Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@13:48:55 GMT

به کدام متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنم؟

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۰۷۹۴۲

به کدام متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنم؟

افرادی که دچار بیماری‌هایی مانند تومور مغزی، صرع یا افسردگی هستند به دنبال متخصص مغز و اعصاب برای درمان بیماری خود خواهند بود؛ اما در واقع هر کدام از این سه بیماری به رشته خاصی از تخصص های مرتبط با مغز و اعصاب و ستون فقرات مربوط هستند که حوزه متفاوتی داشته و طیف بیماران مختلفی را درمان می کنند.

 به گزارش ایسنا، بنابر اعلام طبیب کلینیک، حوزه  بیماری‌های مغز و اعصاب و ستون فقرات شامل جراحی مغز و اعصاب، داخلی مغز و اعصاب (نورولوژی) و اعصاب و روان (روانپزشکی و روانشناسی) میشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به طور خلاصه می توان گفت که بیماری هایی که احتمالاً در روند درمان آنها اقدامات جراحی مورد نیاز خواهد بود در حیطه فعالیت متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات قرار می گیرند. مانند تومورهای مغز و ستون فقرات، ضایعات عروقی مغز، هیدروسفالی، اختلالات مادرزادی مغز و ستون فقرات، ضربه مغزی، شکستگی‌های ستون فقرات و موارد مشابه. اما بیماریهایی که در اکثر موارد بدون نیاز به جراحی می‌توان آنها را کنترل نمود مربوط به رشته های داخلی مغز و اعصاب و روانشناسی و روانپزشکی می شوند. بیماری‌های داخلی مغز و اعصاب آنهایی هستند که اختلال مشخصی در ساختار سیستم عصبی وجود داشته و به کمک داروها و یا درمانهای غیرجراحی می توان آنها را کنترل نمود مانند صرع، پارکینسون، آلزایمر، انواع سردرد، سکته مغزی، ام اس، نوروپاتی‌ها و موارد مشابه. در این میان بیماری‌هایی هم هستند که گاهی با روشهای غیر جراحی درمان می‌شوند و در مواردی هم نیازمند درمان جراحی خواهند بود مانند خونریزی‌های مغزی، بعضی مشکلات ستون فقرات مثل تنگی کانال نخاعی، سرخوردگی مهره، بیرون زدگی دیسک و موارد مشابه.
در نهایت اینکه بیماری‌هایی که در حوزه تخصصی اعصاب و روان قرار می گیرند آنهایی هستند که اختلال ساختاری مشخصی مانند خونریزی یا آسیب بافتی در سیستم عصبی مشاهده نمی‌شود اما عملکرد سیستم عصبی دچار اشکال است مانند افسردگی، اضطراب، بیماری‌های دوقطبی، وسواس، اختلالات شخصیتی، اختلالات رفتاری و موارد مشابه. درمان این گروه از بیماری ها ممکن است به کمک دارو صورت گیرد که توسط روانپزشک تجویز می‌گردد یا اینکه از روش های غیردارویی بهره گرفته شود که به آن روان‌درمانی می‌گویند و معمولاً توسط روانشناسان ارائه می‌شود.
در یک کلینیک مغز و اعصاب ممکن است یک یا چند تخصص از مواردی که ذکر شد وجود داشته باشد اما بهترین کلینیک مغز و اعصاب تهران برای مراجعه شما به گونه‌ای که از راهنمایی صحیح و ارائه خدمات حرفه‌ای اطمینان داشته باشید جایی است که بتواند پوشش کاملی برای برآورده شدن تمام نیازهایتان داشته باشد، تیمی خبره و متبحر در اختیار داشته باشد و از به روزترین روش‌های تشخیصی و درمانی بهره ببرد تا از سردرگمی رها شوید.

در کلینیک طبیب شما می توانید با انجام مشاوره با یکی از متخصصین ما در انتخاب پزشک و درمانگر خود راهنمایی شده، از تجهیزات و امکانات لازم برای پیشبرد روند تشخیصی برخوردار باشید و مسیر صحیحی را در درمان مشکل یا بیماری خود در پیش بگیرید.

کلینیک مغز و اعصاب طبیب واقع در تهران منطقه سعادت آباد منتخبی است از بهترینها در رشته‌های تخصصی و فوق‌ تخصصی مرتبط با مغز و اعصاب و ستون فقرات بزرگسالان و اطفال. کادر درمانی این مرکز شامل متخصصین جراحی مغز و اعصاب (نوروسرجری)، متخصص داخلی مغز و اعصاب (نورولوژی)، اعصاب و روان (روانپزشکی و روانشناسی)، طب درد و طب فیزیکی و توانبخشی است. ما سعی کردیم محیطی آرامش‌ بخش و کارآمد برای مراجعین خود فراهم سازیم تا مسیری سهل‌تر در روند تشخیص و درمان بیماری‌ای که با آن دست به گریبانند پیش روی خود ببینند.
تلفن های کلینیک طبیب
۰۲۱-۲۲۳۸۸۳۰۱ __۰۲۱-۲۲۳۸۸۳۰۲ 
تهران، سعادت آباد، خیابان سرو شرقی،  خیابان مجد، مرکز جراحی سعادت آباد طبقه پنجم 
انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: متخصص مغز و اعصاب جراح مغز و اعصاب مغز و اعصاب و ستون فقرات داخلی مغز و اعصاب موارد مشابه اعصاب و روان بیماری هایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۷۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از ۱۰۰۰ خوزستانی به بیمارستان‌ ها در پی گرد و غبار امروز

میثم معزی امروز (۱۰ اردیبهشت‌ماه) در گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرد: از آغاز پدیده گرد و خاک از بامداد تا ساعت ۷ صبح امروز (۱۰ اردیبهشت‌ماه) ۸۱۵ نفر و از ساعت ۷ صبح تا ساعت ۱۳، ۲۵۴ نفر به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کردند.
 
به گزارش ایسنا، وی افزود: مجموع مراجعان به بیمارستان‌ها یک هزار و ۶۹ نفر بوده ااست که ۸۸ نفر در مراکز درمانی بستری و بقیه به صورت سرپایی درمان و از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: مطابق معمول روزهای گرد و غبار، کلیه بیمارستان‌ها آماده ارائه خدمات به مراجعان هستند و از هم استانی‌ها می‌خواهیم در این شرایط ضمن تردد حداقلی در فضای باز، از کودکان، سالمندان و کسانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای قلبی و ریوی هستند، مراقبت کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار در ۱۱ استان خطر ریزگرد های قم بیخ گوش تهران گرد و غبار اهواز به بیش از ۸ برابر حد مجاز رسید

دیگر خبرها

  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • کارگران ستون فقرات تولید ملی و اقتصاد ایران اسلامی هستند
  • بیماری هزار چهره‌ای که همه را گرفتار می‌کند
  • برای میکاپ عروس، به کدام آرایشگاه زنانه تهران مراجعه کنیم؟
  • درصد موفقیت درمان ناباروی با روش IVF در ایران
  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ خوزستانی به بیمارستان‌ ها در پی گرد و غبار امروز
  • لیست بهترین جراح فک و صورت تهران
  • عیادت مدیرعامل باشگاه استقلال از مهدی مهدی پور