که تعداشان زیاد نیست و فقط ۷.۵ درصد جمعیت دانش آموزی را تشکیل می‌دهند، به تدریج آغاز می شود. 

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: الگوهای بازگشایی از ماه‌ها پیش طراحی و آماده شده است و این گونه نیست که قریب به ۱۴ میلیون دانش‌آموز را بدون توجه به پروسه ایمن‌سازی، راهی مدرسه کنیم. بازگشایی‌ها به تدریج اتفاق می‌افتد و برای این اتفاق ارزیابی‌های دقیقی صورت می‌گیرد.

برچسب‌ها مدارس بازگشایی مدارس وزارت آموزش و پرورش دانش‌آموزان پروندهٔ خبری بازگشایی مدارس و دانشگاه ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس بازگشایی مدارس وزارت آموزش و پرورش مدارس بازگشایی مدارس وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان وزارت آموزش و پرورش بازگشایی مدارس دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۷۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان از اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان خبر داد و گفت: تراکم حضور این دانش آموزان در شهرستان‌های کرمان، رفسنجان، بردسیر و سیرجان بیشتر است.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، رضا رضایی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در نشست خبری از اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان خبر داد و گفت: تراکم حضور این دانش آموزان در شهرستان‌های کرمان، رفسنجان، بردسیر و سیرجان بیشتر است.

وی افزود: تبعه‌ای که کد یکتا دارد و بطور قانونی زندگی می‌کند؛ آموزش و پرورش ملزم به ثبت نام در مدارس است.

او تعداد فرهنگیان استان را ٤٣ هزار نفر اعلام کرد که در ٦ هزار و ٢٠ مدرسه مشغول به تدریس هستند و تعداد کلاس مدارس استان را ٢٩ هزار و ٢٧٤ مورد ذکر کرد.

وی با بیان اینکه مخالف تعطیلی مدارس به هر علت هستم گفت: در دو سال اخیر هیچ مدرسه‌ای تعطیلی نشده است؛ در تلاش برای بهبود خوابگاه‌های مدارس عشایری و روستایی هستیم.

رضایی افزود: در دو سال اخیر عملیات ساخت بیش از ٥٠٠ مدرسه را تمام کردیم؛ در استان کرمان ٢٥٠ مدرسه با وجود یک تا ٥ دانش آموز در راستای تحقق عدالت آموزشی مشغول فعالیت هستند.

او شعار هفته معلم امسال را "همه ما مدیون توایم معلم " اعلام گفت: عطا احمدی یک معلم بازنشسته است که ٢٦٠ مدرسه را در کرمان ساخته است.

وی خبر داد: ١٢ معلم نمونه در استان کرمان انتخاب شده اند و فروغ نادری به عنوان معلم نمونه کشوری انتخاب شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در پاسخ به سوالی گفت: تدریس معلمان زن در مدارس متوسطه پسرانه نوبت دوم ممنوع است و با متخلفین برخورد می‌شود.

او افزود: دانشگاه فرهنگیان نقطه ثقل آموزش و پرورش است.

وی خبر بازسازی اردوماه‌های جوادیه و باهنر با بیش از ٦٠ میلیارد تومان با همکاری شرکت‌های مس و گل گهر را نیز اعلام کرد و گفت:خوابگاه ٤٠٠ نفره در اردوگاه باهنر ساخته خواهد شد.

رضایی کسب رتبه اول کشور در شاخص‌های اختصاصی و رتبه دوم در کل شاخص‌ها، انتخاب به عنوان موفق‌ترین مدیر کل، کسب شش رتبه تک رقمی در کنکور سال قبل، کسب رتبه‌های دو رقمی و سه رقمی در کنکور، کسب ١٣ مدال در جشنواره خوارزمی، رتبه اول اعزام راهیان نور، رتبه اول سلامت، افتخار آفرینی در کسب رتبه مسابقات ورزشی، فرهنگی و هنری، راه اندازی ٩٠ پایگاه مطالعاتی، جذب ١٥٠٠ دانش آموز بازمانده از تحصیل، تطبیق مدارک ٢٥٠٠ مهدکودک در استان، راه اندازی ٣٥ مرکز سنجش دانش آموزان پایه اول، تجهیز مدارس استان به سیستم پایش تصویری با ٧ میلیارد تومان را از جمله افتخارات و اقدامت آموزش و پرورش برشمرد.

وی اظهار داشت: ٢٥٤ حوزه امتحان نهایی در استان به منظور برگزاری امتحانات نهایی انتخاب شده اند که به راکت الکترونیک و دوربین مجهز شده اند.

او همچنین از تداوم طرح تجاری سازی مدارس استان خبر داد.

وی گفت: مرکز آمار ایران تعداد دانش آموزان ترک تحصیل کرده در استان را ٧ هزار و ٥٠٠ نفر اعلام کرده که ما این عدد را به این صورت قبول نداریم.

رضایی در پایان اظهار داشت: ساخت اردوگاه شهید سلیمانی از محل اعتبارات وزارت نفت در شهر کرمان در حال پیگیری است.

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند
  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس گیلان
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • تدارک بیش از ۲۰ برنامه مختلف به مناسبت هفت معلم
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم