Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - فرماندار شهرستان اردبیل گفت: با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان سال گذشته ۲۸ واحد تولیدی در این شهرستان فعال شده و برای ۷۰۰ نفر نیز فرصت شغلی فراهم شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، جلسه ستاد تسهیل موانع و رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان اردبیل با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار و هر کدام از حاضران به نقطه‌نظراتی در این باره پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسعود امامی‌یگانه، فرماندار اردبیل، ظهر امروز در این جلسه اظهار داشت: بازگشت 15 واحد تولیدی راکد به چرخه تولید در اردبیل از اهم مواردی است که به همین منظور 800 میلیارد ریال برای احیای این واحدها سرمایه‌گذاری شده و 100 فرصت شغلی نیز در این زمینه فراهم شده است.

وی بیان کرد: امسال شناسایی 45 واحد تولیدی راکد در اردبیل در دستور کار قرار گرفته که تا پایان سال درصدد هستیم اشتغال‌زایی برای 680 نفر را تحقق بخشیده و به اهداف خود در راستای کمک به رفع موانع و مشکلات اردبیل اقدامات لازم و اساسی را انجام دهیم.

فرماندار اردبیل بیان کرد: با اعتبار 400 میلیارد تومان سال گذشته 28 واحد تولیدی در این شهرستان فعال شده و برای 700 نفر نیز فرصت شغلی فراهم شده است که انتظار داریم مسئولان و بانک‌های عامل با حمایت از واحدهای تولیدی در تأمین زیرساخت‌های لازم و احیای واحدهای راکد اقدامات لازم و اساسی را انجام دهیم.

امامی‌یگانه تصریح کرد: ارائه تسهیلات و رفع موانع تولید به عنوان اولویت‌های کاری مهم بخش صنعت برای امسال است که در این زمینه از ظرفیت واحدهای تولیدی با زیرساخت‌های لازم در این زمینه استفاده می‌شود.

وی اظهار کرد: فراهم‌سازی زمینه سرمایه‌گذاری و صدور مجوزهای لازم در این زمینه جزو اولویت‌های اساسی بوده که در این زمینه فرمانداری اردبیل آماده حمایت‌های لازم از مسائل و مشکلات سرمایه‌گذاران برای رونق مسیر توسعه و پیشرفت شهرستان اردبیل است.

فرماندار شهرستان اردبیل ادامه داد: افتتاح نخستین واحد تولیدی فرش ماشینی در اردبیل علاوه بر تامین نیازهای منطقه به کشورهای مختلف صادر می‌شود و با توجه به این که میزان تولید این واحد سالانه 12 هزار متر مربع است، بنابراین این ظرفیت قابل افزایش است.

34 درصد واحدهای صنعتی اردبیل راکد است

ارژنگ عزیزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل نیز در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر بر اساس آمارهای موجود 34 درصد واحدهای صنعتی اردبیل راکد یا نیمه‌فعال است و به عنوان یکی از مهم‌ترین کارخانجات استان، کارخانه روغن نباتی اردبیل به چرخه تولید بازگشته و از اوایل امسال، این کارخانه فعالیت خود را با تولید 25 تا 30 تن در روز آغاز کرده است.

وی بیان کرد: ظرفیت تولید این کارخانه 200 تن در روز است که در حال حاضر با 25 تا 30 تن در روز فعالیت می‌کند که در این زمینه پرداخت سرمایه در گردش مورد نیاز از طریق سیستم بانک منابع مالی برای افزایش ظرفیت تولید و اشتغال هستیم که این مسئله نیز به عنوان اولویت اساسی و مهم مطرح است.

عزیزی ادامه داد: درصدد هستیم با برنامه‌ریزی‌های لازم توسعه واحدهای راکد و غیرفعال استان را محقق کرده و ظرفیت تولید و اشتغال را در استان محقق کنیم که این مسئله نیازمند مشارکت و همکاری‌های همه‌جانبه برای تحقق اهداف مورد نظر است که این موضوع به عنوان اولویت اساسی است.

28 پروانه بهره‌برداری صنعتی در اردبیل صادر شد

رامین صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز در این زمینه بیان کرد: افتتاح نخستین واحد تولیدی فرش ماشینی در شهرک صنعتی اردبیل روزنه توسعه اقتصادی استان است تا بتوانیم سالانه 12 هزار تخته فرش ماشینی را به بازار هدف ارسال کنیم.

وی بیان کرد: این واحد تولیدی فرش ماشینی با سرمایه‌گذاری 15 میلیارد تومانی بخش خصوصی ایجاد شده و در مساحتی بیش از سه‌هزار متر مربع زمین و با زیربنای 840 متر مربع در شهرک صنعتی شماره 2 اردبیل، فعالیت خود را آغاز کرده است.

صادقی تصریح کرد: توسعه صادرات و ارتقای تولیدات متنوع از فرش ماشینی برای مصرف داخلی اولویت اساسی بوده و به همین منظور 18 نفر به صورت مستقیم در هر شیفت کاری واحد تولیدی فرش ماشینی اردبیل مشغول به کار هستند که در این زمینه تمهیدات لازم به کار گرفته شده است.

وی بیان کرد: سال گذشته 28 پروانه بهره‌برداری صنعتی در استان اردبیل صادر شده که نسبت به سال 98 با رشد 84درصدی مواجه شده و امسال نیز مقرر شده تا 150 واحد در حال احداث به‌بهره‌برداری برسد که البته تا به امروز 85 واحد تولیدی به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام/144/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واحد تولیدی فرش ماشینی سرمایه گذاری بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۹۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته

ایسنا/مرکزی رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: در ۱۱ ماهه سال گذشته، ۹ واحد تولیدی و صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل به چرخه تولید بازگشته‌اند و از بیکاری ۷۸۰۰ نفر جلوگیری و برای ۶۵۰۰ نفر اشتغال جدید ایجاد شده و فرایند تولید و اشتغال در استان حفظ شده است.

حجت الاسلام جزائی در گفت و گو با ایسنا، درخصوص اقدامات دبیرخانه اقتصاد مقاومتی دادگستری استان در سال گذشته، اظهار کرد: استان مرکزی با برخورداری از سه هزار و ۱۰۰ واحد تولیدی، صنعتی و صنایع بزرگ و مادرتخصصی مرتبط با صنایع نفت و گاز، صنایع خودروسازی و قطعات خودرو، تولید آلومینیوم، نیروگاه حرارتی، پالایشگاه، پتروشیمی، صنایع شیمیایی صنایع تبدیلی و... از قطب‌های صنعتی کشور است.

وی افزود: بر این اساس، ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان تلاش می کند در حد توان و اقتضائات قانونی و با هماهنگی و همراهی دستگاه‌های اجرایی مرتبط، مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی را بویژه در حوزه حقوقی و قضائی مرتفع کند.

جزائی گفت: در این راستا، در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ دستور ترخیص و تعیین تکلیف بیش از ۹۰ درصد کالاهای مورد نیاز بخش تولید که در گمرکات استان به دلایل مختلف رسوب شده بود، صادر و موضوع با پیگیری و مصوبات ستاد استانی اقتصاد مقاومتی دادگستری استان و مساعدت مسئولین استانی تعیین تکلیف شد.

به گفته وی، در سال گذشته مشکلات بیش از ۱۵۰ واحد تولیدی صنعتی استان در حوزه های مختلف و به ویژه مباحث حقوقی و قضایی، پیگیری و با وجود مشکلات اقتصادی، از تعطیلی و ایجاد مشکل برای ۷۲ واحد تولیدی و صنعتی در استان مرکزی ممانعت به عمل آمده است.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سیب و زنجیره تولید وابسته به آن از ویژگی‌های منحصر به فرد سمیرم است
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • اثر نامطلوب قطعی برق صنایع بر معیشت مردم
  • جذب سرمایه گذاری برای تکمیل وایجاد واحدهای بخش کشاورزی در زنجان
  • استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی + اینفوگرافیک
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • رئیسی: شاهد انتخابات با شکوه خواهیم بود
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود