Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه استان در مردادماه امسال به ۴۹.۷ درصد رسیده است.

به گزارش قدس آنلاین، ایرج امینی با بیان اینکه منظور از نرخ تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه قبل است، اظهار کرد: نرخ تورم استان در مرداد ماه امسال به عدد ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصد رسید که در مقایسه با ماه قبل ۸ دهم درصد افزایش داشته است. تورم ماهانه برای گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات»  و «کالاهای غیرخوراکی و خدمات»  به ترتیب به ۴.۷ درصد و ۲.۵ درصد بوده است.

وی تعریف نرخ تورم نقطه به نقطه را درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به مشابه سال قبل عنوان کرد و افزود: نرخ تورم نقطه به نقطه استان در مرداد ماه امسال به ۴۹.۷ درصد رسیده است و این یعنی خانوارهای استان به طور میانگین ۴۹.۷ درصد بیشتر از مرداد ماه سال گذشته برای خرید یک مجموعه «کالا و خدمات یکسان»  هزینه کرده‌اند.

این مسئول ادامه داد: نرخ تورم نقطه به نقطه استان در مردادماه امسال در مقایسه با ماه قبل ۶ دهم واحد درصد افزایش یافته است. نرخ تورم نقطه به نقطه گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات»  با افزایش ۳.۹ واحد درصدی به ۵۵.۸ درصد و گروه «کالاهای غیر خوراکی و خدمات»  با کاهش ۱.۴ واحد درصدی به ۴۶.۱ درصد رسیده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان تصریح کرد: نرخ تورم نقطه به نقطه برای خانوارهای شهری ۵۱.۱ درصد است که نسبت به ماه قبل یک‌دهم واحد درصد کاهش داشته است. همچنین این نرخ برای خانوارهای روستایی استان ۴۵ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ۲.۷ واحد درصد افزایش داشته است.

امینی یادآور شد: در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات»  بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به گروه میوه و خشکبار (با ۷.۳ درصد افزایش نسبت به ماه قبل)، گروه روغن و چربی‌ها (با ۶.۶ درصد افزایش نسبت به ماه قبل) و گروه گوشت قرمز و گوشت ماکیان (با ۶.۲ درصد افزایش نسبت به ماه قبل) است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: گرانی ها نرخ تورم نقطه به نقطه نسبت به ماه قبل استان در مرداد درصد افزایش ماه امسال واحد درصد ۴۹ ۷ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۷۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد

شرکت صنایع غذایی اسرائیلی تنووا (Tnuva)، از افزایش حدود ۱۰ درصدی قیمت محصولات متعدد خود خبر داد.

به گزارش ایسنا، این شرکت می‌گوید قیمت محصولات لبنی تحت نظارت دولت، از فردا، ۴.۴۸ درصد و کالاهای غیرنظارتی از ۱۶ مه، به میزان ۳.۵ درصد افزایش می‌یابد.

تنووا اعلام کرد قیمت محصولات سبزیجات منجمد برند «سان فراست» به طور میانگین، ۴.۵ درصد افزایش پیدا می‌کند.

بر اساس گزارش تایم اسرائیل، بزرگترین افزایش قیمت برای محصولات برند «مامز چیکن» به میزان متوسط ۹.۸ درصد و برند گوشت منجمد «تیرات زِوی» به میزان ۹.۶ درصد است.

رژیم صهیونیستی به شدت به واردات کشاورزی و مواد غذایی وابسته است و شواهد نشان می‌دهد صنعت غذایی این رژیم با اختلال بزرگی مواجه است. بسیاری از قفسه‌ها در سوپرمارکت‌های رژیم صهیونیستی خالی مانده‌اند، زیرا فعالیت‌های کشاورزی متوقف شده و کمبود کارگران لجستیک و تولیدی، باعث اختلال در عملکرد کارخانه‌های بزرگ مواد غذایی می‌شود. گفته می‌شود که کارگران کشاورزی تخلیه شده‌اند و زمین‌های اطراف غزه با خاک یکسان شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد
  • «همتی» در نقاب رییس بانک مرکزی سوئیس/سلطان چاپ پول چه کرد؟
  • قیمت سکه ۱۱ اردیبهشت چقدر گران شد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۱ اردیبهشت؛ سکه ۸۰۰ هزار تومان گران شد
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • اسفند ماه «مرغ حذفی» بیشترین افزایش قیمت را داشت
  • تورم نقطه به نقطه ایران در فروردین ماه به کانال ۲۹ رسید
  • تورم نقطه به نقطه ایران در فروردین ماه ‌به کانال ۲۹ رسید
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟