Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@04:32:13 GMT

قادری: نگرانم دولت وقتش را صرف کارهای عامه پسند کند

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۰۷۸۶۳

قادری: نگرانم دولت وقتش را صرف کارهای عامه پسند کند

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: به دولت توصیه می‌کنم که هر چند حضور در میان مردم است، اما دولت عمده زمانش را در راستای اصلاح رویه‌ها و مقررات خرج کند. نگرانم دولت وقتش را صرف کارهای عامه پسند کند.

به گزارش ایسنا، جعفر قادری در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: از وزارت کشور انتظار داریم که در انتخاب استانداران خود را از مشورت نمایندگان بی‌نیاز نداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر بنا به عدم استفاده از گزینه‌های مجامع استانی است، حتما نظر مجامع استانی را در نظر داشته باشند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: تجربیات دولت‌های یازدهم و دوازدهم نشان می‌دهد که اگر وزارت خارجه روی برجام متمرکز شود، فرصتی برای رتق و فتق ارتباط با کشورهای همسایه و بلوک شرق نخواهد داشت. وقتی دولت اعلام می‌کند که اولویت ارتباط با کشورهای همسایه و بلوک شرق از برجام برای ما بیشتر است، چرا نباید بیشتر وقت خود را صرف ارتباط با این کشورها کند؟ عقل و منطق ایجاب می‌کند که‌ پرونده برجام از وزارت امور خارجه به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی بفرستند و وزارت خانه به ارتباط با کشورهای همسایه متمرکز شود.

قادری همچنین گفت: به دولت توصیه می‌کنم که هر چند حضور در میان مردم مهم است، اما دولت عمده زمانش را در راستای اصلاح رویه‌ها و مقررات خرج کند. نگرانم دولت وقتش را صرف کارهای عامه پسند کند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم با بیان اینکه به دولت روحانی ایراد می‌گرفتیم که در معرفی وزراء تعلل می‌کند،  از دولت سید ابراهیم رئیسی خواست تا روند معرفی وزیر آموزش و پرورش را سرعت بخشد.

وی در تذکری به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: برای چندمین بار باید بگویم که باید به اجرای آیین نامه پایبند باشید. به چه علتی اعلام وصول طرح‌های عادی را به تعویق می‌اندازید؟ چرا فکر می‌کنید قدرت تشخیص شما از دیگران بیشتر است؟ مجلس که اداره نیست که رئیس جلسه هر چه اراده کند، انجام شود. رئیس مجلس حکم سخنگو را دارد و نمی‌تواند به جای مجلس تصمیم بگیرد.

قادری با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: از دولت انتظار داریم که برای حل مشکلات مردم و رفع رکود تورمی تلاش کند. اینکه بگوییم مشکلاتمان را به تحریم‌ها گره نزده‌ایم، کافی نیست. باید به جای حرف برنامه عملی ارائه کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جعفر قادری برجام دولت سیزدهم مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۷۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آن‌ها انجام می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس شورای اسلامی بر اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ مجلس و در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر علت اجرا نشدن متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اظهار کرد: در پایان سال گذشته احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ به دولت ابلاغ شد و دولت برای تامین اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مجوز گرفت.

وی افزود: بر این اساس، دولت هیچ مشکل قانونی برای تامین اعتبار و پرداخت ندارد، اگر فروردین مشکلی در این زمینه وجود داشته است، به‌طور قطع در اردیبهشت باید رفع شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس شورای اسلامی بر اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است؛ دولت مجوز قانونی دارد و تامین اعتبار هم صورت گرفته است.

کد خبر 749318

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رییسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق بازنشستگان
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آن‌ها انجام می‌شود
  • برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار شده است
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند