Web Analytics Made Easy - Statcounter

یلدا احتشامی تهیه‌کننده رادیو، در گفت و گو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برنامه «با کاروان شعر و موسیقی» گفت: این برنامه به بررسی شناسنامه شعر و‌ موسیقی آثار کشورمان اختصاص دارد.

وی در خصوص پخش این برنامه توضیح داد‌: برنامه «با کاروان شعر و موسیقی»  شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۲:۳۰ از رادیو فرهنگ روی آنتن می‌رود و در طی روز یک تا دو بار به طور شناور تکرار آن پخش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تهیه‌کننده ادامه داد: این برنامه به بعد موسیقایی قطعات و آثاری می‌پردازد که شناسنامه‌ دارند. مانند قطعاتی که در گذشته یا در حال حاضر بر اساس اتفاق و یا ایده‌ای شعر آن سروده و یا آهنگ آن ساخته شده است. در حقیقت ما به دنبال آن هستیم که ایده ساخت هر تصنیف یا آواز را به گوش شنوندگان برسانیم و اطلاعات کاملی از آن قطعه را به مخاطب ارائه دهیم.

احتشامی گفت: در برنامه امروز، تصنیف «رفته» از آثار همایون خرم تقدیم شنوندگان و شناسنامه آن  بررسی می‌شود.

وی درباره این‌ برنامه و تصنیفی که امروز پخش و بررسی می‌شود، گفت: مدت زمان برنامه ۱۰ دقیقه است. از دلایل کوتاه بودن زمان برنامه این است که شنونده بیشتری آن را دنبال کند و با گوش دل و جان آن را بشنود و بتواند برای آن زمان بگذارد. در برنامه تلاش می کنیم اگر شعر و ترانه‌ای توسط چندین خواننده بازخوانی شد، به آن‌ها هم بپردازیم. تصنیف «رفته» که امروز پخش و بررسی می‌شود بر روی شعری از رحیم معینی کرمانشاهی ساخته شده است و خوانندگانی چون علی زند وکیلی، سالار عقیلی و مصطفی جلالی پور آن را بازخوانی کرده اند و بازخوانی این اثر با صدای علی زندوکیلی؛ با نام "رفتی" با تنظیم پویان رمضانی و نوازندگی پیانوی سامان احتشامی اجرا شده است.

گفتنی است؛ همایون خرم نوازنده نامدار ویولن، موسیقی‌دان، آهنگساز و عضو شورای عالی خانه موسیقی محسوب می‌شود که در میان دوستداران این هنر به جهت ساخت ملودی ترانه‌های «تو‌ای پری کجایی» و «امشب در سر شوری دارم» شناخته شده‌ است.

خرم را می‌توان همچنین از پیشگامان رونق و شکوفایی رادیو در دهه‌های ۳۰ و ۴۰ خورشیدی دانست که تلاش‌های وافری جهت پیشرفت و پرورش نسل جدید موسیقی ایران انجام داد.

برنامه «با کاروان شعر و موسیقی» به تهیه‌کنندگی یلدا احتشامی و گویندگی مریم واعظ پور، روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز و موج‌ای ام ردیف۵۸۵ کیلوهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رادیو فرهنگ موسیقی ایرانی شعر و موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۸۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه «خط اول» از رادیو ورزش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  این برنامه را رادیو ورزش شنبه تا پنج شنبه هر هفته پخش می کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بررسی ایمنی در محیط کار در برنامه فراسو
  • بررسی خلیج فارس از نگاه نوجوانان روی موج سلامت
  • رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی
  • مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • برنامه «خط اول» از رادیو ورزش
  • سنندج؛ خاستگاه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی
  • تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان
  • شاعری که مایه افتخار ایرانیان است