Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس ارشد بهره برداری اتاق فرمان نیروگاه زاینده رود گفت: با توجه به برنامه‌ای که شرکت توانیر به نیروگاه زاینده رود ابلاغ کرده و خروجی سد تنظیمی، در حال حاضر بین ۱۰ تا ۱۲ سانتی متر از ارتفاع آب کم شده که با توجه به تغییرات دبی، حدود یک میلیون متر مکعب در هر روز است.

علی دهقان زاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ورودی سد زاینده رود اکنون تقریباً پنج متر مکعب در ثانیه و خروجی آن ۲۵ متر مکعب در ثانیه است، بنابراین با توجه به کمتر بودن ورودی نسبت به خروجی، ارتفاع پشت سد اصلی رو به کاهش بوده و اکنون با وجود گرما، تبخیر موجود و خروجی فعلی، در هر روز حدود ۱۲ سانتی متر از ارتفاع آب پشت سد کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اینکه جداره سد به شکل قیف طراحی شده است شاید در ظاهر مشخص نباشد اما حجم زیادی از آب سد کاهش یافته است.

کارشناس ارشد بهره برداری اتاق فرمان نیروگاه زاینده رود گفت: ارتفاع مؤثر سد زاینده از سطح دریا دو هزار و ۶۳ متر بوده که اگر آب به این ارتفاع برسد، یک میلیارد و ۴۷۶ میلیون متر مکعب آب پشت سد ذخیره شده است اما با توجه به برنامه‌ای که شرکت توانیر به نیروگاه زاینده رود ابلاغ کرده و خروجی سد تنظیمی، در حال حاضر بین ۱۰ تا ۱۲ سانتی متر از ارتفاع آب کم شده که با توجه به تغییرات دبی، حدود یک میلیون متر مکعب در هر روز است.

دهقان زاده با بیان اینکه سه واحد نیروگاهی در کنار سد زاینده رود احداث شده که ظرفیت تولید روزانه این سه واحد ۲۷ مگاوات در ساعت را دارد، اضافه کرد: علاوه بر اینکه این آب برای تصفیه خانه باباشیخعلی، صنایع و آب شرب اصفهان از سد تنظیمی خارج شده با توجه به کمبود برق موجود در کشور از این آب برای تولید برق نیز استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: اکنون واحد شماره دو نیروگاه زاینده رود در مدار بوده و هر واحد ۹ مگاوات در ساعت برق تولید می‌کند، اما اکنون در طول روز فقط ۲۵ ساعت برق در این نیروگاه تولید می‌شود و این در حالی است که این نیروگاه ظرفیت تولید ۷۲ ساعت برق را دارد اما با توجه به خروجی آب سد تنظیمی، تولید بیش از ۲۵ ساعت برق امکان پذیر نیست.

کارشناس ارشد بهره برداری اتاق فرمان نیروگاه زاینده رود گفت: اکنون در این فصل با این دمای هوا، ۲۵ متر مکعب آبی که از سد خارج می‌شود بیش از نیاز شرب اصفهان است، علاوه بر این هنوز از تونل سد تنظیمی تا روستای جاجا بهره برداری نشده و تا سد چم آسمان در نزدیکی باغ بهادران، آب دریاچه از رودخانه زاینده رود عبور می‌کند، در این فاصله که حدوداً ۵۰ کیلومتر است، مقداری از آب به صورت غیر مجاز توسط کشاورزان برداشت می‌شود که امکان جلوگیری از آن نیز وجود ندارد.

دهقان زاده اضافه کرد: علاوه بر این، بخش از آب تبخیر شده و بخشی از آن نیز ته نشین می‌شود و همچنین مقداری از این آب به کاشان فرستاده شده و بخشی از آن نیز برای صنایع اصفهان از جمله فولاد صبا استفاده می‌شود.

کد خبر 521963

منبع: ایمنا

کلیدواژه: زاینده رود سد زاینده رود رودخانه زاینده رود خشکی زاینده رود حوضه آبریز زاینده رود حوضه زاینده رود بازگشایی زاینده رود احیای زاینده رود جاری با زاینده رود ساماندهی زاینده رود بازچرخانی آب در زاینده رود کاهش خروجی سد زاینده رود رهاسازی آب زاینده رود حاشیه رودخانه زاینده رود رهاسازی آب زاینده رود 1400 ستاد احیای زاینده رود وضعیت آب زاینده رود کاهش آب مخزن سد زاینده رود زمان رهاسازی اب زاینده رود پروژه سد زاینده رود رهاسازی آب سد زاینده رود شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق نیروگاه زاینده رود میلیون متر مکعب بهره برداری متر مکعب سد تنظیمی سد زاینده ساعت برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۷۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل حذف خبر ۲ میلیارد تومانی استقلال مشخص شد!

به گزارش همشهری آنلاین،‌ پس از اینکه سازمان لیگ برنامه ۴ هفته پایانی رقابت‌های لیگ برتر را اعلام کرد، باشگاه استقلال مطلبی را روی خروجی سایت قرار داد و به شدت نسبت به اینکه مسابقه پایانی این تیم در فصل جاری مقابل پیکان بدون حضور تماشاگران برگزار شود، اعتراض کرد.

آن‌ها تاکید دارند اگر استقلال در هفته پایانی پیکارهای لیگ برتر قهرمان شود، حق مسلم هوادارانش است که در جشن حضور داشته باشند. البته این خبر خیلی زود از روی خروجی کانال باشگاه استقلال حذف شد و بحث‌های بسیار زیادی را نیز بر سر زبان‌ها انداخت.

از قرار معلوم استقلالی‌ها همچنان به طور جدی اعتراض خودشان را دارند و قضیه را پیگیری هم می‌کنند اما دلیل حذف خبر مذکور آن بود که از طرف فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به آن‌ها گفتند وقتی قضیه را در قالب یک نامه اداری خصوصی مطرح کرده‌اند، دلیلی برای رسانه‌ای کردن آن وجود ندارد و اگر این مطلب روی خروجی کانال باقی بماند، به چشم بیانیه نگریسته خواهد شد و فدراسیون بر اساس قانون استقلال را ۲ میلیارد تومان جریمه می‌کند.

کد خبر 848161 برچسب‌ها ویژه ورزشی لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • خروجی سد کوثر افزایش داده شد/مهار سیلابها توسط سد
  • فیلم| کشف مواد مخدر از زیر شاسی یک کامیون خروجی توسط ماموران گمرک بازرگان!
  • پیش‌بینی ورود بیش از ۱۰ میلیون مترمکعب آب به سد کوثر
  • حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • وحید امیری در خروجی پرسپولیس+ تیم فصل بعد
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی
  • دلیل حذف خبر ۲ میلیارد تومانی استقلال مشخص شد!
  • با«مست عشق» کرک و پر حسن فتحی ریخت؟!