Web Analytics Made Easy - Statcounter

وضعیت کابینه آتی کانادا به دلیل مشکلات متعدد این کشور در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. خبرگزاری میزان - «جاستین ترودو»، نخست وزیر کانادا در حالی به انتخابات پارلمانی زودهنگام نزدیک می‌شود که چالش‌های متعددی پیش روی خود دارد؛ مهم‌ترین این چالش‎ها، موضوع بومیان در این کشور است.   به گزارش «ایندین کانتری تودی»، تنها ۶ روز تا برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام کانادا وجود دارد؛ «ترودو» که تاکنون دو بار در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ پیروز این انتخابات بود، در انتخابات پیش رو با شرایط دشواری مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  نخست وزیر جوان کانادا در آغاز کار خود از حمایت بالایی برخوردار بود که مهم‌ترین دلیلش قانونی شدن «ماری جوآنا» در این کشور بود.   «ترودو» ۲ سال پس از دومین دوره نخست وزیری خود با امید به کسب اکثریت در پارلمان در پی کاهش محبوبیت کابینه اش به موازات پیشرفت حزب «محافظه کار» رقیب، دست به برگزاری انتخابات زودهنگام زد.   در واقع وی اکنون دیگر برای دولت اکثریت با بیش از ۱۷۰ کرسی در پارلمان کانادا رقابت نمی‌کند، بلکه برای ادامه کار خود تلاش می‌کند.   چالش‌های پیش روی ترودو در انتخابات پارلمانی ۲۰ سپتامبر   - عصبانیت از ترودو و حزب متبوعش به دلیل برگزاری انتخابات زودهنگام در میانه شیوع کرونا
- عدم همدردی و توجه کافی وی به خانواده‌ها و دوستان نظامیان کشته شده در ۲۰ سال جنگ افغانستان در پایان جنگ آمریکا و متحدانش علیه افغانستان
- تغییرات آب و هوایی در بسیاری از مناطق کانادا که آتش سوزی‌های درازمدت و طوفان‌های گرمسیری را در پی داشت.
- کشف گور‌های دسته جمعی در مدارس شبانه روزی کودکان بومی بیشتر بخوانید: انتخابات سراسری کانادا زیر سایه کشف گور‌های دسته جمعی بومیان پایان رای گیری در کانادا؛ حزب لیبرال به ریاست جاستین ترودو در قدرت باقی ماند شاید بتوان تصمیم گیرنده نهایی در ادامه یا پایان کار «ترودو» را مردم بومی کانادا دانست؛ زیرا رابطه او با مردمان بومی رو به زوال است.   منتقدان، «جاستین ترودو» را به سوءرفتار با دادستان کل بومی و بی توجهی در موضوع بحران مفقود شدن و قتل زنان بومی متهم می‌کنند.   انتخابات پارلمانی پیش رو در کانادا رقابتی است که آینده حکمرانی کانادا را بین دو گزینه دولت اکثریت و تقسیم قدرت بین چند حزب ترسیم می‌کند؛ حتی یک کرسی در این انتخابات می‌تواند بین کابینه یکدست و تقسیم قدرت تاثیرگذار باشد.   انتهای پیام/ برچسب ها: کانادا جاستین ترودو

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کانادا کانادا جاستین ترودو انتخابات پارلمانی جاستین ترودو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۷۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه به کانادا هشدار داد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تاس، اولگ استپانوف سفیر روسیه در کانادا جمعه گفت: ترجیح می‌دهم که در مورد اقدامات بعدی کانادا پیشگویی نکنم. اما ما برای هر سناریویی اقدامات تلافی‌جویانه داریم.

وی در مورد واکنش احتمالی مسکو به مصادره دارایی‌هایی روسیه در کانادا اظهار کرد: در حوزه کیفیت و سطح روابط دیپلماتیک هیچ چیزی را نمی‌توان رد کرد. همه گزینه‌ها روی میز است.

در همین حال، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با روزنامه ریانووستی در رابطه با اقدامات احتمالی کشورهای گروه هفت برای مصادره دارایی‌های روسیه گفت که واکنش مسکو به مصادره دارایی‌هایش توسط کشورهای گروه هفت، می‌تواند شامل اقدامات متقابل اقتصادی و دیپلماتیک باشد.

به نوشته ریانووستی، ایالات متحده و متحدانش حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را به عنوان بخشی از تحریم‌های مرتبط با اوکراین مسدود کرده‌اند که بیشتر آنها در اتحادیه اروپا نگهداری می‌شوند.

واشنگتن مدت‌هاست که از مصادره دارایی‌های روسیه حمایت می‌کند تا این پول در حمایت از رویارویی نظامی اوکراین با روسیه، به کی‌یف تحویل داده شود.

قانون موسوم به REPO که قانونگذاران واشنگتن آن را به تازگی همراه با بسته کمک نظامی ۶۱ میلیارد دلاری برای اوکراین تصویب کردند، به جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده اجازه داد تا وجوه روسیه که در بانک‌های آمریکایی نگهداری می‌شد را مصادره کرده و به کی‌یف تحویل دهد.

بیش از ۶ میلیارد دلار از ۳۰۰ میلیارد دلار دارایی مسدود شده روسیه در بانک‌های ایالات متحده است. سناتور آمریکایی رند پل که نسبت به این پیشنهاد بدبین است، اوایل سال جاری هشدار داد که این اقدام، آغاز یک جنگ اقتصادی خواهد بود.

مقام‌های چندین کشور غربی به‌ویژه ایالات متحده و بریتانیا، بر مصادره کامل دارایی‌های روسیه با وجود نگرانی‌های گسترده مبنی بر اینکه این امر مبنای قانونی ندارد، اصرار دارند.

دیگر خبرها

  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه این بار با طراحی یک حسگر
  • جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم؛ همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف!
  • جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم /همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف!
  • روسیه به کانادا هشدار داد
  • کانادا ۲ میلیون دلار به تولید پهپاد در اوکراین اختصاص می‌دهد
  • مهاجرت فعال سیاسی و منتقد جنجالی ایرانی به کانادا؟
  • حسگر تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • اهمیت تشخیص زودهنگام دیابت
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه