Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@11:01:17 GMT

علت کم رونق شدن فرآوری سنگ های قیمتی در کشور چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۰۸۰۹۲

علت کم رونق شدن فرآوری سنگ های قیمتی در کشور چیست؟

ایسنا/آذربایجان غربی معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی گفت: واردات سنگ های تراش خورده از کشورهای دیگر از دلایل کم رونق شدن فرآوری سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در کشور است.

پریسا عابدپور در گفت و گوبا ایسنا افزود: یکی از دلایل کم رونق شدن فرآوری و تولید در حوزه های سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در کشور واردات سنگ های تراش خورده از کشورهای دیگر است که هم تولید این سنگ ها در داخل کشور مقرون به صرفه نمی باشد هم سبب پایین آمدن استقبال مردم بخصوص جوانان برای ادامه اشتغال در این حوزه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی ظرفیت بالایی برای تولید و حتی صادرات این سنگ ها را دارد، گفت: در حال حاضر باید آموزش و تولید گوهرسنگ ها باید در استان مدیریت شود که این کارگروه در صدد برگزاری دوره های آموزش و ایجاد کارگاه های فرآوری سنگ های نیمه قیمتی است و در داخل کشور و کشورهای همسایه بخصوص ترکیه بازار خوبی برای این سنگ ها وجود دارد.

وی با اشاره به ایجاد واحدهای فراوری گوهرسنگ گفت: در راستای تحقق منویات رهبری و ذیل اهداف توسعه‌ای مبنی بر جلوگیری از خام فروشی، توسعه صنعت سنگ‌های قیمتی را با راه اندازی کارگروه بهینه سازی صنعت گوهرسنگ‌ها از سال ۹۸ آغاز شده است و در این راستا برنامه‌های تدوین شده را تا رسیدن به حصول نتیجه پایش خواهیم کرد.

وی افزود: برای رسیدن به اهداف مشخص شده در حوزه فرآوری گوهر سنگ ها از کارشناسان وصاحبنظران اقتصادی ، کارشناسان امور اصناف، کردشگری و میراث فرهنگی، سازمان آموزش فنی و حرفه ای و فعالان بخش خصوصی استفاده خواهیم کرد.

عابدپور بابیان اینکه  توسعه فرآوری گوهر سنگ ها در ایجاد اشتغال و درآمد زایی نقش بسزای خواهد داشت، افزود: بخش زیادی از این اشتغالزایی از طریق اجرای برنامه‌های ما در رونق مشاغل خانگی، ایجاد کارگاه‌های کوچک، بازارچه‌های خرید و فروش در استان‌ محقق می‌شود.

معاون امور معادن وصنایع معدنی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان اضافه کرد: در حال حاضر ۵۰۳ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ذخیره قطعی بیش از ۱۱۳۸ میلیون تن و حجم سرمایه گذاری بیش از ۴۷۴۵ میلیارد ریال زمینه اشتغال مستقیم را برای ۵۱۷۹ نفر فراهم ساخته اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی فراوری سنگ قیمتی سنگ های قیمتی سنگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۸۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان

بی‌وای‌دی چین اثرات جنگ قیمت را با درآمدهای ضعیف‌تر سه ماهه اول نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، تولیدکننده خودروهای برقی چینی روز دوشنبه (۲۹ آوریل) ضعیف‌ترین رشد سود سه ماهه خود از سال ۲۰۲۲ را به ثبت رساند در حالی که رشد درآمد این شرکت به پایین‌ترین سطح نزدیک به چهار سال گذشته کاهش یافت که تحت تأثیر کاهش تقاضای خودروهای برقی و جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودرو جهان قرار گرفت.

بی‌وای‌دی در گزارشی اعلام کرد که سود خالص سه ماهه اول با ۱۰.۶ درصد افزایش به ۴.۵۷ میلیارد یوان (۶۳۱.۰۸ میلیون دلار) رسید در حالی که درآمد با رشد چهار درصدی به ۱۲۴.۹۴ میلیارد یوان رسید.

نتایج سه ماهه حاکی از آن است که بی‌وای‌دی همچنان جلوتر از تسلاست که اولین کاهش درآمد سه ماهه خود از سال ۲۰۲۰ و در زمان همه گیری کووید را گزارش کرد. بزرگترین رقیب چینی تسلا در سه ماهه اول پس از کسب آن در سال گذشته، عنوان فروشنده برتر خودروهای برقی جهان را به این غول آمریکایی پس داد.

بی‌وای‌دی با داشتن مجموعه‌ای از برندها در مقاطع قیمتی متفاوت، تلاش‌ها را برای ارتقاء بازار و در عین حال دو برابر کردن تخفیف‌ها برای رقابت برای مصرف‌کنندگان محتاط در بحبوحه بهبود اقتصادی افزایش داده است.

خودروی جدید بی‌وای‌دی در نمایشگاه پکن

بی‌وای‌دی از U۷، سومین مدل فوق لوکس خود با نام تجاری یانگ وانگ در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی کرد. بی‌وای‌دی با هدف جهش ۲۰ درصدی فروش سالانه در سال ۲۰۲۴ نسبت به رکوردشکنی فروش در سال گذشته، تحت فشار شرکت‌های الکتریکی محلی است که روی آینده تمام الکتریکی متمرکز شده‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، وانگ چوان فو، مدیرعامل بی‌وای‌دی و لی جون، مدیرعامل شیائومی، از غرفه‌های یکدیگر در نمایشگاه خودرو پکن بازدید کردند. لی با عرضه اولین خودروی SU۷ این سازنده گوشی‌های هوشمند، قول داد تا همکاری با بی‌وای‌دی را افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی در تهران | این خانه ها در چه متراژ و قیمتی ساخته می شوند؟
  • (ویدئو) برداشت و فرآوری جالب هزاران تن پیاز
  • ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان
  • فرآیند کشت، برداشت و فرآوری هزاران تن پیاز توسط کشاورزان آمریکایی (فیلم)
  • ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا
  • توریسم درمانی در حال ترک ایران است؛ عراقی‌ها هم دیگر نمی‌آیند
  • چگونه گوشت و پوست میلیون‌ها کروکودیل در کارخانه فرآوری می‌شود؟ (فیلم)
  • پرینتر جدید لنوو با چه قیمتی عرضه شد؟
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • گام‌های بلند دولت سیزدهم برای رونق اقتصادی در گلستان