Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرداد جوادی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: از این میزان ۷۱ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال به واحدها و کارگاه‌های تولیدی ۹ میلیارد و ۷۵ میلیون ریال به نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری خسارت وارد شده است.

وی افزود: از مجموع خسارت ۷۱ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریالی به واحدها و کارگاه‌های تولیدی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان در دوران شیوع ویروس کرونا ۳۱ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال مختص کارگاه‌های انفرادی، ۳۰ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال مربوط به واحدهای تولیدی کارگاهی و هشت میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال مرتبط با واحدهای مشاغل خانگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به تعطیلی ۲۶۷ کارگاه و واحد تولیدی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در دوران شیوع ویروس کرونا اشاره و تصریح کرد: از این تعداد ۱۴۸ کارگاه انفرادی، ۲۸ واحد تولیدی کارگاهی و ۹۱ واحد مشاغل خانگی بوده است.

جوادی یادآور شد: در این مدت ۳۲۹ نفر در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان بیکار شدند که از این تعداد ۱۴۸ نفر مختص کارگاه‌های انفرادی، ۹۰ نفر مربوط به واحدهای تولیدی کارگاهی و ۹۱ مرتبط با واحدهای مشاغل خانگی بوده‌اند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری افزون‌بر ۱۲ هزار هنرمند صنایع دستی دارد که از این تعداد پنج هزار و ۵۰۰ هزار نفر در فصل‌های مخلتف سال فعالیت می‌کنند.

هم‌اکنون ۵۲ رشته صنایع دستی شهری، روستایی و عشایری در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

بافته‌های داری مانند فرش‌بافی، گلیم‌بافی، جاجیم‌بافی و قالی‌بافی، چوخابافی، نمدمالی، کلاه‌مالی، گیوه دوزی، سرمه‌دوزی، منبت‌کاری، سفال‌گری، خورجین‌بافی، بافت سیاه چادر، قفل‌سازی، حجاری، گره‌چینی، احجام فلزی خاتم و مشتقات آن ها از مهم‌ترین صنایع دستی شهری، روستایی و عشایری این استان است.

براساس جدیدترین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های فارسان، کوهرنگ و سامان از وضعیت قرمز (خیلی پُرخطر) به وضعیت نارنجی (پُرخطر) و شهرستان خانمیرزا به وضعیت زرد (خطر متوسط) تغییر رنگ دادند.

همچنین شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، لردگان، کیار، بن و اردل کماکان در وضعیت قرمز (خیلی پُرخطر) شیوع کرونا قرار دارند.

از ابتدای شیوع کرونا تا ۲۱ شهریورماه ۲۰۶ هزار و ۷۴ مورد تست مولکولی تشخیص ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری انجام و براساس آن ۷۴ هزار و ۲۱۹ بیمار مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شده است.

برچسب‌ها کرونا صنایع دستی چهارمحال وبختیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا صنایع دستی چهارمحال وبختیاری کرونا صنایع دستی چهارمحال وبختیاری صنایع دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری ویروس کرونا میلیون ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۸۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس هواشناسی استان گفت: بارش‌های بهاری در پاره‌های از نقاط استان تا اوایل هفته آینده در چهارمحال و بختیاری پیش بینی شده است.
قطره با اشاره به اینکه آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست، افزود: بیشترین فعالیت سامانه بارشی امروز در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، فارسان، کیار، لردگان، خانمیرزا و فلارد است.
وی از کوهنوردان خواست از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • ثبت سفارش میلیاردی صنایع دستی سیستان و بلوچستان در اکسپو
  • خبر‌های ورزشی ۱۳ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • وجود ۲۰۳ هزار و ۴۲۴ علمک گاز در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز احیای رشته چادر شب‌بافی در چهارمحال و بختیاری
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • تولید اکسل خودرو در شرکت دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • هزینه ۱۰۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • سیل به کشاورزی بشرویه ۱۸۵ میلیارد خسارت زد