Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@09:33:58 GMT

تا چند سال آینده خودروها با سوخت فسیلی حق تردد ندارند؟

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۰۸۸۹۸

تا چند سال آینده خودروها با سوخت فسیلی حق تردد ندارند؟

ایسنا/لرستان یک مخترع و عضو هیئت علمی گروه برق قدرت دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد می‌گوید: خودروهای پاک چه برقی چه تغذیه‌شونده با انرژی‌های تجدیدپذیر از نیازهای آینده دنیا خواهد بود.

هاجر باقری طولابی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از سال ۲۰۱۰ میلادی تا ۲۰۱۶ بیشترین تمرکزم روی انجام تحقیق و پژوهش به‌صورت نرم‌افزاری و شبیه‌سازی ایده‌هایم بود که منجر به تولید مقالات بین‌المللی متعدد و همچنین پژوهش‌های زیادی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: باتوجه به ایده‌های مختلفی که در ذهن داشتم در سال ۹۶ تصمیم گرفتم وارد حوزه پژوهش‌های عملی و ثبت رسمی اختراع و ساخت ایده‌هایم به‌صورت واقعی شوم.

باقری طولابی اضافه کرد: باتوجه به دیدی که به آینده داشتم و حوزه تخصصی‌ام؛ شروع به ساختن خوروی پاک بدون نیاز به بنزین و گازوئیل و هرگونه سوخت فسیلی کردم.

این مخترع گفت: رفتن به سمت خودروهای پاک چه برقی چه تغذیه‌شونده با انرژی‌های تجدیدپذیر بسیار مهم و نوآورانه و از نیازهای آینده دنیا خواهد بود.

وی تأکید کرد: اگر ما اکنون در این زمینه سرمایه‌گذاری و زیرساخت‌های درست را تعریف نکنیم و به محققان و علاقه‌مندان به این فضا بها ندهیم ۵۰ سال آینده که گفته می‌شود هیچ خودروی با سوخت فسیلی حق تردد ندارد ما ناچار به وارد کردن خودروهای برقی و تغذیه‌شونده با انرژی‌های تجدیدپذیر از کشورهای دیگر هستم.

باقری طولابی تصریح کرد: اگر اکنون بها دهیم قطعاً در آن زمان صادرکننده این خودروها خواهیم بود و بهتر است از این‌گونه کارها حمایت شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد خرم‌آباد یادآور شد: در سال ۹۶ با همراهی دو تن از دانشجویانم یک کانسپت خودرو با تغذیه از باد و خورشید به نام اسپیکو ۱ ساختم. در سال ۹۷ اسپیکو ۲ و در سال ۹۸ نیز با همراهی یکی دیگر از دانشجویانم خودروی پاک چهارچرخ فول تعلیق کیو را ساختیم و به علاوه موفق شدیم آن را ثبت اختراع کنیم.

وی افزود: این خودروها تا کنون موفق به کسب مقام‌های مختلفی نیز شده‌اند از جمله رتبه اول و مدال طلای کارگروه مکانیک نمایشگاه بین‌المللی اختراعات ۲۰۱۸ زیر نظر وزارت علوم در ایران، رتبه سوم کل نمایشگاه اختراعات و همچنین انتخاب و معرفی در میان ده محصول برگزیده نمایشگاه بین‌المللی ایران ساخت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی ايران ایسنا دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم دانشگاه آزاد اسلامي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۸۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی

  به گزارش ­خبرگزاری صدا و سیما؛ ­دکتر رادمنش با بیان اینکه در مکتب طب سنتی ایران چیدمان تغذیه بر اساس فصل، سن، محل زندگی و مزاج اشخاص متفاوت است، اما یکسری تدابیر عمومی نیز وجود دارد که رعایت آنها به حفظ سلامت همه افراد­ کمک می‌کند؛ تاکید کرد: پرهیز از پرخوری و درهم خوری یکی از اصول مهم تغذیه به شمار می‌آید، زیرا رعایت نکردن آن موجب تداخل و اختلال در هضم و ابتلا به انواع بیماری‌ها می‌شود. دکتر رادمنش همچنین داشتن نظم در ساعات غذا خوردن را یکی از مهمترین آداب تغذیه صحیح دانست و بر ایجاد فاصله کافی بین وعده شام و خوابیدن تاکید کرد. وی افزود: طب ایرانی، طب کلی نگر است و پزشکان متخصص طب ایرانی بر اساس شرایط هر فرد، دستورهای خاصی را به وی ارائه می‌دهند. در طب ایرانی پیشگیری از بیماری با رعایت اصول ششگانه حفظ سلامتی جز قوانین بنیادین می‌باشد. این اصول عبارتند از آب و هوا، تغذیه، حرکات بدنی، خواب و بیداری، نگهداری مواد لازم و دفع مواد زاید و حالات روحی و روانی که در این میان ورزش و تغذیه از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. این پزشک و متخصص طب ایرانی ادامه داد: ورزش اصولی، عامل مهمی برای حفظ سلامتی به شمار می‌رود و برای آن فواید زیادی ذکر شده است. به نظر برخی از حکما، چون ابن سینا، عامل ورزش در حفظ سلامتی، بر همه عوامل حتی تغذیه، تقدم دارد و برای اینکه از فعالیت‌های بدنی بیشترین فایده نصیب افراد شود، ورزش‌های متناسب با هر فرد پیشنهاد شده است. وی افزود: فعالیت بدنی منظم و متناسب با سن و شرایط جسمانی، فواید بی‌شماری برای سلامت جسم و روان دارد. تشویق اعضای خانواده به انجام فعالیت‌های ورزشی مانند پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، شنا و ورزش‌های گروهی، متناسب با شرایط افراد خانواده می‌تواند روحیه نشاط و شادابی را در خانه حاکم کند. ­ وی در پایان گفت: با همدلی و همکاری خانواده‌ها، رسانه‌ها، سازمان‌های دولتی و غیردولتی می‌توانیم با ترویج فرهنگ غذای سالم و ورزش همگانی و متناسب بر پایه آموزه‌های طب ایرانی، جامعه‌ای سالم و پویا برای نسل‌های آینده بسازیم. هفته سلامت فرصتی مغتنم برای آغاز این حرکت ارزشمند است.

دیگر خبرها

  • چگونه کودکانی قد بلند داشته باشیم؟
  • دستگیری عاملان شکستن شیشه‌ خودرو و مغازه‌ها در غرب تهران
  • این ویتامین موجب افزایش قد می‌شود
  • دستگیری ۴ عامل تخریب شیشه‌ مغازه‌ها و خودروها در ملارد
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • مرمت بندهای تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی