Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه موسیقی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، داوری مرحله مقدماتی پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان پس از دریافت حدود ۲ هزار و ۵۰۰ اثر، به دو صورت حضوری و مجازی آغاز شد.

در مرحله مقدماتی جشنواره پانزدهم حدود ۲ هزار و ۵۰۰ اثر در بخش‌های موسیقی دستگاهی، موسیقی کلاسیک، موسیقی نواحی، آفرینش در تکنوازی و آهنگسازی به جشنواره ارسال شده است که از این تعداد یک هزار و ۱۲۰ اثر مربوط به بخش موسیقی دستگاهی، ۴۱۰ اثر مربوط به بخش موسیقی کلاسیک، ۷۷۰ اثر مربوط به بخش موسیقی نواحی، ۶۰ اثر مربوط به بخش آفرینش در تکنوازی و ۱۰۰ اثر مربوط به بخش آهنگسازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به شیوع بیماری کرونا، امسال داوری‌ها به دو صورت حضوری و مجازی انجام می‌شود که بخش حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از روز گذشته در تالار رودکی با ساز سنتور آغاز شده و روزهای آتی این تالار میزبان داوری دیگر بخش‌ها نظیر دف، تنبک، آواز، عود، قانون، ویلنسل، کنترباس، پیانو، ویولن و ویولا خواهد بود.

در بخش غیرحضوری نیز داوران با تمهیداتی که ستاد برگزاری جشنواره در نظرگرفته است آثار را به صورت مجازی بررسی می‌کنند. بعد از اتمام داوری، اسامی راه‌یافتگان به مرحله نهایی از سوی دبیرخانه پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان اعلام می‌شود.

این نکته شایان ذکر است که کلیه آثار که به صورت فایل ویدئویی دریافت شده است، پس از احراز هویت و بررسی مقدماتی توسط کارشناسان دبیرخانه، به صورت گمنام و کُدگذاری‌شده به فایل‌های صوتی تبدیل شده و توسط اعضای محترم هیئت داوران بررسی و ارزیابی می‌شود. این در حالی است که پس از اعلام نتایج مرحله مقدماتی، رپرتوار مرحله نهایی بخش موسیقی دستگاهی نیز منتشر خواهد شد.

پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان پاییز امسال در قالب یک رویداد مجازی به دبیری هومان اسعدی و مشارکت گسترده استادان موسیقی ایران با حمایت دفتر موسیقی و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط انجمن موسیقی ایران و با همکاری بنیاد رودکی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره موسیقی جوان موسیقی ایرانی پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان اثر مربوط به بخش بخش موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۸۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: برنامه های هفته ملی خلیج فارس از 31 فروردین با اجرای تاتر پرفورمنس در شهرستان بندرخمیر آغاز شده است.
اسماعیل جهانگیری افزود: جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس یکی ازمهم ترین برنامه های جشنواره ملی خلیج فارس است که با حضور 11 گروه موسیقی ملی از روز جمعه 7 اردیبهشت کار خود را آغاز کرده و تا روز یکشنبه 9 اردیبهشت در محل تالار آوینی بندرعباس میزبان علاقمندان به موسیقی است.
وی گفت: جشنواره ملی فیلمنامه نویسی خلیج فارس با موضوع خلیج فارس از دیگر برنامه های در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید؛  برگزاری همایش روز ملی خلیج فارس در بندر کنگ
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: برای شرکت در این جشنواره 81 اثر به دبیرخانه رسیده که از این شمار 9 اثر به بخش پایانی راه یافته است.
جهانگیری گفت: دبروز هم به مناسبت روز ملی خلیج فارس پرواز پاراگرایدر و پاراموتور با حضور30 ورزشکار در بوستان غدیر بندرعباس برگزار شد.
وی گفت: امروز بعداز ظهر نیز برنامه های فرهنگی و هنری در جزیره هرمز برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: جشنواره تولیدات فرهنگی و اختراعات با موضوع خلیج فارس در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه پیام نور در حال برگزاری است.
جهانگیری افزود: اختتامیه جشنواره ملی خلیج فارس روز دوشنبه 10 اردیبهشت با حضور سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار می شود.
وی گفت: در این جشنوراه از برگزیدگان جشنواره های ملی موسیقی و فیلنمامه نویسی تجلیل می شود.
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی هرمزگان افزود: روز اختتامیه از دو کتاب تیشیرا از نویسنده پرتغالی با موضوع خلیج فارس و سفرنامه هرمز پدر، رونمایی می شود. 

دیگر خبرها

  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی در آذربایجان غربی
  • امیریه دامغان میزبان پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان می شود
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر